REKLAMA

Czy Opel Astra K 1.4 Turbo ma koło dwumasowe?

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: DailyDriver.pl · Dodane: 20 marca 2024
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nie wszyscy wiedzą, że Opel Astra K 1.4 Turbo ma koło dwumasowe. Choć auto ma silnik benzynowy, to zamiast klasycznego koła zamachowego jest tutaj słynna dwumasa. Ile kosztuje wymiana koła dwumasowego w Oplu Astrze? Całkiem sporo.

W tym tygodniu do naszego warsztatu zawitało wiele ciekawych aut, ale jedno wyróżniało się na ich tle pod kątem mechanicznym. Opel Astra K z silnikiem 1.4 Turbo 125 KM to samochód, będący dobrym przykładem downsizingu oraz kosztów, jaki on generuje. Niestety, wraz z upływem czasu ich właściciele odkrywają je stopniowo jeden po drugim.

Silnik Opel 1.4 Turbo B14XF

Opel Astra K to auto bardzo udane pod kątem eksploatacyjnym. Dobrze się prowadzi, jest dynamiczne i oszczędne. Ale silnik 1.4 Turbo B14XFL ma pewne bolączki. Jednym z nim jest dwumasowe koło zamachowe, które zastosowano dla redukcji drgań w układzie z uwagi na duży moment obrotowy silnika uzyskiwany przy niskich obrotach jednostki napędowej. I choć silnik ten ma znacznie poważniejsze wady, to koło dwumasowe niestety też generuje dodatkowo koszty.

Zobacz: Regeneracja koła dwumasowego – warto? Ile kosztuje i na czym polega?

Koło dwumasowe przez lata były koszmarem dla właścicieli diesli. Ale odkąd na rynku zaczęły pojawiać się małe silniki benzynowe z turbodoładowaniem, dwumasa zaczęła trafiać również i do nich. Opel Astra K jest jednym z takich aut. Co ciekawe, nie ma też specjalnej różnicy w kosztach takiej dwumasy w porównaniu do kół z silników Diesla.

Opel Astra K 1.4 Turbo posiada koło dwumasowe. Jego wymiana jest kosztowna i nie odbiega pod tym względem od wersji z silnikiem Diesla.

Koło dwumasowe kosztuje ok. 1300 zł, ale przy jego wymianie zaleca się też wymienić od razu sprzęgło wraz dociskiem to oznacza kolejne 900-1500 zł w zależności od modelu (są różne średnice tarcz, śrub montażowych itd.). W rezultacie same części kosztują ok. 3000 zł, a do tego trzeba doliczyć koszt robocizny. Wymiana sprzęgła wraz z dwumasą kosztuje obecnie 750-1000 zł.

Wymiana koła dwumasowego w Oplu Astrze 1.4 Turbo

Jak zatem widać, wymiana koła dwumasowego w takim aucie jak Opel Astra K wcale nie należy do najtańszych. Dawniej w silnikach wolnossących sprzęgło kosztowało ok. 1000-1200 zł, a teraz należy doliczyć jeszcze wymianę dwumasy. Zawsze jednak pozostaje regeneracja koła dwumasowego. I choć proces ten ma wielu przeciwników, to trzeba pamiętać o tym, że obecnie są fachowcy, którzy mają technikę tej naprawy opanowaną na bardzo wysokim poziomie. A różnica w kosztach jest spora.

Zobacz: Chiptuning a trwałość koła dwumasowego – o ile można podnieść moc silnika?

11
Dodaj komentarz

avatar
3 Comment threads
8 Thread replies
3 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
trooperDaily DriverGdgrrSamGromada Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Gdgrr
Gość
Gdgrr

Jakiej marki dwumasę polecacie do Astry? Luk? Sachs? Coś wie, która firma robi je na pierwszy montaż?

trooper
Gość
trooper

Dawno temu, jakieś 12 lat, kupiłem zestaw Sachs do 1.9 CDTI. I na dwumasie albo sprzęgle były oznaczenia LUK. A to wszystko w oryginalnie zapakowanych pudłach Sachs. Tak że tego – globalizacja produkcji 🙂

Sam
Gość
Sam

Pierwsze słyszę żeby benzyna miała dwumasę 😀 skąd wy się urwaliście 😀 to tylko diesel ma

Gromada
Gość
Gromada

Przeciez silnik 1.4 Turbo Opla to bardzo udany silnik. Co Wy od niego chcecie?

Aktualności