Alfa Romeo Giulia GTA to torowa limuzyna, której cena robi jeszcze większe wrażenie niż jej parametry techniczne. Sprzedaż auta będzie limitowana tylko do 500 egzemplarzy, ale w przeciwieństwie do wielu innych sportowych modeli bazujących na cywilnych samochodach, odmiana GTA (i GTAm) będzie znacznie droższa od pozostałych wersji Giulii. Ponad 180 tysięcy euro za Giulię, to naprawdę wygórowana kwota, ale już nie możemy się doczekać, by ją zobaczyć na żywo!
Gdy 2 marca Alfa Romeo Giulia GTA została pokazana światu, wywołała ogromne zainteresowanie wśród entuzjastów motoryzacji. Model ten ma bowiem celebrować 110 rocznicę powstania marki Alfa Romeo, a jednocześnie podkreślać możliwości techniczne włoskiego koncernu. Zdaniem twórców tego modelu, najlepszym sposobem, by uczcić ten jubileusz, był powrót do korzeni i wskrzeszenie jednej z legend sportów motorowych: Giulii GTA. Żeby to zrobić w odpowiednim stylu, auto musiało zyskać unikatowy charakter i wyróżniać się na tle konkurencji swoimi możliwościami.
Alfa Romeo Giulia GTA i GTAm – cena w Polsce
Nowa Giulia GTA, czyli „Gran Turismo Alleggerita”, powstała na bazie wersji Giulia Quadrifoglio i ma najlepszy w klasie stosunek masy do mocy wynoszący 2,82 kg/KM. Mają na to wpływ dwie jej cechy: silnik 2.9 V6 Bi-Turbo o zwiększonej mocy do 540 KM oraz ograniczona o 100 kg masa w porównaniu do regularnej wersji Giulii Quadrifoglio. Do tego w wersji GTAm samochódjest dodatkowo dostosowany do wymagającej jazdy na torze, czego rezultatem jest m.in. brak tylnej kanapy czy rollbar (więcej tutaj). Tak wyjątkowe auto, będzie jednak białym krukiem na drogach, bo na świecie zostanie sprzedanych tylko 500 sztuk tego modelu. I będą one kosztować fortunę.
Zobacz: Alfa Romeo Giulia GTA i GTAm – auta torowe do jazdy na co dzień!
W Polsce, ceny modeli Giulia GTA i GTAm będą zaczynały się odpowiednio od 175 890 euro i 180 810 euro, (obejmując w tym podatek VAT). A to oznacza, że auto będzie kosztować m.in. 801 872 zł (GTA)! Biorąc pod uwagę fakt, że słabsza o 30 KM Giulia Quadrifoglio kosztuje 390 800 zł to różnica w cenie sięga ponad 411 tys. zł! Oznacza to, że Giulia GTA kosztuje tyle co dwie Giulie Quadrifoglio. Sęk w tym, że w tej klasie aut może to działać wręcz przyciągająco na klientów, bo właściciel takiego samochodu na pewno będzie mógł się czuć wyjątkowo za jego kierownicą.
Wyjątkowe malowanie karoserii
Żeby dodatkowo podkreślić swoje auto, właściciel Giuli GTA i GTAm będzie mógł skorzystać ze specjalnej serii modyfikacji i personalizacji ad hoc zarówno w nadwoziu, jak i we wnętrzu samochodu, które oferować mają wyjątkowe i autentycznie „szyte na miarę” elementy zwiększające emocje. Wśród tych najbardziej widocznych będzie wyjątkowe malowanie karoserii auta, obejmujące sportowe grafiki (np. boczny numer) i charakterystyczne dla włoskiej marki barwy i znaki.
Dla tych, którzy nie zdecydują się na personalizacje nadwozia przygotowaną specjalnie przez Centro Stile Alfa Romeo, Giulia GTA i GTAm będą dostępne w następujących kolorach: czerwony GTA Red, biały Trophy White i zielony Montreal Green, oddających hołd fladze włoskiej. Dodatkowy poziom personalizacji obejmuje wybór koloru zacisków hamulcowych, tapicerki foteli, tylnego pałąka, pasów bezpieczeństwa i przeszycia na siedzeniach. Na stronie https://gta.alfaromeo.com jest już dostępny dedykowany konfigurator auta, umożliwiający Klientowi wyświetlenie poszczególnych kombinacji dostępnych dla modeli Giulia GTA i GTAm.
Zobacz: Test Alfa Romeo Giulia Veloce Q4
Za mniejsze pieniądze kupi się mocniejsze i szybsze Audi RS6, BMW m5 czy Merca C63 AMG. Trzeba mieć chory łeb by kupić Alfe za 800 000 zł.
Szybsze na 1/4 ale nie na torze… To jest kapitał cena takiego samochodu będzie tylko rosła a podanych przez Ciebie nie. Kolejna sprawa to c63amg jest woniejsze od normalnej giuli gv
Miałem na myśli E63 bo za 800 000 PLN to kupisz najbogatsze klasę E. I to jest potwór na tle Alfy.
Tylko tamtych aut jest od groma tych jest 500 sztuk na cały świat takie auto nie kupuje człowiek taki który by kupił auto z wymienionych przez ciebie nie chodzi tutaj o moc a o niepowtarzalność i miłość do marki, tamte auta w przyszłości nie przyniosą takiego zysku jak ten model który kiedyś może kosztować 2x lub i kilka razy więcej ?
Młody Janusz i jego myślenie w kategoriach niemieckiej motoryzacji ?
Albo tak samo chory łeb co by kupił lambo albo ferrari
może i kupisz
ale alfa w tym wydaniu to rarytas jeden z niewielu który w tym momencie motoryzacja proponuje.
więc punkt widzenia zależy od twojego stanu portfela i miłości do motoryzacji.