REKLAMA

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio pobiła rekord toru Nurburgring!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Alfa Romeo · Dodane: 9 września 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio pobiła rekord toru Nurburgring wśród sedanów. W wielkim stylu i z ogromną łatwością pokonała ona nawet najnowsze Porsche Panamerę Turbo napędzane znacznie mocniejszym silnikiem. Co ciekawe, kierowca Giulii z lekkością panował na Giulią, mimo jej ogromnej mocy i bardziej narowistego tylnego napędu!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio przejechała jedno okrążenie toru Nurburgring w czasie 7 minut i 32 sekund czyli aż o 6 sekund szybciej niż nowa Panamera Turbo. Spora pomoc w biciu dotychczasowego rekordu Panamery (ustanowionego w czerwcu tego roku), przyszła Alfie ze strony jej nowej, automatycznej skrzyni biegów ZF, dzięki której Giulia QV poprawiła swój poprzedni czas aż o 7 sekund (7:39). Czas uzyskany przez Giulię QV okazał się lepszy niż te uzyskane przez tzw. superauta pokroju Ferrari 458 Italii, Porsche 911 GT3 RS 997 MkII czy Koenigsegga CCX!

Długość okrążenia Czas okrążenia Samochód Kierowca Data
20,600 m (67,600 ft) 7:32* Audi R8 V10 Plus b.d. 2015
20,600 m (67,600 ft) 07:32 Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (2015) Fabio Francia Wrzesień 2016
20,832 m (68,346 ft) 7:32.92 Ferrari 458 Italia Sascha Bert Listopad 2010
20,600 m (67,600 ft) 07:33 Porsche 911 GT3 RS 997MkII Horst von Saurma b.d
20,600 m (67,600 ft) 7:33.55 Koenigsegg CCX Marc Basseng Sierpień 2008
20,600 m (67,600 ft) 07:34 Koenigsegg CCR Horst von Saurma 17 Październik 2005
b.d. 07:34 Porsche 911 GT2 b.d. Wrzesień 2008
20,600 m (67,600 ft) 07:34:00 Nissan GT-R (2011) Horst von Saurma Październik 2010
20,600 m (67,600 ft) 07:34:00 Lexus LFA Horst von Saurma Luty 2012
b.d. 07:35:00 Mercedes AMG GT S b.d. 2016

Alfa Romeo Giulia w wersji Quadrifoglio – co czyni ją tak szybką?

Alfa Romeo Giulia w wersji Quadrifoglio to niesamowita maszyna. Z jednej strony zachwyca eleganckim wyglądem i funkcjonalnym nadwoziem typu sedan zdolnym pomieścić nawet 5 osób, a z drugiej jej konstrukcja techniczna wywodzi się wprost z motosportu! Podwójnie doładowany, 510-konny silnik V6 opracowany przez Ferrari, tylny napęd, idealny rozkład mas pomiędzy osiami (50:50), aktywna aerodynamika, odrębne sterowanie momentem każdego z tylnych kół czy wał napędowy wykonany z włókna węglowego to tylko niektóre z zastosowanych rozwiązań.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio po prostu zmasakrowało konkurencję na torze Nurburgring!

Niska masa, w połączeniu wysoką mocą przełożyły się na świetny stosunek masy do mocy wynoszący zaledwie 3,2 kg/1 KM oraz kapitalne osiągi. Setkę Alfa Romeo Giulia QV osiąga w 3,9 sekundy a jej prędkość maksymalna wynosi 307 km/h! Ogromną pracę w uzyskaniu tak doskonałego czasu okrążenia wykonała także automatyczna, 8-stopniowa skrzynia biegów ZF 8HP. Poprzedni egzemplarz wyposażony w manualną przekładnię uzyskał na torze Nurburgring czas o 7 sekund gorszy.

Alfa Romeo Giulia QV szybsza niż najnowsza Panamera Turbo o mocy 550 KM!

Wszystko to sprawiło, że Giulia Quadrifoglio nie dała szans znacznie mocniejszej, ale cięższej bo ważącej aż 1995-kilogramowej Panamerze Turbo II. Niemieckie auto, mimo napędu na cztery koła i mocnego, aż 550-konnego silnika V8 o pojemności aż 4,0-litrów, musiało uznać wyższość włoskiej konstrukcji.

Zobacz: Druga generacja Porsche Panamery – lepszy wygląd i osiągi!

Co ciekawe, nie pomógł jej w tym także świetny, ceramiczny układ hamulcowy, oparty z przodu na 420-, a z tyłu na 380-milimetrowych tarczach hamulcowych. Dla porównania lżejszej, 1650-kilogramowej Giulii QV wystarczają podobnej konstrukcji tarcze o średnicy odpowiednio 390 i 360 mm. Co ciekawe nasz informator przekazał nam informację, że Giulia QV w trakcie próby jechała na oponach Pirelli P ZERO CORSA, a nie na oponach Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, na których auto opuszcza fabrykę. Film z rekordowego przejazdu toru Nurburgring zobaczycie w poniższym linku. Wyraźnie na nim widać, że pod koniec okrążenia opony mają już „dosyć”.

Alfa Romeo Giulia QV bije rekord toru Nurburgring!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności