REKLAMA

Samochody elektryczne – kiedy pojawią się na drogach? Niebawem!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 3 stycznia 2018
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Elektryfikacja motoryzacji może nastąpić szybciej niż się tego spodziewamy. Niektóre koncerny zamierzają wprowadzić w ciągu najbliższych 3 lat szereg aut elektrycznych. Już w 2019 roku w Europie pojawi się nowa, w pełni elektryczna Honda Urban. W kolejce za nią jest już KIA, BMW, Mercedes, Toyota a nawet Fiat. MINI ma nawet całkowicie zrezygnować z silników spalinowych i produkować wyłącznie elektryczne auta.

Zbudowanie infrastruktury technicznej służącej obsłudze aut elektrycznych jest zadaniem wymagającym olbrzymich nakładów finansowych. Co więcej, elektryfikacja samochodów rodzi pytania o ich użyteczność i funkcjonalność w codziennej eksploatacji (np. czas ładowania). Mimo poważnych wątpliwości, biznes na autach elektrycznych musi być niezwykle kuszący, bowiem szereg firm próbuje wręcz na siłę uszczęśliwić kierowców „obdarowując” ich takowymi pojazdami. Zdaniem  Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych ORPA.PL duże koncerny już w tej chwili są gotowe na wprowadzenie aut elektrycznych do sprzedaży na szeroką skalę. Tylko czy gotowość producentów aut, pokryje się z możliwościami firm tworzącymi dla nich infrastrukturę? Które firmy wprowadzą w najbliższym czasie elektryczne samochody?

Elektryczne auta BMW i Mercedesa – nawet Sprinter będzie na prąd!

Silną pozycję na rynku w segmencie pojazdów z napędem elektrycznym od lat budują czołowi producenci aut z Niemiec. Do 2025 roku Grupa BMW chce wprowadzić na rynek 25 modeli z napędem elektrycznym. Prawie połowa z nich (12) będzie pojazdami w pełni elektrycznymi. W przyszłości napęd elektryczny ma być dostępny w każdym modelu oferowanym przez niemiecki koncern. Choć brzmi to jak koszmar, to elektryfikacja w BMW nie ominie także modeli z serii M (wersje usportowione) oraz Rolls-Royce’a. Już za rok, czyli w 2019 roku do sprzedaży ma trafić też pierwszy w pełni elektryczny model MINI. Niemiecki koncern bierze pod uwagę także możliwość uczynienia z brytyjskiej marki producenta wyłącznie samochodów zelektryfikowanych.

Zobacz: Test MINI Cooper S F56

Daimler wprowadzi na rynek markę EQ, której oferta będzie obejmować tylko pojazdy napędzane prądem. Pierwszy model EQ – SUV EQC – trafi na rynek w 2019 r. Do 2022 r. wszystkie samochody Mercedesa będą dostępne w sprzedaży w wersjach z napędem elektrycznym. W 2018 r. klienci otrzymają pierwsze egzemplarze elektrycznego Sprintera.

Fiat, Ford i General Motors też wprowadzą niebawem nowe auta elektryczne

General Motors do 2026 r. zamierza sprzedawać milion pojazdów elektrycznych rocznie. Amerykański koncern do 2023 r. zaprezentuje 20 nowych modeli zasilanych prądem lub wodorem. Elektryfikacja nie ominie także Fiat Chrysler Automobiles. Jak zakomunikował Sergio Marchionne, dyrektor generalny włosko-amerykańskiego giganta, połowa modeli oferowana przez koncern do 2022 r., w tym wszystkie Maserati, zostanie wyposażona w napęd elektryczny.

Jeśli dotąd kochałeś się w Maserati ze względu na cudowny dźwięk ich silników, to teraz o tej marce możesz już zapomnieć. Wszystkie modele mają być na prąd! Pytanie, czy pozostaną w gamie wersje z motorami spalinowymi.

Ford na rozwój EV przeznaczył do tej pory 4,5 miliarda dolarów. Koncern w ciągu pięciu kolejnych lat planuje wprowadzić na rynek 13 nowych, zelektryfikowanych modeli, w tym w pełni elektrycznego, małego SUVa, który trafi do sprzedaży w Azji, Ameryce Północnej i Europie. Wszystkie modele Lincolna – należącej do Forda marki premium – otrzymają napęd elektryczny (głównie hybrydowy). W dziedzinie EV amerykański koncern zamierza współpracować m. in. z indyjską Mahindrą.

Elektryczne Hondy ładowane w 15 minut!

Jeszcze bardziej ambitne plany na temat elektryfikacji pojazdów przedstawiła niedawno Honda. Jej włodarze zapowiedzieli, że wszystkie jej modele na rynku europejskim będą oferowane w odmianach z napędem elektrycznym. Wersja produkcyjna modelu Urban EV Concept, zaprezentowanego w tym roku na targach we Frankfurcie, ma być pierwszym w pełni elektrycznym modelem japońskiej marki oferowanym na Starym Kontynencie. Pojazd pojawi się w sprzedaży w 2019 r. W 2022 r. Honda wypuści na rynek samochody elektryczne o znacznie skróconym (w porównaniu do dzisiejszych standardów) czasie ładowania. Pojedyncze ładowanie trwające 15 minut zapewni zasięg rzędu 240 km.

Honda Urban EV pojawi się w Europie już w 2019 roku!

Co więcej, oprócz typowo miejskiego modelu Urban, Honda zamierza wprowadzić elektryczne auta o wyraźnie bardziej sportowym charakterze. Bezemisyjny Sports EV Concept ma zapewniać radość z jazdy i stwarzać poczucie emocjonalnej jedności z maszyną, efektywnie łącząc napęd elektryczny i inteligentne rozwiązania elektroniczne w kompaktowej formie. Niestety bliższych informacji o tym modelu Honda jeszcze nie przedstawiła.

KIA i Hyundai też na prąd

Grupa Hyundai-KIA do 2020 r. planuje zostać drugim największym na świecie producentem pojazdów przyjaznych środowisku. W tym celu zamierza znacznie rozbudować swoją gamę modelową EV i jednocześnie podwoić liczbę wytwarzanych samochodów w pełni elektrycznych. W 2018 r. koncern wyprodukuje 100 000 pojazdów napędzanych prądem. W 2020 r. w europejskiej ofercie firmy znajdzie się łącznie 10 zelektryfikowanych modeli.

Które koncerny wprowadzą niedługo elektryczne samochody?

Od 2020 r. każdy nowy model Jaguar Land Rover otrzyma napęd całkowicie elektryczny lub hybrydowy. Pierwszy w pełni elektryczny model koncernu – Jaguar I-Pace – pojawi się na ulicach w 2018 r. Land Rover zaprezentował niedawno Range Rovera i Range Rovera Sport w odmianach plug-in hybrid. Między 2030 a 2035 r. wszystkie modele Mazdy otrzymają napęd elektryczny. Firma ogłosiła podjęcie współpracy w dziedzinie EV z Toyotą oraz Denso. Grupa PSA planuje wprowadzić na rynek szereg modeli elektrycznych (m. in. Peugeot 208, w sprzedaży od 2019 r.) i hybrydowych (Citroen C5 Aicross, w sprzedaży od 2018 r.). Do 2024 r. wszystkie modele Opla zostaną zelektryfikowane.

Jaguar I-Pace to nowatorskie auto elektryczne, które dodatkowo wyróżnią się piękną linią nadwozia.

Do 2022 r. alians Renault-Nissan-Mitsubishi zaprezentuje 12 nowych modeli w pełni elektrycznych. W 2020 r. zostanie przedstawiona nowa rodzina silników oraz baterii przeznaczonych do EV, a do 2022 r. na rynku ukażą się samochody elektryczne dysponujące zasięgiem przekraczającym 600 km na jednym ładowaniu wg cyklu NEDC. Subaru w 2021 r. zaprezentuje szereg modeli elektrycznych, zaś w 2018 r. na rynku ukaże się co najmniej jedna hybryda typu plug-in japońskiego producenta. Do 2020 r. firma zamierza zakończyć sprzedaż pojazdów z silnikiem diesla w Australii i w Europie.

Zobacz: Nowe Renault Megane IV RS – oficjalne zdjęcia i dane techniczne

Suzuki na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Tokio zaprezentowało w pełni elektrycznego, koncepcyjnego SUV e-SURVIVOR. Pojazd stanowi zapowiedź stylistyki przyszłych modeli marki. Suzuki niedawno podpisało z Toyotą protokół ustaleń, na mocy którego obie firmy będą współpracować w zakresie wprowadzania do sprzedaży w Indiach samochodów elektrycznych ok. 2020 r.

Przyszłość motoryzacji według Tesli

Tesla rozpoczęła w tym roku dostawy Modelu 3 i koncentruje się na zintensyfikowaniu produkcji tego pojazdu oraz na dokończeniu Gigafactory – największej na świecie fabryki baterii litowo-jonowych. Amerykańska firma zaprezentowała niedawno elektryczny samochód ciężarowy Semi, który trafi do produkcji w 2019 r. Do końca listopada złożono zamówienia na ok. 200 sztuk ciężarówki. Spółka zapowiedziała ponadto drugą generację modelu Roadster. Samochód będzie przyspieszał od 0 do 100 km/h w 1,9 s. Produkcja rozpocznie się w 2020 r. Więcej na temat Tesli Roadster II przeczytasz poniżej:

Zobacz: Tesla Roadster II – druga generacja sportowego elektryka!

Tesla Roadster II ma przyspieszać 0-100 km/h w zaledwie 1,9 sekundy.

Toyota zapowiedziała, że będzie oferować w swoich modelach dwa różne typy napędów hybrydowych – ekologiczny i usportowiony. W 2022 r. japoński koncern planuje wprowadzić na rynek model EV, który zostanie wyposażony w nowy rodzaj akumulatorów trakcyjnych ze stałym elektrolitem, znacząco poprawiających zasięg i jednocześnie skracającym czas ładowania. Naładowanie do pełna baterii pojazdu ma zająć zaledwie kilka minut. Toyota zamierza zostać pierwszym koncernem motoryzacyjnym na świecie, który wprowadzi na rynek samochód wyposażony w ten typ baterii. Japoński producent planuje ponadto dalsze rozwijanie technologii związanej z ogniwami paliwowymi.

Elektryczne samochody z koncernu VAG

Grupa Volkswagena do 2030 r. zamierza oferować napęd elektryczny we wszystkich swoich modelach. Niemiecki koncern podwoi ponadto nakłady na pojazdy zeroemisyjne do kwoty 20 miliardów euro i przeznaczy ponad 50 miliardów euro na inwestycje w baterie litowo-jonowe do EV. Producenci należący do Grupy Volkswagena do 2025 r. wprowadzą na rynek 80 nowych, zelektryfikowanych modeli. Produkcja pojazdów elektrycznych Volkswagena do 2025 r. ma osiągnąć poziom trzech milionów sztuk rocznie. W 2020 r. na rynek trafią modele oparte na modułowej platformie MEB dedykowanej dla EV.

Zobacz: Piłkarze Barcelony dostali nowe samochody od Audi – oto ich lista!

Audi do 2025 r. przedstawi 25 nowych modeli napędzanych prądem, w tym 12 w pełni elektrycznych. Zelektryfikowane samochody mają być wytwarzane we wszystkich fabrykach niemieckiej marki. W 2018 r. rozpocznie się produkcja w pełni elektrycznego e-tron quattro.

Elektryczne Audi Elaine

W 2019 r. na rynek trafi pierwszy całkowicie elektryczny model Porsche – Mission E. Przyszła generacja modelu 911 najprawdopodobniej będzie dostępna jako hybryda typu plug-in.

Zobacz: Porsche 911 Carrera T – T jak track day!

Skoda podczas tegorocznych targów we Frankfurcie zaprezentowała rozwojową wersję koncepcyjnego, elektrycznego SUVa Vision E. W 2019 r. w sprzedaży pojawi się Superb w wersji plug-in hybrid oraz w pełni elektryczna odmiana modelu Citygo. Na rynek trafi również elektryczny hatchback Skody – prawdopodobnie otrzyma nazwę Felica E. Wprowadzenie na rynek modeli elektrycznych zapowiedział również SEAT. Zostaną one oparte na wspomnianej wyżej platformie MEB.

Volvo kieruje się ku energii elektrycznej

Wszystkie modele Volvo, które ukażą się na rynku po 2019 r., zostaną wyposażone w napęd elektryczny. Wyodrębniona została odrębna marka – Polestar, która zajmie się wyłącznie produkcją EV (wcześniej firma oferowała modele Volvo w usportowionych wersjach). Pierwszy model firmy – superhybryda Polestar 1 – zacznie zjeżdżać z taśm produkcyjnych od 2019 r.

Zobacz: Test Volvo S60 Polestar 3.0 T6 – prawdziwa bestia!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności