REKLAMA

Ogromna poprawa czasu Renault Megane RS na Nurburgring!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Renault · Dodane: 8 lipca 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Megane RS Trophy-R ustanowiło rekord toru Nurburgring dla aut przednionapędowych. Czas przejazdu jednego okrążenia okazał się lepszy niż dotychczasowego lidera tego rankingu czyli Hondy Civic Type-R. Pytanie brzmi jednak, jak bardzo ten czas poprawił się na tle dotychczasowych wersji Megane RS. Czy faktycznie poprawa jest tak wyraźna?

Nie da się ukryć, że czas okrążenia na torze Nurburgring stał się obowiązkowym elementem marketingu każdej szanującej się marki samochodowej produkującej modele sportowe. Prawdziwa walka trwa przede wszystkim w klasie hot hatchy, bo to auta kierowane do najszerszej grupy odbiorców. Są to idealne daily drivery, łączące funkcjonalność ze sportowym zacięciem. Na dodatek relatywnie tanie, o ile uwzględnimy fakt, że potrafią oferować często osiągi na poziomie superaut sprzed dekady. A na pewno prowadzą się na tyle dobrze, by móc nawiązać z nimi bezpardonową walkę o najlepszy czas na torze.

Megane RS Trophy-R na torze Nurburgring

W walce o topowy czas na Nurburgringu Renault zaangażowało wszelkie dostępne środki. Na tle Megane RS czy Megane RS Trophy, odmiana Trophy-R to kompletnie inne auto! Niby tylko jedna, dodatkowa „literka”, a zmienia kompletnie wszystko. Drastycznie obniżona masa auta, usunięty system czterech kół skrętnych czy wyczynowe zawieszenie i ceramiczne hamulce to i tylko cześć z innowacji (wszystkie szczegóły dotyczące wersji Trophy-R znajdziecie tutaj). A wszystko w imię walki o czas okrążenia!

Zobacz: Fabryczne części tuningowe RS Performance do sportowych Renault!

Tylko czy to przyniosło wymierne korzyści? Tak, jak najbardziej! Poprawa czasu jednego okrążenia na torze Nurburgring jest ogromna, zwłaszcza jeśli popatrzymy na ostatnie 10 lat historii Megane RS. I choć w dużej mierze to pewnie zasługa też i opon, to jednak samo ogumienie nie zrobiłoby aż takiej różnicy. Oto czasy i jednocześnie rekordy Renault Megane RS ustanowione na torze Nurburgring:

  1. 2008: Mégane R.S. R26.R in 8:17.
  2. 2011: Mégane R.S. Trophy in 8:07.97.
  3. 2014: Mégane III R.S. Trophy-R in 7:54.36.
  4. 2019: nowe Megane R.S Trophy-R in 7:40.100

Łatwo policzyć, że w ciągu 10 lat Megane RS poprawiło swój czas na Północnej Pętli aż o 37 sekund! Na jednym okrążeniu! I mówimy tu o samochodzie, którego moc silnika zwiększyła się w tym czasie o 70 KM (z 230 do 300 KM). To naprawdę świetny wynik. Tyle tylko, że Trophy-R to już bezkompromisowy hot hatch, który na tle najgroźniejszego rywala, czyli Hondy Civic Type-R, stracił w dużym stopniu swoją funkcjonalność na co dzień. Ale jest niesamowity. Bo w 2005 roku taki sam czas przejazdu ustanowił też Bugatti Veyron o mocy 1001 KM! I to jest właśnie niezwykłe w hot hatchach!

Zobacz: Limitowane Renault Megane RS Trophy-R dla totalnych purystów!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności