Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye – ponad 800 KM mocy!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Dodge · Dodane: 12 sierpnia 2018
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Dodge Challenger SRT Hellcat doczekał się jeszcze mocniejszej wersji – Redeye. To coś absolutnie szalonego, gdy 717-konny silnik okazuje się być niewystarczająco mocny i konstruktorzy postanawiają go jeszcze poprawić! Ogromna moc, niesamowite osiągi i niska cena sprawiają, że rywale pokroju BMW M4 po prostu znikają z horyzontu.

Challenger SRT Hellcat to drogowa bestia! I nie jest to w żadnym wypadku przesada. Auto grzmi i ryczy z ogromną siłą przy każdym mocniejszym wciśnięciu gazu, a do tego dysponuje niesamowitą mocą aż 717 KM! Kto widział Hellcata w akcji, ten wie o czym piszę. Ale jak widać potencjał tej wersji nie został w pełni wykorzystany, bo specjaliści z SRT postanowili przygotować jeszcze potężniejszą wersję – Hellcat Redeye! Parametry tego auta po prostu oszałamiają.

Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye – moc i osiągi

Pod maską wersji Redeye znalazł się ten sam silnik co w „zwykłym” Challengerze Hellcat czyli widlasty, ośmiocylindrowy motor HEMI o pojemności 6,2-litra, którego pracę wspomaga mechaniczny kompresor. Tyle tylko, że pojemność kompresora została zwiększona z 2,4 do 2,7-litra, a silnik otrzymał wzmocnione tłoki i korbowody, ostrzejszy zestaw wałków rozrządu, wydajniejszy układ smarowania (pompa) oraz zmodyfikowany układ wtryskowy (dwie pompy paliwa zamiast jednej). Udoskonalony motor to jednak przede wszystkim moc zwiększona z 717 do niesamowitych 808 KM oraz moment obrotowy sięgający aż 957 Nm! A to przekłada się na świetne osiągi!

Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye prezentuje się niezwykle bojowo i tak samo też jeździ!

Dodge Challenger Hellcat Redeye przyspiesza 0-96 km/h w 3,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 326 km/h! Ćwierć mili auto pokonuje w czasie 10,8 sekundy osiągając na mecie 210 km/h. Jedyną wadą układu napędowego jest fakt, że Redeye będzie oferowany tylko z 8-biegowym automatem 8HP90. Normalny Hellcat nadal oferowany jest z 6-stopniowym manualem! Analizując osiągi trzeba pamiętać, że Challenger Hallcat waży prawie 1900 kg. Czy Redeye będzie lżejszy? Producent na razie nie podaje dokładniejszych informacji na ten temat.

Zobacz: Dodge Durango SRT – upsizing po amerykańsku!

Żadnych półśrodków nie poczyniono w układzie hamulcowym Dodge’a. Challenger Hellcat Redeye posiada z przodu 390-milimetrowe tarcze Brembo i 6-tłoczkowe zaciski, natomiast z tyłu 350-milimetrowe tarcze i 4-tłoczkowe zaciski. Dla porównania 4-tłoczkowe zaciski i 350-milimetrowe tarcze spotkacie np. w Hondzie Civic Type-R, ale na przedniej osi!

Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye – rywale i cena

Niesamowite osiągi Challengera w wersji SRT Hellcat Redeye nie zostały obarczone astronomiczną ceną. Przynajmniej jesli znamy realia rynku. Ceny wersji Redeye rozpoczynają się od 71 350 dolarów czyli ok. 267 427 zł bez akcyzy i cła. Po doliczeniu podatków i opłat związanych ze sprowadzeniem auta z USA do Polski, cena ta powinna wynieść ok. 107 995 dolarów czyli 404 776 zł. W tej cenie można mieć np. 431-konne BMW M4 (bo na BMW M4 CS 460 KM nie starczy), Mercedesa AMG C 63 z silnikiem V8 o mocy 476 KM (za dopłatą), 370-konne Porsche 911 Carrera (też z dopłatą i to niemałą), albo 450-konne Audi RS5. Czy lepsze plastiki i tapicerka warte są Waszym zdaniem rezygnacji z 808 KM? Co byście wybrali mając te 400 tys. zł? Bo moje zdanie na ten temat na pewno już znacie 😉

Zobacz: Dodge Viper ACR bije rekord Nurburgring ale zostaje rozbity!

4
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
Daily DriverJLZfetysz czystych kolektorów dolotowych Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
fetysz czystych kolektorów dolotowych
Gość
fetysz czystych kolektorów dolotowych

Będzie tańszy od Corvette ZR1 przy niewiele gorszych osiągach, wow. Natomiast osobiście wydając 400tys. kierowałbym się raczej sercem i wybrał Giulie Quadrifoglio. Myślę, że byłaby lepszym daily.

Aktualności