REKLAMA

Renault Clio V RS 1.8 TCe – najmocniejszy hot hatch klasy B?

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Rendery · Dodane: 3 lutego 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowe Renault Clio RS będzie wyraźnie nawiązywać do większego modelu Megane RS. Oprócz wyglądu, ma odziedziczyć po nim m.in. silnik, a to oznacza świetne osiągi i krótkie czasy przyspieszeń. Moc będzie jednak niższa z uwagi na hierarchię w gamie. Czego można się spodziewać po nowym Clio RS?

Renault kilka dni temu przedstawiło światu swojego najnowszego przedstawiciela segmentu B. Nowe Renault Clio V generacji, bo o nim mowa, jest o 14 mm krótsze, o 66 mm szersze i o 30 mm niższe od poprzednika, a przy tym oferuje większą kabinę i bagażnik, który powiększył kubaturę z 300 do 391 litrów (najlepszy wynik w klasie). Przy tym wszystkim jego design czerpie garściami z nowego Renault Megane. Co ciekawe, także Renault Clio RS będzie czerpać garściami z niedawno przedstawionego Megane IV RS.

Renault Clio RS z silnikiem 1.8 TCe?

Póki co dane techniczne nowego Clio V RS nie są znane w szczegółach. Do sieci przedostały się jednak informacje, że nowy model będzie mieć pod maską ten sam silnik co Megane IV RS czyli benzynowy, turbodoładowany motor 1.8 TCe o mocy 225 KM. W rezultacie będzie to najmocniejszy silnik dostępny w miejskim hot hatchu tej klasy. Co ciekawe, taką samą mocą dysponowało Renault Megane II RS z 2004 roku! Ale skoro obecne Megane RS osiąga bez problemu 280 czy 300 KM, to zapewne droga do podnoszenia mocy w ClioRS będzie otwarta.

Czy tak będzie wyglądać nowe Renault Clio V RS? 

Pytanie tylko, czy model ten otrzyma mechanizm różnicowy, który poprawi wykorzystanie tak dużej mocy przez przednie koła. Mówi się jednak, że w ofercie ponownie pojawi się ręczna skrzynia biegów, jako uzupełnienie stosowanego w IV generacji automatu EDC.

Czy Renault Clio V RS wejdzie do sprzedaży?

Pytanie zasadnicze brzmi jednak, czy nowe Clio RS w ogóle się pojawi. Są bowiem pewne obawy, że w związku z limitami emisji spalin, Renault będzie musiało porzucić projekt. Koszty związane z wprowadzeniem tego modelu do gamy mogłyby bowiem być zbyt duże. Wszystko powinno rozstrzygnąć się jeszcze w tym roku!

Zobacz: Test Renault Megane RS 1.8 TCe Cup – a Marcin powiedział, że…

2
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
GtiAnia Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Gti
Gość
Gti

Oby wszedł. Jakaś alternatywa dla 2.0 to Polo GTI

Ania
Gość
Ania

Jak na Renaulta to wygląda apetycznie ;*

Aktualności