Pakiety części Ford Performance otrzymają Mustang, Focus i Fiesta

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Daily Driver · Dodane: 5 grudnia 2017
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Ford wprowadził do oferty pakiety tuningowe z serii Ford Performance Parts dla Mustanga, Focusa ST i RS oraz Fiesty ST. Obejmują one części pozwalające na zwiększenie mocy silnika, poprawę wyglądu auta, jego prowadzenie czy skuteczność hamowania. Do każdego modelu przewidziano naprawdę ciekawe rozwiązania. Wśród nich jest np. elektronicznie sterowany hydrauliczny hamulec ręczny dla Focusa RS III!

Już od 1 grudnia 2017 roku klienci Forda, w ramach tzw. pakietów tuningowych Ford Performance, powinni mieć dostęp do 70 opcji poprawiających wygląd, osiągi i prowadzenie ich samochodów. Podzespoły sprzedawane w oficjalnej sieci sprzedaży amerykańskiego koncernu będą objęte fabryczną gwarancją. Zainteresowane nimi osoby będą mogły zamawiać części na adres domowy albo do lokalnego dilera, gdzie specjalnie wyszkoleni technicy szybko i profesjonalnie zamontują wybrany pakiet. Oferta części tunigowych Ford Performance zostanie dodatkowo rozszerzona w 2018 roku dla kolejnych modeli Forda i będzie zawierać kolejne elementy do tuningu. Do modeli z serii Ford Performance oferowanych w Europie zalicza się nowa Fiesta ST, Focus ST, Focus RS III, Ford Mustang i supersamochód Ford GT o wyścigowych osiągach.

Zobacz: Ford Focus RS III od Mountune – jeszcze więcej mocy!

Zdaniem przedstawicieli marki Ford, klienci nabywający modele z serii Ford Performance to jedni z najbardziej kompetentnych i doświadczonych kierowców, którzy bardzo często chcą jeszcze bardziej zindywidualizować dynamikę, osiągi i wygląd swoich pojazdów. I właśnie po to stworzone serię nowych części.

Części Ford Performance

Podzespoły Ford Performance zostały zaprojektowane we współpracy z renomowanymi firmami tuningowymi takimi jak Roush, Borla, KW i Remus oraz przetestowane pod względem osiągów i trwałości w takich miejscach jak Ford Lommel Proving Ground w Belgii i Nürburgring Nordschleife w Niemczech. Wszystkie części posiadają numer fabryczny Forda i są oczywiście objęte gwarancją. Nowe, ulepszone pakiety tuningowe Ford Performance obejmują m.in.:

  1. Układy wydechowe wykonane ze stali nierdzewnej Borla, dostępne zarówno w wersjach road-legal (wersja drogowa) i track-only (tylko na tor) i oferowane z chromowanymi lub polerowanymi czarnymi końcówkami rur wydechowych dla Forda Mustanga z silnikiem 2,3-litra EcoBoost oraz do wersji z 5,0-litrowym silnikiem V8. Mają podnosić nie tylko walory dźwiękowe silników, ale także ich dźwięk.
  2. Pakiety Power Calibration dla Mustanga GT, oferowane w trzech zakresach regulacji dla 5-litrowej wersji V8, pozwalające przesuwać ogranicznik obrotów (rev limiter) do 7500 obrotów na minutę. Oprócz tego Kompresor dedykowany do Mustanga S550 z 5,0-litrowym silnikiem V8, opracowany z wspólnie z Roush Performance, zwiększający moc do ponad 600 KM, współpracujący z sześciobiegową manualną i sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.
  3. Sterowany elektronicznie hydrauliczny hamulec ręczny Drift Stick opracowany przez Ford Performance i przeznaczony do modeli Focus RS. Jego konstrukcja powstała przy współpracy z Kenem Blockiem i była  inspirowana rajdami samochodowymi.
  4. Obniżone o 40 mm względem standardowego, regulowane gwintowane zawieszenie oraz zestawy amortyzatorów Ford Performance, poprawiające prowadzenia samochodu. W przypadku Forda Mustanga i Focusa ST dostępny jest 16-stopniowy zakres regulacji siły odbicia i tłumienia.
  5. Lżejsze o 15% alufelgi Ford Performance Premium opracowane przy wykorzystaniu technologii Flow Forming i dostosowane do parametrów gwintowanego zawieszenia. Wersje 10-ramienne są pomalowane trójwarstwowym lakierem Magnetite z logo Ford Performance i oferowane do modeli Fiesta, Fiesta ST, Focus i Focus ST w rozmiarach od 17 do 19 cali w zależności od modelu.
  6. Szeroki wybór gałek zmiany biegów Ford Performance pokrytych zamszem i włóknem węglowym, a dla modelu Mustang specjalny short-shifter który pozwala zredukować drogę zmiany biegów o 20 procent, co znacząco wpływa na szybkość jazdy. Short-shifter jest przeznaczony do wersji Mustanga z 6-biegową skrzynią manualną.

“Pakiety Ford Performance zostały zaprojektowane, aby zapewnić zarówno optymalne osiągi, jak i szybki, bezproblemowy montaż” – powiedział Carafa, dyrektor ds. personalizacji pojazdów Forda. „Nasze wyczynowe zestawy gwintowanego zawieszenia są tak dopracowane i przygotowane, aby wykwalifikowani technicy mogli je zamontować bez czasochłonnego procesu strojenia”.

Hydrauliczny ręczny Drift Stick i Ford Focus RS

Dźwignia Drift Stick została wykonana z aluminium i jest umiejscowiona przy fotelu kierowcy, w pobliżu lewarka zmiany biegów. Wykorzystuje innowacyjny, tryb pracy Focus RS Drift Mode, który pozwala na wykonywanie nawrotów bez użycia sprzęgła – mechanizm działania jest podobny jak w samochodzie rajdowym. Drift Stick jest przeznaczony tylko do użytku na torze.

Hamulec Drift Stick współpracuje z systemem napędu na cztery koła Ford Performance All Wheel Drive – podczas zaciągnięcia odłącza napęd tylnej osi. Elektroniczne czujniki natychmiast  przekazują informację o użyciu hamulca do systemu elektronicznego pojazdu – pozwala na szybkie, łatwe i precyzyjne wykonanie nawrotu. Tego typu rozwiązania utwierdzają nas w przekonaniu, że słowa Fabio Carafa, mówiące o tym, że

„inżynierowie Ford Performance są pełnymi pasji entuzjastami, którzy są zachęcani do nieszablonowego myślenia.”

nie są wyssane z palca. A to przekłada się na ciekawe rozwiązania jakie swoim klientom mogą później oferować przedstawiciele amerykańskiej firmy.

Zobacz: Sportowe Fordy sprzedają się jak świeże bułeczki!

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz

Aktualności