REKLAMA

Włoskie auta zwyciężają w plebiscycie Best Cars 2020!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: FCA · Dodane: 21 kwietnia 2020
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Aż pięć samochodów marek należących do FCA uplasowało się na podium w Best Cars 2020, największym europejskim plebiscycie motoryzacyjnym organizowanym przez wydawcę miesięcznika „auto motor i sport”. Wśród zwycięzców kolejny rok z rzędu znalazły się Abarth 595/695 i Fiat 500 oraz wszystkie obecnie produkowane modele Alfa Romeo. Pełne wyniki Best Cars 2020 są opublikowane w majowym numerze „auto motor i sport”.

W tegorocznej, 26. edycji Best Cars głosy oddało przeszło 134 000 Czytelników jedenastu czasopism motoryzacyjnych ukazujących się w ośmiu krajach Europy. W polskiej edycji magazynu „auto motor i sport” respondenci głosowania online i wersji drukowanej wybierali najlepsze auta roku spośród 385 modeli podzielonych na poszczególne kategorie i dostępnych w oficjalnych sieciach sprzedaży w Europie. W czterech kategoriach podium zdobyły samochody marek należących do FCA.

Włosi dominują w segmencie małych aut

Wielki sukces FCA odniosła w kategorii „Auta Najmniejsze”, tu układ sił nie zmienił się od zeszłego roku i swoje czołowe pozycje zachowały Abarth 595/695 oraz Fiat 500. Ten pierwszy zwyciężył w głosowaniu w Polsce  po raz czwarty z rzędu i przy okazji zajął też pięć pierwszych miejsc i dwa drugie w pozostałych krajach, w których odbywało się głosowanie. Trudno o lepszy dowód uznania ze strony Czytelników, którzy doceniają wyścigowe dziedzictwo marki i zadziorny charakter sportowego Abartha. „Mały, dziki, mocny” samochód, jak go określiła redakcja „auto motor i sport”, występuje w sześciu wersjach: 595, 595 Pista, 595 Turismo, 595 Competizione, 595 Essesse oraz 695 70°Anniversario (na zdjęciu poniżej), z silnikami benzynowymi 1.4 T-Jet 16v o mocach od 145 do 180 KM, a jego cena zaczyna się już od 81 500 zł za model 595 1.4 145 KM z 2019 roku.

Zobacz: Test Abarth 500 LPGTECH

Fiat 500 ustąpił pierwszeństwa Abarthowi zaledwie 3,3% głosów (18,7 do 15,4%), zachowując tradycję obecności na podium Best Cars od dnia swojej premiery w 2007 roku. Światowy lider aut miejskich, produkowany w tyskiej fabryce, jest dostępny w kultowej wersji 500 oraz jako kompaktowy kabriolet 500C, z jednostkami benzynowymi 1.2 69 KM lub 0.9 SGE TwinAir o mocach 69-85 KM i w cenie od 47 900 zł za model 2019. W najbliższych miesiącach pojawi się w sprzedaży również jego ekologiczna i ekonomiczna wersja hybrydowa, wyposażona w jednostkę benzynową Mild Hybrid łączącą nowy, litrowy silnik 3-cylindrowy z rodziny FireFly o mocy 70 KM (51 kW) z 12-woltowym elektrycznym BSG (Belt integrated Starter Generator) i baterią litową.

Alfa Romeo doceniona przez czytelników

Mimo wielu lat obecności na rynku, Alfa Romeo Giulietta, nadal cieszy się ogromnym powodzeniem wśród kierowców. Określana mianem „wiecznej”, nie tylko ponownie plasuje się na podium, ale wręcz awansuje z trzeciego miejsca na drugie, tracąc do zwycięskiej Toyoty Corolli zaledwie 0,4% (9,1 do 8,7%). Wielokrotnie nagradzana za elegancję, przyjemność z jazdy i sportowy design występuje w wersjach Super i Sport do wyboru z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.4 120 KM w cenie od 76 300 zł za wersję Sport z 2019 roku lub diesla 1.6 120 KM, oraz w najbogatszej wersji Veloce z 170-konną jednostką 2.0 Turbo.

Zobacz: Test Alfa Romeo Giulia Veloce Q4

Po raz piąty głosami Czytelników „auto motor i sport” Alfa Romeo Giulia zdeklasowała rywali klasy średniej. W jej przypadku przepis na sukces stanowi niezwykle udane połączenie pięknej włoskiej stylistyki, silników o wysokich osiągach, napędu tylnego lub na cztery koła Q4 i ogromnej przyjemności z jazdy. Uhonorowana licznymi wyróżnieniami Giulia jest dziś dostępna w siedmiu wersjach (Business, Giulia, Super, B-Tech, Veloce, Veloce TI i Quadrifoglio) z jednostkami benzynowymi 2.0 GME 200-280 KM lub 2.9 GME 510 KM i diesla 2.2 Turbo w przedziale mocy 160-210 KM. Jej cena za model z 2019 roku zaczyna się już od 129 900 zł za rocznik 2019. Z okazji 110-lecia marki włoska fabryka wyprodukuje limitowane 500 sztuk modelu Giulia GTA i GTAm, wyposażonych w silnik Alfa Romeo 2.9 V6 Bi-Turbo o mocy 540 KM.

Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel 210 KM to SUV, który mimo silnika diesla, zyskał wyjątkowe uznanie także w naszej redakcji.

Ponowne zwycięstwo Alfy Romeo Stelvio w kategorii  „Duże SUV-y/Terenowe” idzie w parze z zeszłorocznym sukcesem rynkowym marki i tego modelu w Polsce. Jak pisze redakcja AMS: „Stelvio to SUV wyjątkowy, budzący pozytywne emocje, (…) na drodze absolutnie znakomity. Tego typu aut na rynku nie ma wiele, a Alfie udało się ono wyjątkowo dobrze”. Samochód, do którego należy tytuł „Najszybszy SUV na torze” uzyskany przez wersję Quadrifoglio na legendarnym torze Nürburgring, występuje w siedmiu wersjach (Business, Stelvio, Super, B-Tech, Executive, TI i Quadrifolgio) z jednostkami napędowymi benzynowymi 2.0 GME 200-280 KM i 2.9 GME 510 KM oraz silnikami wysokoprężnymi 2.2 Turbo 190-210 KM. Stelvio, którego wersja z 2019 roku kosztuje od 149 900 zł, zdobył też 30,2% głosów w klasyfikacji aut najbardziej przystępnych cenowo w swojej klasie.

Zobacz: Alfa Romeo Giulia Veloce i Quadrifoglio docenione przez Niemców!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności