REKLAMA

Ostatni sprzedany w Polsce Nissan GT-R to jedyne takie auto w Europie!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Nissan · Dodane: 16 czerwca 2022
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Ostatni Nissan GT-R R35 sprzedany w Polsce to jednocześnie jedyny, unikalny egzemplarz w Europie wersji Prestige T-Spec. Kultowe, japońskie auto sportowe przechodzi do historii, a wraz z nim pewna niesamowita era w motoryzacji.

Nissan GT-R R35 to swoista ikona japońskiej motoryzacji z początku XXI wieku. Na rynek trafił w 2008 roku i od razu wywoła prawdziwą euforię. Był to pierwszy samochód drogowy, w którym zaawansowana elektronika zapewniła fenomenalne panowanie nad mocą silnika i jej optymalnym rozkładem na wszystkie cztery koła, aby zagwarantować optymalną trakcję. Nissan GT-R R35 wyposażony był m.in. w kapitalną procedurę startu, która dawała mu ogromną przewagę nad mocniejszymi rywalami, a zaawansowane elektronika trzymała w ryzach nielekkie auto nawet przy bardzo szybkiej jeździe na zakrętach. W rezultacie auto stało kultowe jeszcze za życia i doczekało się wielu ciekawych wersji. Niestety jego sprzedaż w Europie została zakończona. Ostatni egzemplarz sprzedany w Polsce okazał się wyjątkowym na skalę Europejską samochodem.

Nissan GT-R R35 Prestige T-Spec na zakończenie sprzedaży

Jak się okazuje, Polska uzyskała alokację na jedyny w Europie egzemplarz legendarnego Nissana GT-R w unikalnej odmianie Prestige T-Spec. Jest to ostatnia sztuka modelu generacji R35, jaka trafiła do naszego kraju. Samochód w specjalnie opracowanym dla tej wersji kolorze Midnight Purple został sprzedany przez dealera Japan Motors w Krakowie miłośnikowi motoryzacji i biznesmenowi z Warszawy. Lakier ten inspirowany jest lakierem o tej samej nazwie stosowanym w legendarnym Nissanie Skyline GT-R generacji R34

Nissan GT-R R35 Prestige T-Spec to jedyne takie auto w Europie.

Nissan GT-R R35 Prestige T-Spec to unikalny egzemplarz, stanowiący piękne zakończenie historii obecnej generacji modelu GT-R w naszym kraju. Rozpoczęła się ona w 2008 roku, a przez lata samochód zyskał status legendy ze względu na swoje niesamowite osiągi oraz zaawansowaną technikę. Dzięki wieloletniej ewolucji oraz licznym modyfikacjom, najnowszy Nissan GT-R stał się tak dobry, że wielu jego nabywców wymieniało stary egzemplarz na nowszy, nie widzą lepszej alternatywy u konkurencji. Jednym z fanów GT-R jest Krzysztof Hołowczyc, który miał kilka egzemplarzy tego modelu, w tym topowe NISMO. Warto zauważyć, że choć clou programu w tym modelu stanowi zaawansowana elektronika, to specjalnie zaprojektowany do tego modelu silnik VR38DETT przez lata produkcji zwiększył moc początkową o prawie 100 KM.

Zobacz: Zużyty kompresor klimatyzacji – objawy i naprawa

Dostarczony do Polski ostatni egzemplarz GT-R R35 to model w specjalnej przygotowanej odmianie Prestige T-Spec. Podobnie jak bazowa wersja, Prestige wyposażony jest w podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności 3,8 l i mocy 570 KM oraz 6-biegową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem i trzema trybami pracy. Fenomenalne prowadzenie pojazdu zapewnia układ zawieszenia Bilstein DampTronic oraz napęd na cztery koła ATTESA E-TS z niezależnym układem przeniesienia napędu transaxle. Wersja Prestige T-Spec otrzymała też węglowo-ceramiczne hamulce oraz specjalne alufelgi dostępne dotychczas wyłącznie dla wersji NISMO, które pozwalają obniżyć całkowitą masę pojazdu o 3,4 kg. Wyróżnikiem wersji Prestige T-Spec są takie detale jak spojler wykonany z włókna węglowego, lakierowana na miedziany kolor pokrywa silnika czy emblematy T-Spec umieszczone pod logiem GT-R z tyłu pojazdu oraz na atrapie chłodnicy.

Zakończenie sprzedaży Nissana GT-R

Historia Nissan GT-R R35 w naszym kraju dobiegła końca. Samochód ten odcisnął trały ślad w historii motoryzacji będąc autem przełomowym, wyznaczającym nowe kierunki w motoryzacji. W Polsce sprzedanych zostało łącznie ponad 200 sztuk Nissana GT-R R35. Ostatni, unikalny egzemplarz kosztował 723 650 zł.

Jesteśmy niezwykle dumni z legendy, jaką stworzył wokół siebie zarówno Nissan GT-R R35, jak i cała historyczna gama modeli sygnowanych tym logiem. Mamy nadzieję, że ostatni sprzedany w Polsce egzemplarz dostarczy właścicielowi wiele radości oraz niezapomnianych wrażeń z jazdy

– powiedział Maciej Klenkiewicz, dyrektor zarządzający Nissan Sales Central & Eastern Europe.

Zobacz: Test Ford Mustang GT 5.0 V8 Facelifting

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności