REKLAMA

Limitowane Renault Megane RS Trophy-R dla totalnych purystów!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Renault · Dodane: 7 lipca 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Premiera nowego Megane RS Trophy-R stała się faktem. Limitowana seria, poważnie zmodyfikowane zawieszenie, zredukowana aż o 130 kg masa czy brak tylnej kanapy, to tylko niektóre ze zmian w stosunku do wersji Trophy. W opcji są bowiem dostępne nawet ceramiczne hamulce Brembo o gigantycznej średnicy tarcz! Ale ten samochód to daily driver ze zdecydowanie mocno zaakcentowanym, torowym przeznaczeniem. I tylko prawdziwi puryści odważą się używać go na co dzień!

O ile Renault Megane RS CUP nie zrobiło na mnie porażającego wrażenia, z uwagi na zbyt mocno kompromisowy charakter, o tyle Megane RS Trophy-R może mnie wręcz zachwycić. Dlaczego? Bo to kompletnie odmienne auto, które na tle bazowego RS-a, wydaje się być jego totalnym przeciwieństwem. Zwykły RS został zoptymalizowany do jazdy na co dzień, a Trophy-R do jazdy na torze. Jeśli myślisz, że to tylko marketingowy bełkot, to rzuć okiem na jego wnętrze, z którego pozbyto się tylnej kanapy, walcząc o obniżenie masy samochodu! Ale to tylko „detal”, bo w walce o redukcję masy RS-ki, Renault poszło na całość!

Renault Megane RS Trophy-R i totalna dieta redukująca

Oprócz zlikwidowania tylnej kanapy, która ważyła niepotrzebne 25,3 kg, zastosowano z przodu kubełki firmy Sabelt (każde o 7 kg lżejsze), maskę z karbonu (- 8 kg), felgi z włókna węglowego (-2 kg na koło), tytanowy wydech Akrapovica (- 6 kg) czy lżejszy o 4,5 kg akumulator. Ale to nie koniec. Tylne szyby są cieńsze, z klapy bagażnika zniknęła wycieraczka, a system multimedialny otrzymał 7- a nie 8,7-calowy ekran, co pozwoliło obniżyć wagę o … 250 gramów! Nawet charakterystyczne światła do jazdy dziennej (R.S. Vision Headlights) musiały zniknąć, żeby dać miejsce na powiększony układ dolotowy (ale tylko w 30 egzemplarzach, do których klienci wybiorą ceramiczny układ hamulcowy).

Renault Megane RS Trophy-R w swoim żywiole, czyli na torze wyścigowym Zolder!

I jeśli myślisz, że to koniec, to Renault Sport zdecydowało też o usunięciu systemu 4 kół skrętnych (4 Control), który ich zdaniem nie dawał pełnego czucia samochodu i tylko niepotrzebnie podnosił masę auta. Czyste szaleństwo! Ale jak przekonujące! W odniesieniu do podwozia warto jeszcze wspomnieć o regulowanym zawieszeniu Ohlinsa z lżejszymi sprężynami, czy dodatkowej rozpórce umieszczonej w miejscu tylnej kanapy. Jest też szpera oparta na Torsenie, a przednie koła ustawione są w zwiększonym o jeden stopień negatywie (-2.05°). To wszystko, w połączeniu ze sportowymi oponami Bridgestone Potenza S007, ma zapewniać doskonałe właściwości jezdne, pozwalające pokonać Północną Pętlę Nurburgring w 7 minut 40 sekund!

Renault Megane RS Trophy-R z silnikiem 1.8 TCe

Pod maską Megane RS Trophy-R znalazł się ten sam silnik (1RC761) co w „zwykłej” wersji Trophy. Jednostka 1.8 TCe  o mocy 300 KM generuje bardzo wysoki moment obrotowy sięgający 400 Nm przy 3200 obr./min. Wyposażona jest w bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarkę typu twin scroll, która posiada ceramiczne łożyska kulkowe, dzięki którym ma pracować bezawaryjnie kręcąc się do 200 tys. obr./min.

Zobacz: Renault Megane RS Trophy-R bije rekord toru Nurburgring!

Oczywiście napęd na przednią oś przekazywany jest tylko przez ręczną skrzynię biegów, bowiem automat EDC jest … za ciężki! Niższa masa auta, w połączeniu z poprawioną trakcją przekłada się na lepsze osiągi Megane RS Trophy-R w porównaniu do odmiany Trophy. Auto przyspiesza 0-100 km/h w 5,4 sekundy (zamiast w 5,7 s), od 80 do 120 km/h w 2,9 s, dystans 1000 metrów pokonuje w 24,5 s (24,8 s), a maksymalnie rozpędzi się do 262 km/h (260 km/h).

Renault Megane RS Trophy-R i ceramiczne hamulce Brembo

Niesamowity jest także układ hamulcowy Trophy-R (przynajmniej na papierze). Seryjnie bazuje on na tych samych hamulcach co inne RS-y (tarcze 355 mm z przodu, 290 mm z tyłu), ale w opcji dostępny jest układ ceramiczny!

Renault Megane RS Trophy-R ze złotymi zaciskami sygnalizującymi ceramiczny zestaw hamulcowy Brembo! 

Przygotowane przez firmę Brembo przednie tarcze hamulcowe mają średnicę aż 390 mm i są wspierane przez 4 tłoczkowe zaciski pomalowane w kolorze złotym. To właśnie ten kolor pozwala odróżnić zestaw ceramiczny od stalowego.

Limitowana sprzedaż Renault Megane RS Trophy-R i kosmiczna cena!

Renault Megane RS Trophy-R będzie samochodem bezkompromisowym i limitowanym w sprzedaży. Łącznie zostanie wyprodukowanych tylko 500 egzemplarzy tej wersji Megane. I to największa wada tego ekstremalnego samochodu. Szykuje się mocny zawodnik na track dayowej arenie! I to wszystko mimo ceny, rozpoczynającej się od 55 tysiecy euro czyli aż od 233 tysięcy złotych!

Zobacz: RS Days czyli dni na torze dla kierowców i fanów Renault Sport!

3
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
RenaultkrissGTIowner Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
GTIowner
Gość
GTIowner

bez przesady. Golf GTI TCR zniszczy taką renóweczke. I nie bedzie kosztowal wroka pieniedzy ani nie rozsypie sie po roku.

kriss
Gość
kriss

taaa i jeszcze pomodzic mozna lepiej golfa no nie? tylko ze oleju paliw wiecej niz meganka paliwa na 100 km buahahaha

Renault
Gość
Renault

Muszę przyznać że trochę masz racji jeżdżę 300 km tropchy ale na zabawę pomiędzy autami i tor mogę się założyć że nie dasz rady

Aktualności