REKLAMA

Opona Bridgestone Potenza Sport lepsza niż Michelin Pilot Sport 4 S!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Auto Bild · Dodane: 5 maja 2021
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Pierwszy test opony Bridgestone Potenza Sport za nami. Jak informuje niemiecki magazyn AutoBild Sports Cars, opona Bridgestone Potenza Sport okazała się najlepsza w klasie ogumienia w rozmiarze 265/35/R20! Zobaczcie jak wypadła w porównaniu m.in. do topowych modeli Michelin Pilot Sport 4 S oraz Goodyear Eagle F1 SuperSport.

Bridgestone Potenza Sport to najnowsza i jednocześnie topowa opona koncernu przeznaczona do samochodów sportowych i luksusowych o dużych mocach. Stosowana jest na pierwszym montaż w takich modelach jak Maserati MC20, Lamborghini Huracan STO, czy BMW serii 8. W najnowszym w teście opon przeprowadzonym przez magazyn AutoBild Sports Cars, Potenza Sport nie dała szans rywalom, zdecydowanie wygrywając nawet z oponą Michelin Pilot Sport 4 S. Zadanie nie było łatwe, bo opony były testowane na tylnonapędowym Fordzie Mustangu GT z silnikiem 5.0 V8 450 KM poruszającym się na oponach w rozmiarze 265/35 ZR 20 (na końcu artykułu wideo-test Mustanga GT). Opona Bridgestone Potenza Sport otrzymała najwyższe noty na suchej i mokrej nawierzchni oraz ocenę końcową “Wzorowa”.

Test Bridgestone Potenza Sport

Okazało się, że opona Bridgestone zapewnia najkrótszą drogę hamowania na suchej nawierzchni, dzięki czemu została uznana za jedną z dwóch najlepszych opon w teście pod tym względem. Na suchej nawierzchni droga hamowania Mustanga na oponie Potenza Sport wyniosła 35,1 metra, podczas gdy na Michelin Pilot Sport 4 S potrzebował on na to 35,5 m, co oznacza wynik gorszy o niespełna pół metra.

Jeszcze większe różnice między topowymi oponami Michelin i Bridgestone zaobserwowano podczas jazdy na mokrej nawierzchni. Okazało się, że Potenza Sport osiągnęła najkrótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni, która wyniosła 41,1 metra.  Michelin PS4S był gorszy aż o 2,2 metra. Świetnie w tej próbie wypadł za to Continental Sport Contact 6, który tylko minimalnie ustąpił miejsca Potenzie (41,2 m).

Bridgestone Potenza Sport bardzo dobrze spisała się też w zakresie aquaplaningu co AutoBild określił jako „zupełnie nowy punkt odniesienia” w zakresie prowadzenia na mokrej drodze. Tym samym opona Bridgestone Potenza Sport została nagrodzona za najlepsze prowadzenie na mokrej nawierzchni. Wyraźnie gorzej w tym aspekcie wypadł Michelin Pilot Sport 4 S.

Zobacz: Co to jest aquaplaning? Jak powstaje i co zrobić, gdy się pojawi?

Jak można się było spodziewać, gorsze noty opona Potenza Sport zebrała za generowany hałas, ale wyniki pomiarów na tle konkurencji okazały się lepsze, niż wynikało to z etykiet umieszczanych na oponach. Continental i Hankook okazały się głośniejsze niż deklarują to ich producenci. W czołówce Michelin, ale różnica między nim a Bridgestone to niespełna 1 dB.

Pierwszy test Bridgestone Potenza Sport

Test opon sportowych AutoBild na rok 2021 był pierwszym testem opony Potenza Sport przeprowadzonym przez niezależny magazyn motoryzacyjny, ale nie pierwszym wyróżnieniem dla flagowego produktu Bridgestone. TÜV SÜD, jeden z najbardziej szanowanych instytutów motoryzacyjnych w Europie, przyznał oponie Potenza Sport najlepsze wyniki na tle konkurencji z segmentu premium w zakresie hamowania na suchej nawierzchni, stabilności pojazdu podczas jazdy na wprost oraz precyzji prowadzenia na zakrętach.

Zobacz: Jak odczytać rok produkcji opony, czyli do czego potrzebny jest DOT?

To co wyróżnia oponę Bridgestone Potenza Sport jest też fakt, że dostępna jest  również w mniejszych rozmiarach (96 rozmiarów od 17 do 22. cali). Dzięki temu będzie mogła ją nabyć szersza grupa kierowców. To o tyle istotne, że Michelin Pilot Sport 4 S jest dostępny w mniejszym zakresie rozmiarów, na co często skarżą się właściciele starszych samochodów sportowych. Warto jednak pamiętać, że skuteczność danej opony jest uzależniona od auta na jakim pracuje oraz od konkretnego jej rozmiaru. Dlatego może się zdarzyć, że w innym rozmiarze Bridgestone niekoniecznie będzie równie dobry na tle konkurencji.


Zobacz: Sportowa seria opon Goodyear SuperSport/R/RS na tor i na co dzień!

2
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
MediakPawel Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Pawel
Gość
Pawel

Ja jestem zachwycony nowa Pirelli P Zero. Bridgestone daję radę ale Pirelli znowu są na czele. Michelin PS4S nie nadaje sie do szybkiej jazdy na wodzie. Straszny aquaplaning. Widać to w każdym sportowym aucie z tylnym napędem. Zadziwiająco dobrze wypadł znowu Continental a to przecież już stara opona. Nadal jednak bardzo dobra.

Mediak
Gość
Mediak

Mam ps4s i nie narzekam. Na suchym ok, na mokrym nieźle. Ale Dunlop Sport maxx lepszy na wodzie

Aktualności