REKLAMA

Ford Mustang po faceliftingu – znamy jego osiągi i dane techniczne!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Ford · Dodane: 22 marca 2018
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Ford przedstawił oficjalne dane techniczne nowego Mustanga. Znamy jego osiągi, moc każdego z silników oraz różnice wynikające z zastosowanych skrzyń biegów. Uwagę przykuwa na pewno automat posiadający 10 biegów, ale Nas bardziej zaciekawiła wersja z manualną przekładnią. Ma ona bowiem nową funkcję tzw. „międzygazu”.

Ford Mustang S550 to auto, które zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Od 2015 roku żaden inny sportowy samochód tak bardzo mnie nie pochłonął jak on. Co prawda Honda Civic Type-R udowodniła, że przednionapędowe auto też potrafi być niesamowicie szybkie na torze, Mazda MX-5 że 160 KM wystarczy, aby uśmiech z twarzy kierowcy nie znikał przez cały dzień, a Audi RS6 Performance że granica prędkości określanej mianem rozsądnej znowu przesunęła się nieprawdopodobnie w górę, ale to właśnie Ford Mustang V8 dał mi największą frajdę z jazdy.

Szybki, pięknie brzmiący, z silnikiem potrafiącym rozkołysać na światłach całym nadwoziem, a do tego wyposażony we wszystko co sportowy wóz mieć powinien. Nie zabrakło więc szpery, ogromnego układu hamulcowego Brembo (przednie tarcze 380 mm, tylne 330 mm), manualnej skrzyni biegów i tylnego napędu. Teraz przyszedł  czas na facelifting Mustanga.

Ford Mustang 2.3 EcoBoost 290 KM – silnik, osiągi i dane techniczne

Odświeżony Ford Mustang jest oferowany z dwoma silnikami, z których każdy może współpracować z manualną, 6-biegową skrzynią, albo z nowym, aż 10-stopniowym automatem. Mniejszy silnik 2.3 EcoBoost posiada turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk cylindra i tylko 4-cylindry, ale osiąga on moc 290 KM przy 5400 obr./min i 440 Nm przy 3000 obr./min. Aluminiowe tłoki opierają się na kutych korbowodach, a trzykanałowy kolektor wydechowy jest zintegrowany z głowicą. Blok silnika i głowica są aluminiowe.

Ford Mustang 2.3 EcoBoost 290 KM rozpędza się 0-100 km/h w:

  1. 5,8 sekundy w przypadku wersji Fastback (coupe)
  2. 5,5 sekundy w przypadku wersji Fastback (coupe) z automatem
  3. 6,0 sekund w przypadku wersji Convertible (cabrio)
  4. 5,7 sekund w przypadku wersji Convertible (cabrio) z automatem

Prędkość maksymalna to 233 km/h niezależnie od rodzaju nadwozia czy skrzyni biegów. Wersja 2.3 Ecoboost jest wyposażona standardowo w nieco mniejszy układ hamulcowy niż wersja GT. Z przodu ma ona tarcze o średnicy 352 mm (czterotłoczkowe), z tyłu 330 mm (jednotłoczkowe).

Ford Mustang GT 5.0 V8 450 KM – silnik, osiągi i dane techniczne

Przechodząc jednak do meritum warto zauważyć, że cena Forda Mustanga w wersji z silnikiem V8 jest tak niska, że nietrudno zrozumieć, dlaczego większość osób decyduje się na widlastą ósemkę. Pozornie różnica nie jest duża (raptem 1 sekunda w przyspieszeniu do pierwszej setki), ale w praktyce przepaść dzieląca oba motory jest gigantyczna. Z naszych pomiarów wynika bowiem, że różnica na korzyść przedliftowej V8-ki w stosunku do 317-konnego EcoBoosta sięgała aż 7 sekund w przyspieszeniu do 200 km/h!  W odświeżonym Mustangu pojawił się jednak mocno zmodernizowany silnik V8.

Najważniejszą nowością zmodernizowanego motoru jest hybrydowy wtrysk paliwa (zamiast klasycznego, wielopunktowego). To on miał się przyczynić m.in. do poprawy osiągów i przede wszystkim do ograniczenia zużycia paliwa. Blok silnika i głowica wykonane są z aluminium, a rurowy kolektor wydechowy ze stali nierdzewnej. Silnik pracuje też na oleju o ekstremalnych parametrach 5W-20! Moc nowej jednostki napędowej wzrosła z 421 do 450 KM osiąganych przy 7000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 529 Nm osiągany jest przy 4600 obr./min.

Z nowym silnikiem Mustang GT osiąga prędkość 249 km/h (155 mph) i rozpędza się 0-100 km/h w:

  1. 4,6 sekundy w przypadku wersji Fastback (coupe)
  2. 4,3 sekundy w przypadku wersji Fastback (coupe) z automatem
  3. 4,8 sekund w przypadku wersji Convertible (cabrio)
  4. 4,5 sekund w przypadku wersji Convertible (cabrio) z automatem.

Za skuteczne wytracanie prędkości dba układ hamulcowy, który na przedniej osi wykonała firma Brembo. Tarcze mają średnicę 380 mm i współpracują z nimi aż 6-tłoczkowe zaciski. Z tyłu znalazły się za to 330-milimetrowy tarcze wentylowane z zaciskami o pojedynczym tłoczku. Więcej na temat nowości w Fordzie Mustangu znajdziecie w poniższym artykule:

Zobacz: Ford Mustang po faceliftingu będzie znacznie droższy! Znamy ceny!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności