REKLAMA

Ford Focus RS III od Mountune – jeszcze więcej mocy!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Ford · Dodane: 8 sierpnia 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Ford Focus RS III z pakietem dodatkowej mocy od Mountune – tego po prostu trzeba było się spodziewać! Brytyjska firma od lat zajmuje się rasowaniem samochodów Forda. Fiesta ST, Focus ST czy nawet Fiesta Red Edition to ostatnie samochody jakie zostały przez nią wzmocnione. Jak mocny jest zatem nowy Ford Focus RS III od Mountune?

Najnowsza, trzecia generacja Forda Focusa RS wjechała na rynek w tumach siwego dymu palonego przez jego tylne opony! Wyposażona po raz pierwszy w historii tego modelu w napęd 4×4 zachwyciła niespotykaną skłonnością do jazdy efektownymi poślizgami! Blask tego modelu przyćmiła nieco afera dotycząca opóźnień w produkcji Focusa RS III spowodowana tylnym dyferencjałem nieodpornym na wysokie temperatury pracy.

Ford Focus RS III 2016 tor wyścigowy

Zobacz: Opóźnienia w produkcji Forda Focusa RS III – główne przyczyny

Mimo to jego 350 KM, tryb Drift Mode oraz świetne osiągi przekonały do RS-a wielu entuzjastów sportowych aut. I bardzo dobrze, bo to kapitalna maszyna do masowej produkcji pożądanych endorfin!

Ford Focus RS III Montune

Standardowy Ford Focus RS III dysponuje silnikiem 2.3 EcoBoost o mocy 350 KM, dzięki któremu auto przyspiesza od 0-100 km/h w 4,7 sekundy (i to z manualną skrzynią biegów!). Mountune dorzucił od siebie dodatkowe 25 KM mocy i 40 Nm momentu obrotowego (zwiększając maksymalną jego wartość do 510 Nm!). W rezultacie poprawiły się oczywiście osiągi hot hatcha. Przyspieszenie 0-100 km/h uległo skróceniu do 4,5 sekundy, natomiast prędkość maksymalna pozostała na dotychczasowym poziomie (265 km/h).

Ford Focus RS III 2016 podnośnik warsztat

Ford Focus RS III po kuracji wzmacniającej od Mountune dysponuje mocą 375 KM!

W skład dodatkowego pakietu mocy wchodzą m.in. nowy filtr powietrza, przeprojektowany dolot, nowe przewody silikonowe i przeprogramowany sterownik ECU. Pakiet taki kosztuje 899 funtów. Dodatkowo właściciel auta może doposażyć je w szperę Quaife’a, short shifter , lepszy układ wydechowy, inny intercooler i jeszcze bardziej wydajne opony Michelin Pilot Sport Cup 2. Jeśli jednak ktoś potrzebuje więcej mocy i tylnego napędu, wtedy zawsze pozostaje Ford Mustang 5.0 V8 GT, którego miałem okazję dla Was przetestować!

Zobacz: Ford Focus RS III – osiągi, dane techniczne i cennik

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności