PKN Orlen został sponsorem tytularnym tegorocznego, 77 Rajdu Polski. Wszystko wskazuje na to, że t najważniejsza i najbardziej prestiżowa impreza rajdowa w Polsce odbędzie się mimo koronawirusa. Wsparcie narodowego giganta paliwowego powinno być tego gwarancją.
Pierwsza edycja rajdu odbyła się w 1921 roku. Trasa wiodła wówczas z Warszawy do Białowieży, mierzyła 576 km, a z sześciu uczestników najlepszy okazał się Tadeusz Heyne, jadący samochodem marki Dodge. Z roku na rok trasa rajdu wydłużała się i w 1925 osiągnęła aż, uwaga, 3798 km! Rajd Polski jest drugim najstarszym rajdem na świecie, zaraz za kultowym już rajdem Monte Carlo, który odbył się po raz pierwszy 10 lat wcześniej, w 1911 r.
77 Rajd Polski mimo koronawirusa
W tym roku Rajd Polski obchodzi jubileusz stulecia. ORLEN 77. Rajd Polski jest czwartą eliminacją ProfiAuto Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (RSMP) oraz drugą rundą Mistrzostw Europy FIA (ERC), tym samym Warmińsko – Mazurskie szutry będą gościły czołówkę najszybszych kierowców z Polski, a także z Europy. Michał Sikora, prezes Polskiego Związku Motorowego:
Obchodzimy w tym roku wspaniały jubileusz Rajdu Polski. Cieszy nas ogromnie zaangażowanie i pomoc PKN ORLEN, którego aktywność na polu sportów motorowych ma dla organizatorów zawodów bardzo duże znaczenie. Planujemy w wyjątkowy sposób uświetnić stulecie rajdu, chociaż z powodu koronawirusa Covid-19 nie będziemy zapewne w stanie zrealizować wszystkich planów. Odcinki specjalne to nie stadion czy hala sportowa i z oczywistych powodów stawia to przed nami wyjątkowe zadania ze względu na ograniczenia oraz wymogi obowiązujące podczas pandemii. A bezpieczeństwo podczas zawodów jest dla nas najważniejsze. Mamy naturalnie nadzieję, że sytuacja epidemiologiczna ulegnie do połowy czerwca znacznej poprawie i pozwoli nam między innymi na rozegranie ostatniego odcinka specjalnego oraz metę ORLEN 77. Rajdu Polski w Warszawie
Polski klasyk odbędzie się w dniach 18 – 20 czerwca. Miejmy nadzieję i trzymajmy kciuki za to, aby sytuacja epidemiologiczna w kraju pozwoliła organizatorom zorganizować rajd z kibicami. Start zawodów zapowiada się naprawdę imponująco. Ma się odbyć się na widowiskowym torze w Mikołajkach, umiejscowionym zaraz za hotelem Gołębiewski.
Zobacz: Rajdowy Opel Corsa-e z głośnikami emitującymi dźwięk silnika i opon!
Jest to tor rajdowy o długości 2,5 km z nawierzchnią szutrową zaprojektowany tak, aby umożliwić przejazd 2 pojazdów równocześnie. Ku uciesze kibiców, jest też i hopa. Aby należycie uczcić 100 lecie Rajdu Polski, organizatorzy planują finał w Warszawie. Jednak rodzi to poważne problemy np. dla kibiców, którzy będą musieli pokonać prawie 250 km, aby zobaczyć ostatnią cześć rajdu. Jeżeli rajd mimo wszystko odbędzie się bez kibiców, to nic straconego! Redakcja DailyDriver.pl wybierze się tam specjalnie dla Was i przygotuje relację, aby nic Wam nie umknęło.
Rajd rozpoczniemy naturalnie w Mikołajkach, które niezmiennie od 2005 roku goszczą najlepszych kierowców z całego świata, a także polską czołówkę w tej dyscyplinie sportu. Na słynnych mazurskich szutrach zostanie również przeprowadzona znakomita większość prób sportowych, wśród których nie zabraknie odcinków specjalnych na wyjątkowym, jednym z nielicznych tego typu obiektów na świecie jakim jest Tor Mikołajki. Biura rajdu, podobnie jak w latach ubiegłych znajdą swoje miejsce w gościnnym hotelu Gołębiewski. Nie mam wątpliwości, że rywalizacja w jubileuszowej edycji ORLEN 77. Rajdu Polski spotka się z żywym zainteresowaniem i potwierdzi elitarną pozycję Polski w gronie krajów, w których rajdy cieszą się największą popularnością.
Zobacz: Nowa klasa rajdowa Clio Trophy w ERC! Zapłać i jedź!
Dodaj komentarz