REKLAMA

Co to jest nagrywanie w pętli?

Autor: Materiał promocyjny · Zdjęcia: · Dodane: 22 listopada 2021
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Rejestrowanie materiałów wideo przez kamerkę samochodową może się odbywać w standardowy sposób bądź poprzez nagrywanie w pętli. Dziś powiemy sobie o tej drugiej metodzie. Dlaczego warto się nią zainteresować i jakie niesie ze sobą korzyści?

Nagrywanie w pętli to jedna z ważniejszych funkcji lansowanych nam przez producentów na pokładzie nowoczesnych wideorejestratorów. Warto więc, żebyśmy wiedzieli, na czym polega owa metoda rejestrowania materiałów wideo.

Na czym polega nagrywanie w pętli?

Zwykle, podczas nagrywania materiałów wideo obraz rejestrowany jest do momentu, w którym całkowicie zostanie zapełniona karta pamięci umieszczona w kamerce samochodowej. Taka metoda rejestrowania obrazu wymusza na użytkowniku zakup nośnika danych o jak największej pojemności. Karty pamięci o pojemności 256 GB i wyższej potrafią kosztować kilkaset złotych.

Nie każdy więc może pozwolić sobie na taki wydatek oprócz zakupu wideorejestratora. Remedium na ten problem może być funkcja nagrywania w pętli, która lansowana jest na pokładzie niektórych kamerek samochodowych. Pozwala ona na ciągłe rejestrowanie materiałów audiowizualnych niezależnie od pojemności naszej karty pamięci. Po prostu nowsze treści są nadpisywane na tych najstarszych, zarejestrowanych przez urządzenie najwcześniej. W ten sposób zawsze mamy pod ręką najnowsze nagrania z naszej kamerki (warto jednak zadbać o zarchiwizowanie tych najbardziej dla nas istotnych).

Jak ustawić nagrywanie w pętli?

Ustawienie w przypadku wideorejestratora nagrywania w pętli jest niesamowicie proste. Musimy po uruchomieniu naszego urządzenia udać się do menu ustawień. Tam, pośród wielu przydatnych opcji (takich, jak np. rozdzielczość nagrywania materiałów wideo) powinna widnieć możliwość ustawienia nagrywania w pętli.

Jeśli nie znajdziecie tej opcji, to oznacza to, że Wasza kamerka może jej nie posiadać. Jeśli natomiast widnieje ona w menu ustawień, to bardzo często możliwe jest także ustawienie przedziałów czasowych, na które mają być podzielone nagrywane filmy. Nagranie może być na przykład dzielone na fragmenty pięciominutowe, które po zapełnieniu naszej karty pamięci będą zastępowane przez kolejne.

Brak nagrywania w pętli w kamerze samochodowej – co zrobić?

Brak funkcji nagrywania pętli w przypadku kamerki samochodowej może być uciążliwy dla jej właściciela. Jakie możemy podjąć kroki, gdy nasz sprzęt nie wspiera tej funkcji? Wideorejestrator nienagrywający materiałów wideo w pętli będzie je rejestrował do momentu, w którym całkowicie nie zapełni naszej karty pamięci. W tym przypadku konieczne będzie zaopatrzenie się w nośnik o sporej pojemności. Będziecie także zmuszeni do tego, by pamiętać o regularnym zgrywaniu nagrań na dysk twardy Waszego komputera bądź na jakiś sporych rozmiarów nośnik innego typu (np. na dysk zewnętrzny).

Zobacz: Czy można nagrywać policjanta podczas kontroli drogowej?

Sam wideorejestrator natomiast, w przypadku zapełnienia karty pamięci będzie nas informował o tym fakcie. Może to nastąpić poprzez sygnalizowanie wyżej wymienionego zdarzenia za pośrednictwem umieszczonej na jego obudowie diody, bądź też za pośrednictwem komunikatu wizualnego (lub audiowizualnego) wyświetlanego na jego obudowie. Ów komunikat będzie nam oznajmiał w języku polskim bądź angielskim, że nasze urządzenie posiada zapełnioną kartę i dalsze nagrywanie nie jest możliwe.

Nagrywanie w pętli a czujnik G-Sensor

Funkcja nagrywania materiałów wideo w pętli jest często bardzo ściśle powiązana z obecnością czujnika G-Sensor na pokładzie naszej kamery samochodowej. Mowa oczywiście o czujniku przeciążeń, który wykorzystywany jest przez wideorejestratory w konkretnych sytuacjach. Odpowiada on za prawidłowe funkcjonowanie trybu parkingowego, który odpowiada za bezpieczeństwo naszego pojazdu oraz za nagrywanie obrazu z jego otoczenia podczas postoju na parkingach.

Praca trybu parkingowego opiera się na czujniku ruchu, bądź wspomnianym czujniku przeciążeń. W tym drugim przypadku G-Sensor aktywuje działanie kamery w sytuacjach, w których nasz samochód jest poddawany przeciążeniom – na przykład, gdy zostanie on uderzony przez inny pojazd manewrujący na parkingu. Kamery samochodowe z czujnikiem G-Sensor ma w swojej ofercie na przykład firma Nextbase.  W takiej sytuacji czujnik przeciążeń aktywuje nagrywanie materiału audiowizualnego po to, byśmy mieli szanse na to, by złapać sprawcę (choćby poprzez przekazanie nagrania policjantom).

Zobacz: Opłata za odholowanie auta i jego parkowanie jest niezgodna z prawem!

Tryb parkingowy dzielimy na pasywny i aktywny. Ten pierwszy wykorzystuje w swojej wspomniany czujnik przeciążeń, aktywując nagrywanie wtedy, gdy dochodzi do incydentu z udziałem naszego samochodu. Tryb aktywny natomiast działa nieco inaczej. Praca wideorejestratora jest inicjowana po zaparkowaniu samochodu, a materiał wideo jest nagrywany nieustannie do momentu, w którym opuścimy miejsce parkingowe. Aby takie rozwiązanie dawało nam wymierne korzyści konieczne jest zastosowanie w przypadku wideorejestratora dodatkowego, zewnętrznego źródła zasilania (nieobciążającego akumulatora naszego samochodu).

W sprzedaży dostępne są specjalne, samochodowe powerbanki umożliwiające podłączenie do kamery samochodowej. Ponadto musimy zapewnić naszemu akcesorium odpowiednią ilość przestrzeni na dane, czyli na nagrania. Jeśli nie możemy sobie pozwolić na zakup karty pamięci o pojemności 512GB bądź 1TB, to najlepszym sposobem na zapewnienie kamerze samochodowej odpowiedniej przestrzeni niezbędnej do ciągłego, nieprzerwanego rejestrowania materiałów wideo będzie zastosowanie funkcji nagrywania w pętli.

Zobacz: Parkometry – czy trzeba wpisywać numer rejestracyjny samochodu?

Co ciekawe, czujnik przeciążeń może współpracować także z aktywnym trybem parkingowym! W jaki sposób? Otóż, gdy podczas pracy w trybie ciągłego nagrywania materiału wideo nasze auto zostanie uderzone, i zdarzenie to odnotuje G-Sensor, to dany fragment zawierający nagranie z tego zdarzenia zostanie zabezpieczony przed usunięciem (nadpisaniem) tak, byśmy nie stracili bardzo ważnego materiału dowodowego w sprawie. Wspomniana współpraca między nagrywaniem w pętli a G-Sensorem jest bardzo istotna i z tego powodu ów czujnik często nazywa się w żargonie „czarną skrzynką” kamery samochodowej.

Podsumowanie

Kamery samochodowe to w dzisiejszych czasach praktycznie obowiązkowe akcesorium montowane w naszych samochodach. Ich praca jest bardzo pożyteczna. W wielu przypadkach nagrania z wideorejestatorów są kluczowymi dowodami w przypadku wypadków, kolizji bądź innych zdarzeń na drodze. Co prawda ich użytkowanie wzbudza pewne kontrowersje od strony prawnej, ale policja często sama apeluje o udostępnienie materiałów z wideorejestratorów gdy brakuje dowodów w sprawie różnych groźnych zdarzeń na drodze.

Nagrywanie w pętli to jedna z najważniejszych funkcji nowoczesnych wideorejestratorów i to obecnością jej na pokładzie powinniśmy kierować się w momencie wyboru sprzętu mającego spełniać nasze wymagania. Dzięki wspomnianej funkcji zaoszczędzimy pieniądze, nie musząc wydawać bajońskich sum na zakup kart pamięci o znacznej pojemności. Te oferujące nam 256GB, 512GB bądź nawet 1 TB przestrzeni na dane nierzadko kosztują kilkaset złotych.

Funkcja nagrywania w pętli umożliwia nam nadpisywanie materiałów wideo, dzięki czemu możliwe jest wygodne korzystanie z kamery samochodowej bez konieczności zamartwiania się pojemnością zastosowanego w jej przypadku nośnika danych.

G-Sensor, czyli czujnik przeciążeń to również bardzo ważny element specyfikacji nowoczesnego, praktycznego wideorejestratora. Warunkuje on prawidłowe działanie pasywnego trybu parkingowego. W wielu przypadkach też jest doskonałym uzupełnieniem funkcji nagrywania w pętli (na przykład w przypadku aktywnego trybu parkingowego). Dzięki jego pracy możliwe jest zabezpieczenie nagrania, na którym dochodzi do uszkodzenia naszego samochodu poprzez wykrycie w tym momencie przeciążenia nań odziaływującego. Owo nagranie zostaje zabezpieczone przed usunięciem w taki sposób, by nie zostały na nim nadpisane dalsze dane powstałe wskutek ciągłej rejestracji materiałów audiowizualnych.

Zdecydowanie warto więc decydować się na zakup kamer wyposażonych zarówno w G-Sensor, jak i oferujących funkcję nagrywania wideo w pętli. Takie urządzenie zapewni nam możliwość bezpiecznego magazynowania nagrań zawierających zapis istotnych dla kierowcy zdarzeń drogowych i jednocześnie odciąży kartę pamięci, na której nie będą trwale przechowywane filmy nieistotne z punktu widzenia kierowcy oraz właściciela samochodu.

Artykuł opracowany przez firmę Nextbase

5
Dodaj komentarz

avatar
4 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
BarbaraPięknaPieknaGrzesiekMarek Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Barbara
Gość
Barbara

Jest szansa że zrobicie test kamerkę tej firmy Nextbase? Mają duże obiektywy i powinny dobrze radzić zwłaszcza w nocy. Ale z drugiej strony może to chińczyki z innym logiem.

Piekna
Gość
Piekna

Jest szansa na jakiś doglębny test? Nie widziałem żadnego sensownego z kamerkami tej firmy. To jest dziwne bo oni się reklamują jako bardzo znani itd. A jeszcze lepiej byłoby porównać to z jakaś kamerą Mio czy Novitel. Interesuje mnie czytelność tablic zwłaszcza nocą i realny kat widzenia. Pozdrawiam

Grzesiek
Gość
Grzesiek

Żadnego testu tych kamer nie ma. A podobno taki wielki producent…. coś chyba nie halo?

Marek
Gość
Marek

Ktoś używał tych kamerek? Chwalą się że niby największy producent w Europie a ja pierwsze o nich słyszę….. jakieś opinie? Parametrami chyba nie szokują.

Piękna
Gość
Piękna

No właśnie też pierwsze słyszę o tej firmie a ich kamery nie są tanie.

Aktualności