Ford inwestuje 22 miliardy dolarów w nowe auta elektryczne i hybrydowe!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Ford · Dodane: 17 maja 2021
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Ford otworzył nowe centrum badawcze akumulatorów „Ford Ion Park” dla przyspieszenia badań i rozwoju technologii akumulatorów i ogniw akumulatorowych oraz przyszłej produkcji ogniw i układów zasilających. Koncern w ciągu najbliższych 4 lat przeznaczy aż 22 miliardy dolarów na rozwój nowych aut elektrycznych.

Ford ogłosił w tym roku swoje zobowiązanie do zainwestowania co najmniej 22 miliardów dolarów do 2025 roku w auta elektryczne i hybrydowe. Z kolei w Europie do 2030 roku Ford zmodyfikuje swoją gamę pojazdów na samochody całkowicie elektryczne. Warto podkreślić, że w przypadku pojazdów dostawczych będą one zdolne do jazdy w 100% bezemisyjnej do 2024 r. (pojazdy w pełni elektryczne lub hybrydowe typu plug-in). Ford zainwestuje również 1 miliard dolarów w nowy pojazd elektryczny i centrum produkcyjne w Kolonii, aby od 2023 roku produkować masowy, całkowicie elektryczny samochód osobowy dla europejskich klientów.

Ford i elektryfikacja samochodów

Na rynku pojazdy elektryczne Forda do niedawna były rzadkością. W czasie, gdy Honda i Toyota wypuszczały kolejnej modele hybryd czy aut elektrycznych, amerykański koncern nie miał w ofercie praktycznie żadnego modelu tego typu w Polsce. Ale przedstawiciele Forda podkreślają, że firma zabezpieczyła ponad 2 500 patentów w USA w zakresie technologii elektryfikacji, a kolejne 4 300 innowacji oczekuje na patenty. I mimo że na polskim rynku aut elektrycznych czy hybrydowych prawie nie widzieliśmy (poza hybrydowym Mondeo), to od 2004 roku Ford sprzedał ponad 1 milion hybryd, hybryd typu plug-in i pojazdów w pełni elektrycznych oraz zintegrował cztery generacje akumulatorów w swoich pojazdach.

Zobacz: Test Ford Mustang GT 5.0 V8 Facelifting

Do końca roku firma będzie produkować pojazdy zelektryfikowane i technologie pomocnicze w ponad 15 zakładach montażu układów napędowych i pojazdów na całym świecie. Ford montuje hybrydowe zestawy akumulatorów i silniki elektryczne w Michigan od 2012 roku, po tym, jak w 2010 roku uczynił ten stan centrum doskonałości z zakresu elektryfikacji pojazdów.

Centrum badawcze Ford Ion Park

W rozwoju aut elektrycznych i hybrydowych pomóc ma Fordowi nowe centrum badawcze Ford Ion Park. Jest to laboratorium do testów porównawczych i testów akumulatorów firmy Ford w Allen Park w stanie Michigan, które ma przyspieszać testy i wybór właściwych ogniw akumulatorów, aby zasilić rosnącą gamę pojazdów elektrycznych Forda oraz jak najlepiej zaspokoić potrzeby różnych klientów.

Zobacz: Ford Mustang Mach-e w Polsce! Oto cennik i wszystkie jego wersje

Laboratorium Forda ds. benchmarkingu i testów akumulatorów, które zostało otwarte pod koniec ubiegłego roku, ma 150 komór testowych i 325 kanałów do prac rozwojowych. Eksperci w wartym 100 milionów dolarów i mierzącym ponad 17 000 metrów kwadratowych laboratorium przeanalizowali już ponad 150 typów ogniw akumulatorowych. W najnowocześniejszym laboratorium znajdują się pomieszczenia do testowania ogniw i pakietów akumulatorów, stanowiska testowe i urządzenia do testów porównawczych, które wspierają walidację projektu ogniwa akumulatorowego, kontrolę kalibracji, opracowywanie pakietów i pilotażowe projekty akumulatorów z różnymi składami chemicznymi. Zespół laboratoryjny może odtworzyć wydajność akumulatorów produkowanych na pełną skalę w ekstremalnych warunkach pogodowych i przypadkach użycia przez klientów, przyspieszając wdrażanie w przyszłych pojazdach.

Szef Ford Ion Park

Szefem Ford Ion Park będzie Anand Sankara, pełniący rolę dyrektora. Sankaran to ekspert z ponad 30-letnim doświadczeniem w Fordzie na różnych stanowiskach w dziedzinie akumulatorów i elektryfikacji. Jest zdobywcą nagrody Henry Ford Technology Award w 1999 roku za pracę nad elektryfikacją w Ford Research Lab oraz liderem rozwoju produktu, który zastosował swoje badania i innowacje techniczne w kluczowych pojazdach produkcyjnych, w tym w wielokrotnie nagradzanym Escape Hybrid, Mustang Mach-E 2021 i F-150 Hybrid 2022. Sankaran posiada również 32 patenty w USA w dziedzinie elektroniki samochodowej i technologii pojazdów hybrydowych oraz jest członkiem Instytutu Inżynierów Elektryków i Elektroników.

Zobacz: Czy słaby akumulator może zniszczyć koło dwumasowe?

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności