Lamborghini Huracan STO – torowe auto na co dzień! Tylko 7 w Polsce!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Lamborghini · Dodane: 23 listopada 2020
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Lamborghini Huracan Super Trofeo Omologata (STO) to auto stworzone na torze wyścigowym i dopuszczone do jazdy po drogach publicznych. Polscy entuzjaści tego modelu w ciągu pierwszej doby od premiery auta zamówili 7 egzemplarzy. Jakie osiągi skrywa Huracan STO?

Tworzą Lamborghini Huracan STO jego inżynierowie czerpali garściami z wiedzy wyniesionej przy pracy nad torowymi modelami Huracan Super Trofeo EVO oraz Huracan GT3 EVO, które trzy lata z rzędu zwyciężały w słynnym 24-godzinnym wyścigu Daytona. Dzięki temu kierowca ma doświadczyć pełni wyścigowych wrażeń w samochodzie dopuszczonym do codziennej jazdy po drogach publicznych. Jak to możliwe?

Lamborghini Huracan STO – przede wszystkim aerodynamika

Kluczem do szybkości na torze jest aerodynamika. Projektanci Huracana STO pracujący nad sylwetką pojazdu wprowadzili zestaw nowatorskich rozwiązań, mających przynieść konkretne profity. Przede wszystkich wprowadzono autorskiej produkcji „cofango” – jednobryłowy, lekki komponent płynnie przechodzący od błotników, przez przedni zderzak do maski.

Inżynierowe Lamborghini wprowadzili również nowy tylny zderzak, który nawiązuje do modelu Super Trofeo EVO, zapewniający większą siłę docisku. Projekt elementu z włókna węglowego powstał z pomocą technologii wykorzystywanej przy lotach kosmicznych. Kształt zderzaka pozwolił zarazem na skrócenie przodu pojazdu, co pozytywnie wpłynęło na aerodynamikę Huracana STO. Zewnętrzne panele nowego modelu są w 75 procentach wykonane z włókna węglowego. Wiele fragmentów wytwarzanych jest jako jednobryłowe komponenty, które łączą większą szczelność (mniejsze zawirowania powietrzne) z niższą wagą. Masa Huracana STO wynosi 1339 kg, o 43 kg mniej od wersji Performante.

Osiągi rodem Lamborghini Squadra Corse

Jak przekonują przedstawiciele Lamborghini odpalenie silnika Super Trofeo Omologata daje jasno do zrozumienia, że model ten wywodzi się ze sportu samochodowego. Ten wolnossący motor ma 10 cylindrów i pojemność 5,2 litra co przekłada się na moc 640 KM i moment obrotowy 565 Nm dostępny dopiero przy 6500 obr./min. Huracan STO przyspiesza 0-100 km/h w 3 sekundy, natomiast 0-200 km/h w 9 sekund, a prędkość maksymalna pojazdu wynosi 310 km/h. Trzy nowe tryby jazdy – STO, Trofeo oraz Pioggia – pozwalają w pełni skorzystać ze sportowego charakteru modelu.

Zobacz: Aston Martin tworzy własny silnik 3.0 V6 Twin-Turbo o mocy ponad 1000 KM!

W pewnym prowadzeniu pomaga m.in. nowy układ hamulcowy, które wyposażono w tarcze węglowo-ceramiczne Brembo CCM-R znanych z Formuły 1. Rozwiązanie to zapewnia m.in. wyższą wytrzymałość, czterokrotnie większe przewodnictwo cieplne od tradycyjnych tarcz karbonowo-ceramicznych i sumarycznie o 25% większą maksymalną siłę hamownia.

Dostosowany do wyjątkowych potrzeb

Właściciele Lamborghini Huracana STO będą mogli spersonalizować wnętrze i zewnętrze swoich egzemplarzy z pomocą dedykowanego program Ad Personam, oferującego prawie nieskończoną liczbę połączeń lakierów, wykończenia i elementów winylowych.

Jak zauważa Piotr Jędrach, dyrektor salonu Lamborghini Warszawa

Dostosowanie estetyki modelu do gustu jest niezmiernie ważne dla naszych klientów, ceniących sobie możliwość ekspresji własnego stylu życiaPremiera modelu i potwierdzenie włączenia go do programu Ad Personam wzbudziła spore zainteresowanie. W ciągu 24 godzin od ukazania się Huracana STO dostaliśmy siedem zapytań od klientów z Polski o możliwość kupna egzemplarza. To potwierdza pozycję naszego kraju jako jednego z dziesięciu najważniejszych rynków dla marki.

Ceny Lamborghini Huracana STO zaczynają się od 249 412 euro. Dostawa pierwszych egzemplarzy ma rozpocząć się w marcu 2021 roku.

Zobacz: Najlżejszy i najwyżej kręcący się silnik wolnossący V12 na świecie!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności