![](https://dailydriver.pl/wp-content/uploads/2020/03/GTA_01-720x340.jpg)
Alfa Romeo Giulia GTA to limitowana i jeszcze szybsza wersja włoskiego sedana. Auto ma większą moc, niższą masę i zadecydowanie bardziej agresywny wygląd. W wersji GTAm ma nawet klatkę bezpieczeństwa z homologacją drogową! To niezwykłe auto za kilka dni będzie mieć swoją oficjalną premierę!
Alfa Romeo zaskoczyła znowu świat automaniaków. Plotki o tym, że z okazji 110-lecia marki, włoski koncern pracuje nad limitowaną, jeszcze ostrzejszą wersją swojego topowego sedana okazały się autentyczne! I tak oto powstała Alfa Romeo Giulia GTA! Co jeszcze bardziej zadziwiające, od razu zaprezentowano drugą, jeszcze bardziej radykalną i limitowaną odmianę czyli Giulię GTAm! Biorac pod uwagę fakt, że już wersja Quadrifoglio uznawana była za najlepsze auto sportowe w swojej klasie, ciężko sobie wyobrazić, jak będzie spisywać się na drodze odmiana GTA.
Alfa Romeo Giulia GTA i GTAm – stworzone na track daye!
Nie da się ukryć, że włoskim stylistom udało się stworzyć jeszcze ciekawsze pod względem wyglądu auto niż Giulia Quadrifoglio. W wersji GTA i GTAm, Giulia wygląda niezwykle rasowo, sprawiając wrażenie jakby na co dzień poruszała się po torze wyścigowym, a nie po drodze publicznej. Niesamowite wrażenie robią przede wszystkim poszerzone tylne błotniki (aż o 50 mm), ogromny dyfuzor w tylnym zderzaku, przepiękne złote zaciski hamulcowe, inaczej zaprojektowane progi i przede wszystkim niesamowite przednie zderzaki z lotkami i spliterem wykonanym z włókna węglowego. Ten sam materiał posłużył także do wykonania bocznych lusterek (z motywem włoskiej flagi), poszerzeń tylnych błotników, dyfuzora czy spoilera na klapie bagażnika. Ten ostatni w wersji GTAm jest znacznie większy niż w GTA. Zwróćcie uwagę też na felgi, które wzorem F1 są przykręcane centralnie, jedną śrubą.
![](https://dailydriver.pl/wp-content/uploads/2020/03/GTAm-Track_03.jpg)
Alfa Romeo Giulia GTAm ma pod maską 540 KM. Jej protoplasta Giulia Sprint GTA miał motor 1.6 podkręcony ze 115 do 170 KM i nadwozie zastąpione identycznym, ale wykonanym w całości z aluminium.
Na chwilę obecną Alfa Romeo nie pochwaliła się dokładną specyfikacją techniczną modelu. Wiemy jednak, że Giulia GTA będzie mieć pod maską silnik 2.9 V6 o mocy podniesionej z 510 do 540 KM (także w wersji GTAm)! Motor będzie przekazywać moc na tylne koła poprzez 8-biegowy automat. Wyróżnikiem GTA będzie też tytanowy wydech Akrapovica z dwiema, centralnie umieszczonymi końcówkami, który zapewni nie tylko lepsze osiągi, ale i nowe brzmienie silnikowi. W wersji GTA, auto ma przyspieszać 0-100 km/h w 3,6 sekundy, co jest zasługą nie tylko dodatkowej mocy, ale i niższej o 100 kg masy własnej w porównaniu do Quadrifoglio. Jeszcze bardziej radykalna ma być wersja GTA, która nie ma z tyłu kanapy, za to posiada klatkę bezpieczeństwa (rollbar) i specjalny schowek na kask wyścigowy! Żeby ograniczyć masę pojazdu, szyby boczne i tylna są wykonane z poliwęglanu (Lexan). Auto ma być lżejsze, do tego mieć jeszcze większą sztywność skrętną. Nowy rekord na Nurburgringu jest już tylko kwestią czasu.
![](https://dailydriver.pl/wp-content/uploads/2020/03/Alfa-Romeo-Giulia-GTAm_06.jpg)
Ogromna ilość Alcantary, rollbar oraz kubełkowego fotele Sabelt z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa – oto Giulia w wersji GTAm!
Jeśli jesteś zainteresowany tym modelem, to musisz wiedzieć o dwóch rzeczach. Po pierwsze auto może kosztować nawet 100 tysięcy funtów, a do tego powstanie tylko 500 sztuk (łącznie) obu wersji GTA. Ten kto jednak nabędzie to auto, będzie mógł cieszyć się posiadaniem naprawdę wyjątkowego sedana, łączącego torowy charakter z jazdą na co dzień. A do tego otrzyma coś jeszcze – kask firmy Bell w kolorze nadwozia auta, kompletny kombinezon od Alpinestars, włącznie z butami i rękawicami,spersonalizowany pokrowiec na samochód Goodwool oraz kurs doskonalenia jazdy Alfa Romeo Driving Academy!
Zobacz: Test Alfa Romeo Giulia Veloce Q4
Dodaj komentarz