REKLAMA

McLaren GTS to idealny daily driver w świecie supersamochodów?!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: McLaren · Dodane: 21 grudnia 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

McLaren GTS to następca modelu GT. Ma jeszcze lepsze osiągi, skuteczniejsze hamulce, dopracowane zawieszenie z regulowanym prześwitem i dwa duże bagażniki, przydatne na co dzień. Firma chwali się, że to auto naprawdę dobrze spisuje się nie tylko na torze, ale i na co dzień.

McLaren, znany z nieustającej pasji do doskonałości w dziedzinie supersamochodów, prezentuje najnowszy model, McLaren GTS. Ten naszpikowany torowymi rozwiązaniami supersamochód, zastępując ceniony model GT. GTS ma jeszcze lepiej łączyć wyścigowy rodów marki, z funkcjonalnością i wygodą na na co dzień. Jednym słowem – idealny daily driver. Przynajmniej w teorii, bo bardziej tę użyteczność i komfort należy odnosić do innych supersamochodów, niż normalnych modeli sportowych. Dlaczego? Bo McLaren to po prostu auto wywodzące się z toru i pewnych rzeczy nie da się ukryć. Ale kilkoma atrybutami z zakresu codziennej użyteczności zaskakuje.

McLaren GTS i nadwozie oparte na mokoku

McLaren GTS opiera się na fundamentach unikalnego karbonowego monokoku MonoCell II-T, będącego esencją filozofii ultralekkiej inżynierii brytyjskiej marki. Ta zaawansowana konstrukcja nie tylko obniża masę własną pojazdu, a tym samym poprawia osiągi i jakość prowadzenia w zakrętach, ale także zapewnia bezpieczeństwo i komfort podczas codziennych podróży.

Panel dachowy z recyklingowanego karbonu oraz zastosowanie włókna węglowego w tylnej części karoserii, nie tylko ograniczają wagę, ale także zapewniają niskie położenie środka ciężkości, co przekłada się na lepsze właściwości trakcyjne w zakrętach.

McLarena GTS wyposażono w silnik M840TE

Zasilany podwójnie doładowanym, 4-litrowym silnikiem V8 oznaczony symbolem M840TE, McLaren GTS generuje imponującą moc 635 KM, co oznacza wzrost o 15 KM w porównaniu do modelu GT. W połączeniu z lekką wagą samochodu (1520 kg DIN), GTS osiąga wiodący w klasie stosunek mocy do wagi wynoszący 418 KM/tona. To przekłada się na rewelacyjne przyspieszenie od 0 do 200 km/h w zaledwie 8,9 sekundy, czyli lepsze w niż GT, oraz sprint 0-100 km/h  w 3,2 sekundy. Maksymalna prędkość to 326 km/h.

Napęd na tylne koła realizuje dwusprzęgłowa, 7-biegowa przekładnia SSG opracowana przez firmę Graziano. W zależności o wybranego trybu jazdy – Sport lub Track – zmienia się szybkość i agresywność zmiany biegów. Kierowca może też sterować skrzynią biegów manualnie, za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy.

Zawieszenie Monroe i hamulce dostosowane do hamowania z 200 km/h

O właściwe prowadzenie dba tzw. inteligentne zawieszenie adaptacyjne opracowane przez Monroe i standardowo montowany, ceramiczno-węglowy układ hamulcowy. Ten ostatni wyposażono z przodu w tarcz o średnicy aż 390 mm, a z tyłu w niewiele mniejsze, 380-milimetrowe ich odpowiedniki. Przednie tarcze współpracują z 6-tłoczkowymi zaciskami, a tylne z 4-tłoczkowymi.

W rezultacie droga hamowania McLarena GTS z prędkości 100 km/h to według producenta tylko 32,0 m, a z prędkości 200 km/h tylko 127 m.W kontekście zawieszenia warto jeszcze dodać, że pozwala ono na regulację prześwitu i zwiększenie go ze standardowych 110 mm do 130 mm na potrzeby pokonywania przeszkód drogowych.

Dwa bagażnik i dużej pojemności

Zaktualizowany wygląd samochodu, z elementami zewnętrznymi wykończonymi w błyszczącej czerni, dodaje mu asertywnego charakteru. Nowe możliwości personalizacji obejmują nowy lakier „Lava Grey”, rozszerzoną paletę kolorów oraz specjalnie dla modelu GTS – aluminiowe kute felgi „Turbine”.

W kabinie McLaren oferuje nową gamę tapicerek do modelu GTS, w tym skórzane fotele Softgrain Aniline Leather z podwójną lamówką oraz kontrastowe przeszycia, podkreślając luksusowy charakter wnętrza. Ciekawostką jest całkiem spora kubatura 2 kufrów McLarena GTS. Przedni bagażnik ma pojemność 150 l, a tylny 420 l.

Dostępność i cena

Zamówienia na McLaren GTS są już przyjmowane, a dostawy są planowane na 2024 rok. Co ciekawe, na ten moment nie ma jeszcze oficjalnej ceny sprzedaży tego modelu, ale rynek spodziewa się, że GTS będzie kosztował ok. 210 000 dolarów.

Zobacz: BMW zbuduje z McLarenem sportowe auto na miarę BMW M1?

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności