W autoryzowanych serwisach francuskich marek (ASO) od kilku lat dostępne są tańsze zamienniki firmy Eurorepar. Są one kierowane przede wszystkim do właścicieli aut starszych niż 3 lata, którzy oczekują dobrej jakości za wyraźnie niższą cenę. Eurorepar działa jednak nie tylko w ASO, bowiem firma ma także swoją sieć warsztatów samochodowych.
W dniu 3 października w Warszawie odbyło się spotkanie należącej do Groupe PSA sieci warsztatów Eurorepar Car Serwis. Przy tej okazji Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny Groupe PSA w Polsce, oraz Piotr Karaszewicz, dyrektor serwisu i części zamiennych Groupe PSA w Polsce, zaprezentowali dotychczasowe działania grupy na polskim rynku obsługi posprzedażnej oraz plany na przyszłość. Zasadniczym jej celem jest rozszerzenie oferty części i napraw samochodowych dla klientów oczekujących znacznie niższych cen niż w ASO. Realizacja jej strategii strategii odbywa się za pomocą trzech firm – Distrigo, Eurorepar i Eurorepar Car Service. W Polsce wszystkie trzy marki zadebiutowały w połowie 2017 roku i są konsekwentnie rozwijane.
Sieć dystrybucji części Distrigo
Distrigo jest należącą do Groupe PSA siecią dystrybucji części zamiennych wielu marek na całym świecie, m.in. w Europie, Ameryce Łacińskiej oraz w Chinach. Jej oferta obejmuje pełen wachlarz części zamiennych, w tym zarówno części oryginalne do samochodów z grupy PSA, jak i zamienniki Eurorepar przeznaczone do aut większości marek samochodowych. Oferta ta pozwala zaspokoić niemal w całości potrzeby warsztatów naprawczych.
Zobacz: Jak przygotować auto do zimy? Co wymienić w samochodzie?
W Polsce obsługa odbywa się za pomocą jednej platformy dystrybucyjnej, oferującej realizację zamówień w dwóch trybach – zwykłym i pilnym. W przyszłości planowane jest zwiększenie liczby platform dystrybucyjnych. Oferta na rynku polskim obejmuje ponad 60 grup produktów oraz 12 000 części do różnych marek, z czego aż 6 000 dostarczanych jest bezpośrednio z magazynu w Natolinie. Do stycznia 2020 roku w całości objęta systemem dystrybucji Distrigo zostanie również marka Opel. W związku z tym oferta centrów dystrybucyjnych Distrigo zostanie poszerzona o oryginalne części zamienne tej marki.
Zamienniki części samochodowych sprzedawane w serwisach ASO
Eurorepar to wielomarkowa gama części zamiennych, akcesoriów, olejów, opon, produktów dla warsztatów oraz innych. Konkurencyjna oferta głównie skierowana jest do użytkowników samochodów powyżej 3 lat. Jakość części zapewniona jest przez staranny dobór dostawców. Ofertę tworzy zespół wykwalifikowanych inżynierów, specjalistów do spraw jakości, a także pracowników z Działu Zakupów Groupe PSA. Wysoka jakość potwierdzona jest dwuletnią gwarancją.
Zobacz: Co trzeba wymienić po zakupie używanego auta?
Ważnym aspektem jest bezpieczeństwo, dlatego też części zamienne mające na nie wpływ są testowane przez naszych dostawców i uzyskują aprobatę działów konstrukcyjnych Groupe PSA po przeprowadzeniu dodatkowych badań. Gama Eurorepar podejmuje również działania zapewniające ochronę autentyczności i zwalczania podróbek. W tym celu stosowane jest oznakowanie części zabezpieczonymi etykietkami, wprowadzonymi przez Groupe PSA w 2017 roku. Dzięki etykietkom każdy artykuł jest w pełni identyfikowalny. Autentyczność danego produktu można sprawdzić poprzez zeskanowanie umieszczonego na nim niepowtarzalnego kodu QR.
Sieć warsztatów Eurorepar Car Service
Eurorepar Car Service to z kolei międzynarodowa sieć należących do Groupe PSA warsztatów i serwisów, które zajmują się obsługą i naprawą aut wszystkich marek, nie tylko francuskich. Sieć ta dedykowana jest przede wszystkim dla klientów indywidualnych oczekujących konkurencyjnych cen względem tych z ASO, przy zachowaniu wysokiej jakości napraw.
Na koniec 2018 roku w skład sieci Eurorepar Car Service wchodziło ponad 4 000 warsztatów w 22 krajach. W Polsce sieć obejmuje ponad 50 punktów. Planowane jest zwiększenie tej liczby do 10 000 do 2023 roku, w tym do 100 w Polsce już w 2020 roku.
Zobacz: Zużyte koło dwumasowe – objawy i naprawa
no to jak chce ostrzec przed firma Eurorepar. kupiłem w serwisie oryginalnym Peugeota częsci do 308. wsord nich byly amortyzatory. niestety, badziew jakich malo. zaczęły ciec po 3 miesiacach. do tego bralem m.in, klocki hamulcowe przod. I niestety też biednie. zuzyly sie w 308 po 11 tysiach podczas gdy poprzednie wytrzymały w 308 az 50 tysiecy km.
Mam amorytyzatory tej firmy w Citroenie c4 🙂 płaciłem 250 zł za sztukę a za Kayabe chcieli w intercars 280 zł. Podobno oryginał różni się tylko napisami ale nie wiem ile w tym prawdy. Kupiłem w Citroenie po tym jak sprzedawca mnie zachęcił.
Kayabe to bym jednak odpuścił. To już zupełnie inny standard już dawniej. Mało co pasuje od ręki. Milion wersji amorow i sprężyn robionych przez ileś tam fabryk w chinach.