REKLAMA

Hybrydowa Toyota RAV4 z wadą produkcyjną! Auto może się zapalić

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Toyota · Dodane: 7 sierpnia 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Hybrydowa Toyota RAV4 w wersji plug-in (PHEV) ma błędy produkcyjne, które mogą spowodować pożar. Wada dotyczy układu hybrydowego plug-in i występuje też w bliźniaczym modelu Lexu NX450h+, przez to w samej tylko Polsce do naprawy zostanie skierowane prawie tysiąc aut.

Nie da się ukryć, że Toyota ma zaskakująco duże problemy w ostatnich latach z płonącymi samochodami. Ryzyko pożaru auta tej japońskiej marki wydaje się nader duże, jeśli popatrzymy na zgłaszane akcje serwisowe. Dwa lata temu Toyota wzywała do serwisów 10 tysięcy swoich aut w obawie przed pożarem, z uwagi na wadliwą pompę paliwa. Pół roku temu ponad dwa tysiące Toyot mogło stanąć w ogniu z uwagi na zbyt słaby przewód paliwowy. Ale prawdziwa wpadka miała miejsce 4 lata temu kiedy to w samej tylko Polsce, Toyota wezwała ponad 50 tysięcy samochodów, które mogły się zapalić na skutek wycieku paliwa. Na szczęście problemy te najczęściej kończą się tylko na organizowaniu kosztownych akcji serwisowych. Sęk w tym, że teraz coraz częściej Toyota zgłasza problemy z potencjalnym pożarem także swoich pojazdów hybrydowych.

Toyota RAV4 PHEV (plug-in) – ryzyko pożaru

Obecnie rusza bowiem nowa akcja serwisowa związana z ryzykiem samozapłonu hybryd plug-in tego japońskiego koncernu. Okazuje się bowiem, że Toyota RAV4 PHEV oraz bliźniaczy model Lexus NX450h+, mają problemy związane błędami produkcyjnymi. Ich układ hybrydowy typu plug-in wyposażony jest w przetwornik DC-DC, który obniża wartość napięcia pochodzącego z akumulatora wysokonapięciowego pojazdu hybrydowego (HV) w celu ładowania akumulatora 12V.

Zobacz: Ponad 50 tysięcy Toyot w Polsce może się zapalić! Akcja serwisowa!

W przetworniku DC-DC znajduje się moduł prostownika prądu, który jest zainstalowany na płytce drukowanej. Jak się okazuje, niektóre z tych modułów mogły zostać uszkodzone podczas produkcji przez poddostawcę i mogą stanowić poważny problem. Ze względu na konstrukcję modułu, jeśli ulegnie on awarii, nie powstanie przerwa w obwodzie elektrycznym a zamiast tego może wystąpić zwarcie w układzie. W takiej sytuacji prąd z akumulatora 12V będzie przepływał przez moduł generując ciepło, zwiększając ryzyko pożaru.

Wadliwa seria produkcyjna

Wadliwe Toyoty były produkowane w Japonii od 26.11.2019 r. do 26.05.2022 r. a Lexusy od 16.04.2021 r. do 06.06.2022 r. Kampanią naprawczą objęte są w Polsce aż 902 samochody. Koncern zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu wymiany przetwornika DC-DC. Informacji związanych z kampanią udziela Toyota Central Europe Sp. z o.o. pod numerem telefonu: 22 449 05 00.

Zobacz: Trzy modele Lexusa zagrożone pożarem! Potężna akcja serwisowa

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności