REKLAMA

Alfa Romeo Giulia GTA i GTAm – auta torowe do jazdy na co dzień!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Alfa Romeo · Dodane: 2 marca 2020
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Alfa Romeo Giulia GTA to limitowana i jeszcze szybsza wersja włoskiego sedana. Auto ma większą moc, niższą masę i zadecydowanie bardziej agresywny wygląd. W wersji GTAm ma nawet klatkę bezpieczeństwa z homologacją drogową! To niezwykłe auto za kilka dni będzie mieć swoją oficjalną premierę!

Alfa Romeo zaskoczyła znowu świat automaniaków. Plotki o tym, że z okazji 110-lecia marki, włoski koncern pracuje nad limitowaną, jeszcze ostrzejszą wersją swojego topowego sedana okazały się autentyczne! I tak oto powstała Alfa Romeo Giulia GTA! Co jeszcze bardziej zadziwiające, od razu zaprezentowano drugą, jeszcze bardziej radykalną i limitowaną odmianę czyli Giulię GTAm! Biorac pod uwagę fakt, że już wersja Quadrifoglio uznawana była za najlepsze auto sportowe w swojej klasie, ciężko sobie wyobrazić, jak będzie spisywać się na drodze odmiana GTA.

Alfa Romeo Giulia GTA i GTAm – stworzone na track daye!

Nie da się ukryć, że włoskim stylistom udało się stworzyć jeszcze ciekawsze pod względem wyglądu auto niż Giulia Quadrifoglio. W wersji GTA i GTAm, Giulia wygląda niezwykle rasowo, sprawiając wrażenie jakby na co dzień poruszała się po torze wyścigowym, a nie po drodze publicznej. Niesamowite wrażenie robią przede wszystkim poszerzone tylne błotniki (aż o 50 mm), ogromny dyfuzor w tylnym zderzaku, przepiękne złote zaciski hamulcowe, inaczej zaprojektowane progi i przede wszystkim niesamowite przednie zderzaki z lotkami i spliterem wykonanym z włókna węglowego. Ten sam materiał posłużył także do wykonania bocznych lusterek (z motywem włoskiej flagi), poszerzeń tylnych błotników, dyfuzora czy spoilera na klapie bagażnika. Ten ostatni w wersji GTAm jest znacznie większy niż w GTA. Zwróćcie uwagę też na felgi, które wzorem F1 są przykręcane centralnie, jedną śrubą.

Alfa Romeo Giulia GTAm ma pod maską 540 KM. Jej protoplasta Giulia Sprint GTA miał motor 1.6 podkręcony ze 115 do 170 KM i nadwozie zastąpione identycznym, ale wykonanym w całości z aluminium. 

Na chwilę obecną Alfa Romeo nie pochwaliła się dokładną specyfikacją techniczną modelu. Wiemy jednak, że Giulia GTA będzie mieć pod maską silnik 2.9 V6 o mocy podniesionej z 510 do 540 KM (także w wersji GTAm)! Motor będzie przekazywać moc na tylne koła poprzez 8-biegowy automat. Wyróżnikiem GTA będzie też tytanowy wydech Akrapovica z dwiema, centralnie umieszczonymi końcówkami, który zapewni nie tylko lepsze osiągi, ale i nowe brzmienie silnikowi. W wersji GTA, auto ma przyspieszać 0-100 km/h w 3,6 sekundy, co jest zasługą nie tylko dodatkowej mocy, ale i niższej o 100 kg masy własnej w porównaniu do Quadrifoglio. Jeszcze bardziej radykalna ma być wersja GTA, która nie ma z tyłu kanapy, za to posiada klatkę bezpieczeństwa (rollbar) i specjalny schowek na kask wyścigowy! Żeby ograniczyć masę pojazdu, szyby boczne i tylna są wykonane z poliwęglanu (Lexan). Auto ma być lżejsze, do tego mieć jeszcze większą sztywność skrętną. Nowy rekord na Nurburgringu jest już tylko kwestią czasu.

Ogromna ilość Alcantary, rollbar oraz kubełkowego fotele Sabelt z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa – oto Giulia w wersji GTAm!

Jeśli jesteś zainteresowany tym modelem, to musisz wiedzieć o dwóch rzeczach. Po pierwsze auto może kosztować nawet 100 tysięcy funtów, a do tego powstanie tylko 500 sztuk (łącznie) obu wersji GTA. Ten kto jednak nabędzie to auto, będzie mógł cieszyć się posiadaniem naprawdę wyjątkowego sedana, łączącego torowy charakter z jazdą na co dzień. A do tego otrzyma coś jeszcze – kask firmy Bell w kolorze nadwozia auta, kompletny kombinezon od Alpinestars, włącznie z butami i rękawicami,spersonalizowany pokrowiec na samochód Goodwool oraz kurs doskonalenia jazdy Alfa Romeo Driving Academy!

Zobacz: Test Alfa Romeo Giulia Veloce Q4

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności