REKLAMA

Poważna wada układu hamulcowego w autach Kia! Rusza akcja serwisowa

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 22 sierpnia 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Kia Stonic, Ceed, Xceed, Optima oraz Sportage mogą mieć problem z działaniem hamulców. Drobny filtr siatkowy, jaki posiada pompa podciśnieniowa, może stracić drożność, co w efekcie może doprowadzić do ograniczonej skuteczności działania układu hamulcowego. Akcja serwisowa już trwa, a do serwisów w Polsce trafi ponad 3 tysiące koreańskich aut.

Problemy z filtrami siatkowymi nie są czymś odosobnionym, różne są tylko elementy z którymi współpracują. Dla przykładu w silnikach Fiata 1.4 Turbo specjalna śruba z wbudowanym filtrem w układzie smarowania jednostki napędowej, potrafiła narobić sporych problemów właścicielowi. Dziś z problemem mierzy się Kia tyle, że jej filtr może drastycznie osłabić działanie układu hamulcowego.

Wadliwy filtra siatkowy w auta marki Kia

Jak się okazuje, że w samochodach marki KIA może wystąpić problem z podciśnieniem w układzie hamulcowym. Jest on o tyle poważny, że w skrajnym przypadkach może drastycznie wydłużyć drogę hamowania i doprowadzić do wypadku. Wada techniczna dotyczy modeli:

  • Kia Stonic (YB CUV, produkcja: 26 czerwca 2019 r. – 14 kwietnia 2020 r.),
  • Kia Optima (JF, produkcja: 28 czerwca 2019 r. – 21 października 2019 r.),
  • Kia Ceed (CD 5Door, produkcja: 26 października 2018 r. – 25 września 2020 r.),
  • Kia Xceed (CUV, produkcja: 07 sierpnia 2019 r. – 28 września 2020 r.),
  • Kia Ceed SW (Sportwagon, produkcja: 29 października 2018 r. – 28 września 2020 r.)
  • Kia Proceed (Shooting Brake, produkcja: 06 listopada 2018 r. – 28 sierpnia 2020 r.),
  • Kia Sportage (QLe, produkcja: 25 października 2018 r. – 05 października 2020 r.)

Zobacz: Test Kia Sportage Hybrid

W powyższych samochodach dostrzeżono wadę konstrukcyjną filtra siatkowego znajdującego się wewnątrz pompy podciśnieniowej. W rezultacie zasilanie pompy olejem może nie być właściwe, co prowadzi do zablokowania pompy i niewytworzenia podciśnienia. W konsekwencji tego istnieje możliwość wydłużenia drogi hamowania przy naciskaniu pedału hamulca w normalnych warunkach jazdy, a to zwiększa ryzyko wypadku.

Zobacz: Test KIA ProCeed GT 1.6 T-GDI DCT

Akcja ma szeroki zakres i tylko na polskim rynku do serwisów Kia musi zglosić się łącznie 3 312 samochodów. Właściciele pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO KIA w celu demontażu filtra siatkowego w pojazdach objętych akcją. Jeśli pompa podciśnieniowa oraz pasek napędowy są uszkodzone, zostaną wymienione.

Zobacz: Problemy ze wskaźnikami w autach Kia! Rusza akcja serwisowa

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności