Peugeot 308, 2008 i 3008 mają problem! Winny pasek rozrządu?!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Peugeot · Dodane: 24 listopada 2020
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Ruszyła akcja serwisowa dotycząca kilku modeli Peugeot. Popularne 308, 2008 i 3008 mogą mieć problem z układem hamulcowym, ale co ciekawe przyczyna problemu najwyraźniej leży gdzie indziej. Awaria może wywołać zużyty pasek rozrządu. Na ten problem wskazują zarówno nasi mechanicy, jak i czytelnicy.

Wielu naszych czytelników pisało do nas, że mają problemy ze swoimi Peugeotami wyposażonymi w silnik 1.2 PureTech. Każdy z nich podkreślał, że musi istnieć wada materiałowa (lub nawet techniczna) związana z konstrukcją rozrządu tego 3-cylindrowego silnika. Dlaczego? bowiem u wszystkich z nich powtarzał się problem z rozpadającym się lub łuszczącym paskiem rozrządu. Serwisy ASO niechętnie podejmowały ten temat i niejednokrotnie zrzucały winę na użytkownika i niewłaściwą eksploatację (np. używanie nieoryginalnego oleju z ASO). Ale najwyraźniej skala problemu była na tyle duża, że firma przyjrzała się sprawie i w końcu ogłosiła akcję naprawczą.

Wadliwy pasek rozrządu może grozić awaria hamulców

Francuski koncern poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach Peugeot 308, 2008 i 3008 zużycie paska rozrządu może spowodować uszkodzenie elementów układu wspomagania hamowania i w konsekwencji doprowadzić do wystąpienia ryzyka ograniczenia lub utraty tego wspomagania, co zwiększa ryzyko wypadku. Skala problemu jest naprawdę duża, bo tylko na polskim rynku kampanią naprawczą objęte są łącznie 2583 pojazdy. Właściciele samochodów objętych akcją zostaną powiadomieni o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu aktualizacji oprogramowania sterującego silnikiem, kontroli układu wspomagania hamowania i ewentualnej wymianie wadliwych elementów tego układu.

Zobacz: Silnik 1.2 PureTech PSA – warto się nim zainteresować?

Producent nie podaje czy akcja serwisowa dotyczy jakiegoś konkretnego silnika, czy wszystkich. Nasza wiedza w tym temacie każe jednak przypuszczać, że mowa jest o autach z silnikiem 1.2 PureTech. Jeśli dostałeś zaproszenie na akcję serwisową dotyczącą omawianego problemu, daj nam z nać jaki silnik masz w swoim Peugeocie.

7
Dodaj komentarz

avatar
5 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
7 Comment authors
AndrzejAgnieszkaAgaKrzysiekMarcin Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Andrzej
Gość
Andrzej

Ściema z wymianą paska. W jednym serwisie nawet nie powiedzieli, że jest akcja jego wymiany, zrobili przegląd i skasowali 1000 zeta, a w drugim dwie godziny i niby sprawdzili pasek ale niestety nie kwalifikuje się do wymiany. Pozamykać te serwisy.

Agnieszka
Gość
Agnieszka

mam ten sam problem i dziś za naprawę zapłaciłam 4600,00 zł

Aga
Gość
Aga

2 tygodnie temu otrzymałam wezwanie na uaktualnienie oprogramowania Peugeot 2008, które ma trwać 2 DNI ! Niestety tydzień wcześniej samochód się zepsuł i pojechał lawetą do mechanika. Silnik Pure Tech 1,2 110 kM. Diagnoza: złuszczony pasek rozrządu, zatkane przewody olejowe, stan silnika pod znakiem zapytania. Rocznik 2016, przebieg 53 tys. Olej wymieniany bardzo przepisowo, ale nie w stacji autoryzowanej. Myślicie, że jest szansa na odszkodowanie od producenta?

Krzysiek
Gość
Krzysiek

Pewnie chodzi o 1.2 Turbo. Sporo jest problemów z rozrzadem w tym silniku. Może strzelić pasek.

Derek
Gość
Derek

kolejny przykład, iż obecne projektowanie nowych modeli bardziej przypomina gotowanie niż pracę inżynierską. Wystarczy coś pomieszać, uformować popatrzeć z odległości czy się „nada” i można wypuścić do próbowania konsumentowi – konsument sam przetestuje i oceni. Czasy gdy ktoś z konkurenci powiedział – wy produkujecie wielkie G co wk..o właściciela formy który chciał pokazać że coś można wyprodukować trwałego minęły. No może nieliczne przypadki – choć raczej jednak nie, nie ma takich przypadków. Ostatnio serwis sie na mnie obraził bo zmieniłem markę, przyjechałem do nich i już w bramie powiedzieli mi że już na minie nie zarobią. Mało tego powiedzieli że… Czytaj więcej »

Marcin
Gość
Marcin

ostatni akapit to jest jakiś bełkot – co chciałeś przekazać, bo chyba nikt nie zrozumiał

Aktualności