REKLAMA

Toyota GT86 zmienia nazwę! Będzie mieć też większy silnik z turbo!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Toyota · Dodane: 1 kwietnia 2020
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Następca Toyoty GT86 będzie miał nową nazwę, większy silnik typu boxer, turbosprężarkę oraz wyższą moc a przez to i osiągi. Toyota GR86 ma zachować styl poprzednika i nadal wyróżniać się genialnym prowadzeniem. Zobaczcie co już wiemy na temat nowego, sportowego modelu Toyoty.

Przede wszystkim następca GT86 będzie się inaczej nazywał. Nowa nazwa GR86 jest powiązana z ostatnimi działaniami Toyoty w obszarze samochodów sportowych. Toyota od kilku lat przedstawia kolejne modele z literami GR w nazwie. To skrót nawiązujący do Gazoo Racing, sportowego ramienia marki. Zaczęło sie od limitowanego Yarisa w szalonej wersji GRMN, jest też Corolla GR Sport. W 2019 roku Toyota postanowiła oznaczyć skrótem GR nową, globalną markę swoich aut sportowych. Pierwszym modelem była nowa GR Supra, drugim członkiem rodziny stał się niedawno GR Yaris – hot hatch z napędem 4×4, którego jeszcze w tym roku powinniśmy zobaczyć na drogach. Wszystko wskazuje na to, że następca obecnej Toyoty GT86 będzie kolejnym reprezentantem serii, a nazwa sportowego coupé zmieni się w GR86.

Nowa Toyota GR86 będzie mieć silnik boxer z turbo!

Nową odsłonę GT86 czeka rzecz jasna nie tylko nowe imię, ale też istotne zmiany techniczne. Możemy być niemal pewni, że sportowe coupé Toyoty otrzyma solidny zastrzyk mocy, dzięki zastosowaniu większego silnika. Liczbę koni mechanicznych ma ponadto podnieść turbosprężarka. Aktualnego, dwulitrowego boksera o czterech cylindrach zastąpi najpewniej jednostka o pojemności 2,4-litra. Większa pojemność i turbodoładowanie pozwolą wykrzesać z silnika zapewne ponad 250 KM i około 375 Nm momentu obrotowego. A to w oczywisty sposób wpłynie na osiągi auta.

Zobacz: Dlaczego silnik nie rozgrzewa się? Oto przyczyny niedogrzanego silnika!

Jednocześnie inżynierowie pozostaną przy jednostce typu bokser. Poziome ułożenie cylindrów pomaga w obniżeniu środka ciężkości auta, więc pozytywnie wpływa na precyzję i pewność prowadzenia. A właśnie z tego słynie obecna Toyota GT86. Nowa odsłona kompaktowego coupé Toyoty będzie najpewniej dostępna z dwoma rodzajami skrzyń biegów – ręczną przekładnią i automatem. Przykład nowego GR Yarisa, wyposażonego w klasyczną, manualną skrzynię sprawia, że puryści mogą być raczej spokojni o obecność tradycyjnego lewarka w GR86.

Toyota GT86 czyli nowa platforma i zmienione wnętrze

Sportowe coupé zostanie najpewniej oparte na nowej platformie Toyoty, przystosowanej do aut tylnonapędowych i zbudowanej zgodnie z założeniami architektury TNGA. Taka konstrukcja pozwoli na utrzymanie niskiego środka ciężkości i gwarantuje wysoką sztywność nadwozia, co dodatkowo pozytywnie wpływa na wrażenia z jazdy autem. Warto dodać, że samochody zbudowane w oparciu o nową architekturę Toyoty oferują też więcej miejsca we wnętrzu.

Zobacz: Kolejna Toyota MR2 zbudowana będzie razem z Porsche?

W nowym GR86 mogłaby zatem znaleźć się dodatkowa przestrzeń, przede wszystkim dla pasażerów podróżujących na tylnych siedzeniach. Ponadto wnętrze następcy Toyoty GT86 ma otrzymać zupełnie nowy projekt, ulepszone materiały i bogatsze wyposażenie.

Dziedzictwo Toyoty GT86

Toyota GT86 jest z nami od 2012 roku. Chociaż tylnonapędową konstrukcją i nazwą wprost nawiązuje do innej Toyoty – słynnego modelu AE86, szybko zaczęła pisać własną historię. Dzisiaj GT86 to jedno z najlepszych aut sportowych w swojej kategorii cenowej, chwalone za świetne, bezpośrednie wrażenia z jazdy. Mankamentem są osiągi, którymi odstaje od rywali.

Toyota GT86 to szalone auto. Choć nie ma wielkiej mocy, sposób w jaki się prowadzi zapewnia niesamowite wrażenia!

Nic więc dziwnego, że samochód zrobił dużą karierę w sportach motorowych. Podobnie jak kiedyś Toyota AE86, GT86 znalazło wyjątkowe uznanie w świecie driftingu, a po model sięgnęło wielu znanych zawodników z całego świata. Samochód możemy oglądać na torach wyścigowych, a także na odcinkach specjalnych. Toyota stworzyła to kompaktowe coupé w specyfikacjach wyścigowej i rajdowej. W tej drugiej GT86 stało się pierwszą tylnonapędową rajdówką po 2000 roku, która otrzymała homologację FIA. Jaki będzie następca Toyoty GT86? Tego mamy dowiedzieć się w połowie 2021 roku.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności