REKLAMA

Pomysły studentów na alternatywne środki transportu

Autor: Ford · Zdjęcia: DailyDriver.pl · Dodane: 15 listopada 2022
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Ford promuje i dotuje rozwiązania w zakresie mobilności. Działająca w jego imieniu Fundacja Forda zachęca studentów do poszukiwania alternatywnych środków transportu w ramach zrównoważonego transportu. Zrozumienie problemów dotyczących mobilności, ma zapewnić lepsze i wydajniejsze przemieszczenia się ludzi na odległość.

Wśród wielu pomysłów jakie zdobyły uznanie jurorów Fundacji Forda, były m.in. tak zachęcającego do pozostawienia auta w domu i wybrania mniej obciążających środowisko środków transportu. Wielu tegorocznych zwycięzców Ford Fund Smart Mobility Challenge skupiało się na zachęcaniu ludzi korzystania z samochodów w mniejszym stopniu i odbywania krótszych podróży sięgających po bardziej zrównoważone środki: pieszo, na rowerze lub hulajnodze elektrycznej. Projekt Atria Move rozwiązujący problem używanych hulajnóg elektrycznych proponował ich zakup, naprawę i certyfikację stanu każdej z nich, a następnie sprzedaż bezpośrednio klientom – co daje drugie życie pojazdom, które w przeciwnym razie zostałyby zezłomowane.

Świadomość kosztów energii w trasporcie

Zespół CYCLe postawił sobie za cel uświadomienie młodzieży kosztu energii, łącząc produkcję prądu do ładowania urządzeń mobilnych z poprawianiem kondycji fizycznej. W pomyśle wykorzystano generatory na pedały, połączone z aplikacją, która wyświetla moc wyprodukowanego prądu, porównując ją z wartościami energii zużywanej przez urządzenia lub środki transportu. Projekt Mind my Bike ma sprawić, że rowerzyści poczują się lepiej zabezpieczeni. Bezpieczne, odporne na warunki atmosferyczne urządzenia parkingowe dla rowerów przeznaczone są dla osób, które chcą dojeżdżać rowerem do pracy lub szkoły, ale obawiają się kradzieży lub dewastacji.

Zobacz: Test Ford Focus ST 2.3 EcoBoost Facelifting

Step Art stara się stworzyć dzieciom warunki do bezpiecznego marszu do szkoły, proponując specjalnie wytyczone trasy, oznakowane w nieskomplikowany sposób. Na przystankach na trasie dzieci mają okazję wykazać się kreatywnością, współtworząc publiczne murale i biorąc udział w rysowaniu na umieszczonych przy każdym przystanku ekranach LCD. Dzięki temu wzrasta świadomość otaczającego je środowiska, wyrabiają w sobie bezpieczne nawyki, a jednocześnie pobudzają do działania wyobraźnię.

Aplikacja mobilna komunikacji miejskiej

Zwycięzcy konkursu Ford Fund Smart Mobility od 2018 roku przeznaczają otrzymane dotacje na realizację innowacyjnych koncepcji. Miivo (wcześniej nazywany MyWay) z Walencji był głównym zwycięzcą w 2021 roku. Inicjatywa ta miała na celu zgrupowanie wielu biletów komunikacji miejskiej w jednym interfejsie, co ułatwiłoby podróżowanie wieloma środkami transportu. Jak podkreślają członkowie Miivo:

To, co byłoby po prostu pomysłem, zmieniło się w obiecujący start-up dzięki funduszom, które otrzymaliśmy z konkursu. Nasz projekt wciąż się rozwija i może się już pochwalić ponad 1000 zarejestrowanych użytkowników. Wierzymy, że Miivo może zmienić sposób korzystania z transportu i motywować użytkowników do zmniejszenia śladu węglowego z drukowanych biletów 

Podobnie motywował swój koncept zwycięzca z Kolonii w 2020 roku. Lynes (dawniej Liquid Grid) to aplikacja, która pozwala użytkownikom zbierać punkty za korzystanie z różnych środków transportu i zdobywać nagrody. Program zachęca do korzystania z transportu publicznego, korzystania z miejskich rowerów i hulajnóg – pomagając zmniejszyć korki i emisję CO2, za którą odpowiadają samochody.

Energia wodna a ładowanie aut elektrycznych

Kolejny ze zwycięskich zespołów z Kolonii, tym razem konkursu w edycji 2021 roku, RheinSharing, stworzył projekt wykorzystania energii wodnej, generowanej przez nurt Renu i użycia jej do ładowania okolicznych pojazdów. Od momentu uznania w ramach konkursu, RheinSharing pozyskał dwa kolejne granty z programu SmartCity Cologne GO od Rheinergie oraz Kölner Rahmen, przyznawany przez Köln Business. Autorzy podpisali również umowę ze spółką Ford Werke, której siedziba znajduje się w Kolonii, nad Renem, co pozwala im rozwijać ciekawą koncepcję.

Konkurs nie tylko zapewnił nam zasadnicze finansowanie, ale pozwolił nam na swobodne rozwijanie naszych idei i naprawdę wzmocnił dynamikę naszego zespołu. Od tego czasu sprawy potoczyły się bardzo szybko, dzięki testom i dalszemu finansowaniu, a także partnerstwu z zakładem Forda w Niehl – gdzie pojazdy elektryczne będą mogły być ładowane energią wytwarzaną przez nurt Renu, kiedy już dojdzie do realizacji projektu. Teraz koncentrujemy się na dalszym rozwijaniu naszej wizji, a docelowo na ekspansji na inne kraje po udanym jej wdrożeniu z Fordem

– powiedzieli Felix Roder i Marcel Heilich z RheinSharing.

Zobacz: Toyota z największą liczbą patentów technologicznych

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności