Fotelik dziecięcy, samochodowy z poduszką powietrzną? Wbrew pozorom nie jest to nowość na rynku, ale Cybex Anoris T I-Size to jeden z nielicznych fotelików, który takową funkcję posiada. Niemiecki producent twierdzi, że według jego wewnętrznych testów, fotelik z poduszką powietrzną jest bezpieczniejszy od klasycznych konstrukcji.
Cybex Anoris T I-Size to nie pierwszy na rynku fotelik z poduszką powietrzną. Technologicznie wyprzedził go Maxi Cosi AxissFix Air, który na dodatek posiada tak naprawdę dwie poduszki powietrzne. Ale obie konstrukcje są ciekawe i innowacyjne. Chociaż pytanie brzmi, czy Cybex z poduszką faktycznie okaże się bezpieczniejszy od dotychczasowych modeli. Dlaczego? Bowiem model Maxi Cosi AxissFix Air zdobył w testach ADAC 4 na 5 gwiazdek w ocenie bezpieczeństwa. Zatem pomysł ten wymagać może jeszcze udoskonalenia.
Fotelik z poduszką powietrzną
Z technicznego punktu widzenia Cybex Anoris T I-Size to fotelik samochodowy, która za sprawą posiadania poduszki powietrznej ma przede wszystkim lepiej chronić głowę i odcinek szyjny dziecka. Poduszka schowana w osłonie tułowia fotelika ma zapewniać o 50% wyższą ochronę w porównaniu do standardowych fotelików FWF, a pozycja przodem do kierunku jazdy ma zapewnić większą kontakt z rodzicami. Wyższy poziom bezpieczeństwa został oceniony póki co w ramach wewnętrznych testów samochodowych, biorąc pod uwagę kryteria testów ADAC dotyczących kolizji czołowych (2021). Na oficjalne testy ADAC, musimy jeszcze zaczekać. W chwili wypadku aktywowana poduszka powietrzna przybiera kształt litery ograniczają ruch głowy do przodu i odciążają odcinek szyjny dziecka.
Sam fotelik przeznaczony jest dla dzieci o wzroście od 76 do 115 cm i wadze nie większej niż 21 kg. Ma trzystopniową regulację, baz oraz liniowy System Ochrony Bocznej (L.S.P.) przekierowujący siłę uderzenia w stronę skorupy fotelika, by nie docierały one do najbardziej wrażliwych części ciała dziecka (szyja, kark i głowa).Do tego w bazie fotelika znajdują się diody LED, które potwierdzą prawidłowy montaż fotelika, samo mocowanie bazy odbywa się oczywiście za sprawą ISOFIX, a do tego fotelik spełnia normę i-Size. Fotelik nie jest obrotowy i skierowany jest przodem do kierunku jazdy. Na ile się to będzie przekładać na wyniki testów bezpieczeństwa? Zobaczymy.
Cybex Anoris T I-Size – cena w Polsce
Na ten moment wiadomo, że fotelik Cybex Anoris T I-Size to kosztowna konstrukcja. Jego cena na polskim rynku wynosi 2799 zł. Podobnie wyceniony był model Maxi Cosi, który dziś jest nieco tańszy (ok. 2500 zł). Do tego Maxi-Cosi to fotelik obrotowy, zatem dziecko może być przewożone też tyłem do kierunku jazdy. Zobaczymy jednak, czy Cybex nie okaże się bezpieczniejszą konstrukcją.
Zobacz: Kiedy dziecko może jechać autem bez fotelika?
Dodaj komentarz