Mazdy CX-30 lepiej nie tankować do pełna! Jest problem!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Mazda · Dodane: 7 września 2020
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Mazda CX-30 ma problem z tankowaniem do pełna, które może doprowadzić do wybuchu pożaru. Co więcej, auto ma fabryczną wadę układu hamulcowego, która zagraża bezpieczeństwu jazdy. Akcja serwisowa już ruszyła, dlatego jeśli do tej pory właściciel pojazdu nie został o niej powiadomiony, warto czym prędzej skontaktować się we własnym zakresie w tej sprawie.

Większość poradników motoryzacyjnych zaleca tankowanie auta do pełna, powołując się najczęściej na rzekome ograniczenie korozji baku. I choć rady te są często oderwane od rzeczywistości, z uwagi na zmianę technologii produkcji baków (najczęściej są one wykonane z tworzywa sztucznego, które nie ulega korozji), to jazda z pełnym bakiem ma pewne korzyści (choć i wady). Pomijając ten aspekt, zdarza się, że niektóre pojazdy mają problem z zatankowanym do pełna bakiem. Dlaczego? Bo tankowanie pod korek (a nie do pełna) może zakończyć się przelaniem paliwa do strefy odpowiedzialnej za odpowietrzanie układu (problem znany np. w BMW e90). Teraz o problemie poinformowała Mazda, która dopatrzyła się wady układu paliwowego w niektórych egzemplarzach jej nowego SUV-a czyli modelu CX-30.

Mazda CX-30 z wadą układu paliwowego i hamulców

Jak poinformował japoński koncern, w niektórych egzemplarzach Mazdy CX-30 z napędem wszystkich kół, podczas pełnego zatankowania pojazdu, paliwo może wypełnić zbiornik par paliwa, powodując wyciek. Wyciek ze zbiornika w obecności źródła zapłonu może zwiększyć ryzyko pożaru. Co więcej, zapowietrzony układ paliwowy może doprowadzić do tego, że silnik zgaśnie podczas jazdy, zwiększając ryzyko wypadku. Wada może wystąpić, jeśli przewód odpowietrzający opary paliwa nie jest podłączony do zespołu czujnika poziomu paliwa, z powodu niewłaściwego procesu produkcyjnego w zakładzie produkującym zbiornik paliwa.

Ale to nie koniec problemów. Mazda wykryła także problem w obrębie układu hamulcowego tego modelu. W egzemplarzach Mazdy CX-30 (DM), które zostały wyprodukowane w Meksyku od 10.12.2019 r. do 20.03.2020 r. śruby mocujące zacisk hamulca przedniego mogą się poluzować i wypaść, ponieważ mogły nie zostać dokręcone z odpowiednim momentem. Luźne, lub brakujące śruby mocujące zacisk hamulca mogą powodować zmniejszenie skuteczności hamowania i kontakt zacisku z obręczą koła, co może spowodować utratę kontroli nad pojazdem i zwiększyć ryzyko wypadku. Co ciekawe, kilka miesięcy temu Mazda informowała o wadliwie działającym systemie automatycznego hamownia w modelu CX-30.

Łącznie na samym tylko polskim rynku, akcja serwisowa obejmie 265 Mazd CX-30. Właściciele aut zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Mazda w celu dokonania stosownej naprawy. Warto w tej sprawie skontaktować się ze swoim serwisem ASO Mazdy, a w przypadku problemów z Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o. Oddział w Polsce, pod adresem: ul. Postępu 14b, 02-676 Warszawa; tel.: 22 318 19 75.

Zobacz: Mazda 3 i CX-30 mają wadliwy system automatycznego hamowania!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności