Mazda CX-60 ma poważną wadę dotycząca przekładni kierowniczej (maglownicy). Japoński koncern dość lakonicznie poinformował UOKiK o wykrytej usterce, ale przyznał, że zagrożenie jest realne i należy wezwać w samej tylko Polsce ponad 3 tysiące aut do naprawy.
Kolejna akcja serwisowa Mazdy, tym razem dotyczy modelu CX-60. Japoński koncern bardzo oszczędnie komunikuje o wykrytej usterce, ale z tego co napisano w oficjalnym komunikacie, CX-60 ma problem ze sterowalnością. Z opisanych objawów wyniki, że Mazda CX-60 ma problem z maglownicą. Albo dotyczy on usterki mechanicznej, albo winne jest oprogramowanie. Co by nie było, objawy awarii mogą być naprawdę fatalne w skutkach.
Zobacz: Silnik sam podnosi obroty? Jaka jest tego przyczyna?
Przedstawiciel Mazdy w Polsce powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mazda CX-60 (KH), które zostały wyprodukowane w Japonii w okresie od 15.03.2022 r. do 11.12.2023 r., kierowca może odczuć nagły wzrost siły potrzebnej do kierowania pojazdem. Tym samym nagła i nieoczekiwana zmiana siły kierowania podczas jazdy może zwiększyć ryzyko wypadku, a nawet do niego doprowadzić.
Zobacz: Mazda CX-60 ma spore problemy! Rusza akcja serwisowa
Z tego powodu tylko na polskim rynku do naprawy ma trafić aż 3 073 samochodów japońskiej marki. Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Mazda w celu dokonania stosownej naprawy.
Dodaj komentarz