REKLAMA

Porsche wprowadza nowe lakiery! Ceny jak za auto z salonu!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Porsche · Dodane: 3 grudnia 2021
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Porsche wprowadza nowe lakiery do swoich samochodów. Ciekawsze kolory obejmą też m.in. odcienie historyczne, jakie w przeszłości zdobiły kultowe modele Porsche. W sumie pojawi się ponad 160 kolorów! Cena takiego lakieru Porsche przekracza nawet 100 tysięcy zł.

W ostatnich latach popyt na indywidualne lakiery samochód Porsche gwałtownie wzrósł. Chęć wyróżnienia się na drodze sprawiła, że niemiecki koncern dostrzegł w tym ogromny biznes. Postanowił zatem obficie obdarować swoich klientów bogactwem palet kolorystycznych i wprowadził łącznie ponad 160 odcieni lakierów. Ustanowił też nowy ich podział. Od teraz zamawiając lakier w ramach Porsche Exclusive Manufaktur, klient będzie mieć do wyboru 2 opcje: „Kolor na życzenie PTS” i „Kolor na życzenie PTS Plus”. W przypadku najbardziej indywidualnych życzeń istnieje również możliwość stworzenia odcienia na zamówienie, według specyfikacji klienta.

Lakierowanie samochodu Porsche

Koncepcja jest niezwykle prosta. Fabryka w Stuttgarcie-Zuffenhausen otrzymała nowe stanowisko do mieszania kolorów. Aby uzyskać pożądany odcień, specjaliści od lakierów mieszają tam szereg składników z dokładnością do pojedynczych miligramów. Każda „porcja” farby jest podzielona na dwa pojemniki: do karoserii i do elementów dodatkowych. Powierzchnie przeznaczone do lakierowania w samochodzie w dużej mierze składają się z aluminium, tworzyw sztucznych oraz kompozytów z udziałem włókien węglowych lub szklanych.

Zobacz: Jak sprawdzić czy auto było lakierowane lub szpachlowane?

Cała ta mieszanka materiałów w połączeniu z różnymi metodami nakładania lakieru i temperaturami schnięcia w zależności od komponentu wymaga nieco innych kompozycji farb. Z tego względu w przypadku każdej „porcji” lakierowane są tabliczki porównawcze, które służą później jako wzorcowe próbki kolorów podczas finalnej kontroli samochodu.

Porsche wprowadza „Kolor na życzenie PTS”

Warto zauważyć, że Porsche nie tylko rozszerza swoją paletę odcieni, ale także ją przebudowuje: nazwa „Kolor niestandardowy” została zmieniona na „Kolor na życzenie PTS”. Kategoria ta obejmuje wstępnie zdefiniowane kolory, technicznie zatwierdzone przez specjalistów od lakierów Porsche. Są wśród nich na przykład odcienie: Maritime Blue, Rubystar Red i Mint Green, czyli „barwne” pozycje z lat 90., które cieszą się wśród fanów Porsche statusem kultowych. W przeszłości oferowano je dla 911 (typ 964). Teraz, w ramach rozbudowanej strategii indywidualizacji Porsche, te legendarne, przyciągające wzrok kolory świętują swój powrót do konfiguratora. Dzięki opcji „Koloru na życzenie PTS” można zamawiać je dla aktualnych modeli Porsche.

Zobacz: Porsche 718 Cayman GT4 RS to niska masa, wielka moc i pakiet Weissach!

Paleta jest bardzo zróżnicowana i zależy od serii modelowej oraz lokalizacji produkcji. W przypadku serii 911 i 718 do wyboru jest ponad 100 dodatkowych odcieni lakieru. Dla modeli Panamera, Macan oraz Cayenne zarezerwowano ponad 50 opcji, a kolejne 65 kolorów uzupełnia gamę dla nabywców Porsche Taycan. Z gamą kolorów na życzenie PTS można się zapoznać na stronie https://media.porsche.com/paint-to-sample/. Kolor na życzenie PTS można zamówić dla nowych konfiguracji pojazdu w Porsche Centrach. W porównaniu ze standardowymi lakierami opcja ta wydłuża czas realizacji dostawy o około 3 miesiące. Ceny w ramach danej serii modelowej różnią się w zależności od wariantu. I nie są to małe kwoty. Dla przykładu Kolor na życzenie PTS dla większości odmian 911 i 718 kosztuje 45 297 zł. Dla 718 klasy GT oraz 911 Turbo S i klasy GT jego cena wynosi z kolei 50 806 zł.

Jeszcze droższy i lepszy : Kolor na życzenie PTS Plus

Dla tych, którym „Kolor na życzenie” nie wystarcza, Porsche proponuje opcję „Kolor na życzenie PTS Plus”, gdzie odcień lakieru można wybrać niemal dowolnie. Opcja ta jest dostępna dla linii modelowych 911, 718 i Taycan. I jest bardzo kosztowna. Ale klient może dostarczyć własną próbkę (torebkę, lakier do paznokci itd.), na podstawie koloru których stworzony zostanie nowy lakier.

Barwa jest na kilku etapach dopracowywana, tak aby odpowiadała próbce w różnych warunkach oświetleniowych, takich jak światło dzienne lub sztuczne. Później następuje sprawdzenie wykonalności lakieru w warunkach produkcyjnych, zarówno na nadwoziu, jak i na elementach dodatkowych. Niezbędne jest również określenie grubości warstwy, która pozwoli na stabilne, powtarzalne i bezbłędne malowanie. Przed lakierowaniem pojazdu klienta kolor jest nakładany na karoserię testową. Jeśli okaże się, że pożądanego odcienia nie można zrealizować zgodnie ze zwyczajowymi standardami jakości Porsche, koszty testu wykonalności poniesie producent. Ale cena takiego lakieru to abstrakcja. Dla większości wersji Porsche 911 i 718 „Kolor na życzenie PTS Plus” kosztuje 90 594 zł i nawet 101 612 zł dla 718 klasy GT oraz 911 Turbo (S) i klasy GT.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności