Cupra będzie sprzedawać tylko elektryki, a Seat modele spalinowe!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: DailyDriver.pl · Dodane: 8 września 2021
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Cupra i elektryfikacja? Takie plany przedstawił koncern na targach w Monachium. Marka będzie inwestować w samochody elektryczne, natomiast marka Seat będzie oferować modele z silnikami spalinowymi i napędami hybrydowymi.

Na targach IAA Mobility w Monachium, Cupra pokazała wizję elektrycznej przyszłości marki. Najnowszy samochód koncepcyjny, Cupra UrbanRebel Concept, po raz pierwszy zaprezentowano publiczności podczas przedpremierowego otwarcia nowego studia CUPRA City Garage w Monachium. Plany firmy są ambitne, ale na ten moment dość obce filozofii, za którą kochali ją fani sportowych modeli.

Cupra i jej elektryfikacja

Cupra chce, aby do 2030 roku stała się marką w pełni zelektryfikowaną. W tym roku wprowadzamy na rynek model CUPRA Born, do którego w fabryce w Zwickau rozpoczęto już produkcję pierwszych części. W 2024 roku pojawi się Cupra Tavascan, a następnie przyjdzie czas Cupry UrbanRebel, nowej interpretacji niewielkiego, bezemisyjnego miejskiego samochodu. Cupra zamierza całkowicie skupić się na elektryfikacji, podczas gdy Seat oferować będzie auta z napędem hybrydowym i silnikami spalinowymi. Przedstawiciele marki nie są jednak do końca pewni swojego wyboru, bo jak podkreślają, będą uważnie śledzili stosunek klientów do samochodów elektrycznych oraz rozwój infrastruktury w Europie.

Koncepcja nowego modelu UrbanRebel będzie miała wpływ na wersję drogową miejskiego samochodu elektrycznego i będzie wyznaczała nową drogę firmy w zakresie elektryfikacji i technologii. Niewielki miejski samochód elektryczny będzie stanowił strategiczny filar firmy. Seat ma być za to kluczowym elementem w rozwoju aut elektrycznych przez grupy Volkswagen. Hiszpański producent jest liderem Grupy w rozwoju miejskich aut elektrycznych, a pozostałe spółki Volkswagen Group rozwijają platformę dla pojazdów oraz system oprogramowania CARIAD. Od 2025 roku z hiszpańskich linii produkcyjnych ma zjeżdżać ponad 500 tys. samochodów różnych marek Grupy rocznie. Aby go osiągnąć, firma opracowała plan pod nazwą Future: Fast Forward. Zakłada on stworzenie miejskiego samochodu elektrycznego, który będzie miał szansę przeobrazić cały hiszpański przemysł motoryzacyjny.

Zobacz: Mazda przyspiesza plany elektryfikacji swoich samochodów

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności