Które Porsche sprzedaje się najlepiej? Wyniki sprzedaży nie pozostawiają złudzeń – te najbardziej praktyczne, czyli SUV-y. Ale to nie znaczy, że sportowe modele Porsche sprzedają się słabo, wręcz przeciwnie. Cieszą się większym zainteresowaniem niż niektóre popularne modele.
Porsche zanotowało świetne wyniki sprzedażowe w 2021 roku. Mimo globalnych problemów koncernów samochodowych, niemiecka marka uzna 2021 za najlepszy w historii. Pierwszy raz w historii firmy udało się w ciągu jednego roku sprzedać ponad 300 tysięcy samochodów na świecie. To wynik wręcz kapitalny biorąc pod uwagę zarówno problemy logistyczne i produkcyjne, jak i ceny samych samochodów. W czasach kryzysu popyt na dobra luksusowe miał się świetnie.
Wyniki sprzedaży Porsche w 2021 roku
W 2021 roku Porsche sprzedało na całym świecie aż 301 915 samochodów. To najlepszy wynik w historii firmy. Co ciekawe nawet w kryzysowym 2020 roku (panika wywołana COVID) sprzedaż była doskonała (272 162 aut). Jakie Porsche sprzedają się jednak najlepiej? W 2021 roku najczęściej wybieranym modelem było Porsche Macan (88 362 sztuk). Tuż zanim uplasowało się Porsche Cayenne (83 071 egzemplarzy).
Ponad dwukrotnie wzrosła liczba dostaw modelu Taycan – w ubiegłym roku pierwsze całkowicie elektryczne Porsche odebrało 41 296 klientów. To nieco więcej niż wyniosła sprzedaż kultowego Porsche 911, który też ustanowił zresztą nowy rekord, znajdując 38 464 nabywców. Biorąc jednak pod uwagę, że na Taycan to auto 4-drzwiowe, większe, a do tego często sprzedawane w ramach dotacji i dopłat rządowych z uwagi na elektryczny silnik, to wynik 911 można uznać za świetny.
Sprzedaż Porsche na świecie (szt.) | 2020 | 2021 | Zmiana |
Świat | 272 162 | 301 915 | 11% |
Europa | 80 892 | 86 16 | 7% |
(same Niemcy) | 26 152 | 28 565 | 9% |
Ameryka | 69 629 | 84 657 | 22% |
(w tym same Stany Zjednoczone) | 57 294 | 70 025 | 22% |
Azja, Bliski Wschód, Afryka | 121 641 | 131 098 | 8% |
Chiny | 88 968 | 95 671 | 8% |
Zobacz: Trwałość akumulatora – jak wydłużyć jego żywotność?
W 2021 r. Porsche zwiększyło swoje dostawy we wszystkich globalnych regionach sprzedaży. Po raz kolejny największym indywidualnym rynkiem zbytu były Chiny, gdzie przekazano prawie 96 tys. samochodów – o 8% więcej niż w 2020 r. Znaczący wzrost firma odnotowała w Ameryce Północnej: w Stanach Zjednoczonych liczba dostaw wzrosła o imponujące 22%, do ponad 70 tys. sztuk. Bardzo pozytywny rozwój zaobserwowano również w Europie: w samych Niemczech Porsche zwiększyło dostawy nowych pojazdów o 9%, do prawie 29 tys. egzemplarzy.
Elektryfikacja Porsche
Porsche zamierza zelektryfikować gamę swoich modeli. W przyszłym roku w salonach pojawi się elektryczny Macan, natomiast w 2025 roku cała gama serii 718 przejdzie na prąd. Model produkcyjne będą silnie inspirowane studyjnym projektem Mission R. Firma planuje, że w 2025 roku połowa sprzedaży wszystkich nowych Porsche stanowić będą pojazdy zelektryfikowane – czyli w pełni elektryczne lub hybrydy typu plug-in. Z kolei w 2030 roku udział wszystkich nowych pojazdów z napędem całkowicie elektrycznym powinien wynosić ponad 80%.
Żeby to osiągnąć, Porsche dużo inwestuje w napędy elektryczne. Nowo powstała grupa Cellforce opracowuje wysokowydajne ogniwa akumulatorowe, które do 2024 roku mają być gotowe do produkcji seryjnej. Czy elektryfikowane modele skutecznie zastąpią ich spalinowe wersje? Wielu klientów już dziś otwarcie przyznaje, że nie tego oczekują od samochodów sportowych. Zobaczymy czy Porsche ich przekonana.
Dodaj komentarz