REKLAMA

Nowy Ford Focus ST i jego atrakcyjna cena w Polsce!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 23 kwietnia 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowy Ford Focus ST to duży silnik, wysoka moc i niska cena – tak przynajmniej wygląda to na papierze! Ford przedstawił bowiem oficjalny cennik tego modelu, który jest naprawdę konkurencyjny. Przynajmniej jeśli mowa o cenach bazowych tego modelu. Na końcu artykułu prezentujemy też link do testu Focusa 2.3 EcoBoost, który udało się nam już przeprowadzić!

O technicznych aspektach nowego Forda Focusa IV ST już pisaliśmy. Auto jest dostępne w dwóch wersjach silnikowych i nadwoziowych. Klienci mogą wybierać pomiędzy odmianą z silnikiem diesla 2.0 TDCi o mocy 190 KM, a wersją benzynową napędzaną motorem 2.3 EcoBoost generującym 280 KM! Do tego każdy nabywca może zdecydować czy chce skrzynię manualną czy automatyczną (7-stopniową). Focus ST jest przy tym dostępny z nadwoziem typy hatchback lub kombi! Różnice w osiągach obu wersji silnikowych są wyraźne, ale dopiero szczegółowe testy pozwolą nam pokazać jak duże są to rozbieżności w szerszym zakresie prędkości.

Ford Focus ST – oficjalny cennik w Polsce

Ceny Focusa ST są jak na dzisiejsze standardy naprawdę atrakcyjne. Najtańsza w gamie jest 190-konna wersja dieslowska, którą można mieć za 116 tysięcy zł. Dla porównania najtańszy Peugeot 508 z wysokoprężnym silnikiem 1.5 130 KM kosztuje prawie 124 tys. zł. A przecież to hot hatche zawsze przyprawiały swoimi cenami o zawrót głowy.

Ford Focus ST cennik 2019
Hatchback ST-2 Hatchback ST-3 Kombi ST-2 Kombi ST-3
2.3 EcoBoost 280 KM M6 133 400 zł 144 700 zł 137 400 zł 148 700 zł
2.3 EcoBoost 280 KM A7 143 350 zł 154 650 zł 147 350 158 650 zł
2.0 EcoBlue 190 KM M6 116 200 zł 127 500 zł 120 200 131 500 zł

Dobrze pod względem ceny prezentuje się też Focus ST z silnikiem 2.3 EB 280 KM, którego można mieć za 133 tys. zł. Dla porównania za konkurencyjnego Hyundaia i30 Performance o mocy 275 KM trzeba zapłacić 148 tys. zł, a za 290-konnego VW Golfa GTI TCR 153 tys. zł. Z kolei Megane RS jest tańsze od benzynowego Focusa ST (125 tys. zł).

Konkurencja wśród przednionapędowych hot hatchy klasy C (od najtańszego)
model Renault Megane RS Ford Focus ST 2.3 EcoBoost Peugeot 308 GTi Seat Cupra 2.0 TSI Hyundai i30 N Performance Honda Civic Type-R VW Golf GTI TCR
moc silnika 280 KM 280 KM 262 KM 290 KM 275 KM 320 KM 290 KM
cena 124 900 zł 133 400 zł 139 900 zł 144 800 zł 148 400 zł 151 500 zł 153 590 zł

Ford Focus ST w wersji benzynowej ma silną konkurencję na rynku. Wydaje się, że jego cena została jednak sensownie ustalona dlatego może być łakomym kąskiem dla klientów. Focus będzie musiał jednak udowodnić, że poza atrakcyjną ceną i mocnym silnikiem, ma do zaoferowania też świetne właściwości jezdne. Bo rywale już dawno odrobili lekcje.

AKTUALIZACJA

Udało się nam przeprowadzić szczegółowy test nowego Forda Focusa ST z silnikiem 2.3 EcoBoost 280 KM! Poniżej link do naszej recenzji wraz ze szczegółowymi pomiarami osiągów i drogi hamowania

Zobacz: Test Ford Focus ST 2.3 EcoBoost

5
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
4 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
JanWodkaAdambrasilianoargentino Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
argentino
Gość
argentino

Lepiej dorzucić trochę i brać Type-R. Pod każdym względem lepszy. I nie straci tyle na wartości. A do tego bezawaryjny.

brasiliano
Gość
brasiliano

lepiej mieć siostrę w burdelu niż brata w hondzie i tyle w temacie type-r, który wygląda jak mój kac-kloc w sobotnie przedpoludnie

Wodka
Gość
Wodka

Ejjj na co byście zmienili cupre oske dsg na koksie (<11 sek 100-200) żeby fura miała max 12-13 sek 0-200, najlepiej hatch, budżet <200 brutto

Jan
Gość
Jan

Hatcah zostaw zonie/dziewczynie i kup sobie meskie auto. Używaną Corvette c6 z06 i tuning albo używaną Turbine. Ostatecznie audi s4/s5 i mody.

Adam
Gość
Adam

Type-r bezawaryjny? Ha ha A to już wszystkim Honda skrzynie wymieniła???? Od najgorszych subiektywnie: -PUG 308 to zart przy tej cenie vs możliwości -Megane RS wyglada ciężko nawet w pomarańczy + silnik 1,8 (rozwiercone 1,6?) tez nie wróży, poza tym dostaje wpierdziel od wszystkich poza pug -Golf GTI TCR – ok ale nie wersja TCR 10 k drozzzy od auta 1:1 cupry (tylko nei gadajcie ze plastiki lepsze w golfie w tej klasie) -type-r – fura legenda i ma swoich fanów no ale fakt dla większości wiejski tuning + cena Wybierałbym między focusem, cupra a hjundajem. Jezeli automat to do… Czytaj więcej »

Aktualności