Renault Megane RS Ultimate to ostatni model ze sportowej serii Renault Sport. Niestety, francuska marka zamyka swój legendarny oddział, tworzący najbardziej emocjonujące samochody koncernu.
W 1976 roku powstał dział Renault Sport, mający na celu tworzyć sportowe modele francuskiej marki na bazie seryjnych modeli. Po wielu latach sukcesów, firma zamyka legendarną sekcję. Na upamiętnienie 47 lat działalności, Francuzi wypuszczą 1976 egzemplarzy Renault Megane RS Ultimate. Wybór auta nie jest przypadkowy, bo to właśnie Megane RS było najbardziej konkurencyjnym hot hatchem marki. Wszystko zaczęło się w 2003 roku od modelu z 2-litrowym silnikiem Turbo o mocy 225 KM, którym jeździł nawet Robert Kubica.
Renault Megane RS Ultimate – nadwozie i wnętrze
Najnowsza wersja francuskiego hot hatcha, Megane RS Ultimate dość łatwo będzie rozpoznać na drodze. Jego nadwozie wyróżnia się przednimi i tylnymi błotnikami poszerzonymi odpowiednio o 60 mm i 45 mm, bocznymi wylotami powietrza, reflektorami R.S. Vision, centralnie umieszczoną końcówką wydechu, anteną w kształcie płetwy rekina, spojlerem i tylnym dyfuzorem. W tej limitowanej serii liczne elementy są wykończone w czarnym kolorze: logo marki, klamki drzwi, obramowania szyb, obręcze kół (łącznie z nakładkami śrub), elementy ozdobne błotników, tylny dyfuzor i listwa aerodynamiczna F1 przedniego zderzaka. Ta ostatnia ma czarny błyszczący kolor i jest ozdobiona napisem Ultime. Zastosowano graficzny efekt cieniowania, który nadał całości jeszcze więcej dynamiki.
W kabinie zamontowane są kubełkowe fotele Recaro z tapicerką z Alcantary w kolorze czarnym Titane z wyhaftowanym monogramem R.S. Na karcie bezdotykowego dostępu i uruchomienia Megane R.S. Ultime znajdują się motywy z naklejek nadwozia i logo marki. Na progach drzwi zamontowano specjalne nakładki, charakterystyczne dla tej wersji, a u podstawy środkowej konsoli obok dźwigni skrzyni biegów umieszczono numerowaną tabliczkę, podkreślającą unikalny charakter każdego egzemplarza. Widnieje na niej podpis Laurenta Hurgona, kierowcy testowego i specjalisty w zakresie dostrajania nastaw kolejnych generacji Megane R.S., który ustanowił również szereg rekordów na torach Nürburgring, Suzuka i Spa-Francorchamps.
Renault Megane RS Ultimate – silnik, zawieszenie, podwozie
Auto w dużej mierze bazuje na modelu RS Trophy co oznacza, że pod maską ma silnik 1.8 TCe o mocy 300 KM, który przekazuje swój potencjał na przednie koła z wykorzystaniem mechanizmu różnicowego typu Torsen. Do wyboru będzie skrzynia manualna, albo dwusprzęgłowa, 7-stopniowa EDC.
Nie zabrakło też zawieszenia CUP z hydraulicznymi odbojnikami oraz układu czterech kół skrętnych (4Control). Felgi obuto w opony typu semi-slick, Bridgestone Potenza s007 z Trophy-R, a za wytracanie prędkości odpowiadać będzie układ hamulcowy Brembo.
Zobacz: Test Hyundai i30 N Fastback – najlepszy na rynku?
Dodaj komentarz