REKLAMA

Alpine A110S czyli dużo większa moc i nowe zawieszenie!


Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Alpine · Dodane: 9 lipca 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Alpine A110S to nowy wersja sportowego coupe z Francji, która ma większą moc, lepsze osiągi i hamulce oraz zmodyfikowane zawieszenie w stosunku do innych odmiana w gamie. Konkurent Porsche 718 zaczyna sobie coraz śmielej poczynać na tym wyjątkowo trudnym rynku. I robi to w spektakularny sposób! Ale Alpine zapewnia, że każdy ich model stworzony jest przede wszystkim do wygodnej jazdy na co dzień, a nie do łamania czasów na torze! I to jest dopiero materiał na idealnego daily drivera!

Alpine A110 przebojem powróciło na rynek. Ożywiona przez koncern Renault firma Alpine, w przeszłości zajmowała się opracowywaniem stricte sportowych samochodów. Dziś, po wielu latach nieobecności na rynku, model A110 z sukcesami przywraca ją do życia. Wyróżnikiem modelu jest nie tylko tylny napęd i dynamiczna linia nadwozia, ale przede wszystkim centralnie umieszczony silnik ulokowany tuż za plecami pasażerów. Na rynku dostępnych jest już kilka wersji tego modelu w tym Alpine A110 Pure i A110 Legende, ale Francuzi nie rezygnują i dolewają jeszcze więcej benzyny do ognia! Dosłownie, bowiem A110S to jeszcze mocniejsza tego modelu.

Alpine A110S z silnikiem 1.8 TCe o mocy 292 KM!

Oferowane na polskim rynku Alpine A110 Pure i Legende napędzane są silnikiem 1.8 TCe o mocy 252 KM, który pozwala im rozpędzić się 0-100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, a maksymalnie do 250 km/h. To efekt przede wszystkim niskiej masy wynoszącej około 1100 kg. Ale Alpine A110 S otrzymał dodatkowe 40 KM mocy (łącznie 292 KM), dzięki zwiększonemu o 0,4 bar ciśnieniu doładowania turbo. W połączeniu z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów Getrag z mokrym sprzęgłem, pozwala to skrócić sprint 0-100 km/h do 4,4 sekundy, a prędkość maksymalną zwiększyć do 260 km/h. Ale dodatkowa moc na pewno poprawi jeszcze wyraźniej dynamikę auta w wyższych zakresach prędkości (100-160 km/h czy 100-200 km/h). Nie ma innej możliwości, bowiem stosunek mocy do masy poprawił się z 4,3 kg/KM do zaledwie 3,8 kg/KM!

Zobacz: Ogromna poprawa czasu Renault Megane RS na Nurburgring!

Ale inżynierowie Alpine popracowali także nad samą charakterystyką pracy silnika. Motor jest bowiem szczególnie dynamiczny w zakresie od 5 do 7 tys. obr./min, co ma dawać podobne wrażenia jak w sportowych, wolnossących jednostkach napędowych. Co ważne maksymalny moment obrotowy dostępny jest w bardzo szerokim zakresie obrotów (320 Nm od 2 do 6,4 tys. obr./min), dzięki czemu nie powinno brakować też korzyści wynikających z zastosowania turbodoładowania. Auto ma dzięki temu być bardzo przyjemne też w codziennej, miejskiej eksploatacji.

Alpine A110S poprawione zawieszenie i prowadzenie

Poważne zmiany poczyniono także w zakresie prowadzenia Alpine A110S. Nie dość że utrzymano masę auta na poziomie 1114 kg, to na dodatek istotnie zmieniono charakterystykę zawieszenia. Nowe sprężyny są o 50% sztywniejsze i mają odpowiednio dostrojone amortyzatory. Stabilizatory są natomiast o 100% sztywniejsze i wydrążone, aby zminimalizować ich masę.

Dzięki obniżonemu o 4 mm zawieszeniu zoptymalizowano środek położenia ciężkości samochodu, zapewniając jeszcze większą stabilność przy dużych prędkościach oraz natychmiastową reakcję układu kierowniczego. Odboje amortyzatorów zostały zmienione dla maksymalnej kontroli zachowania nadwozia. Program elektronicznej kontroli stabilności został skonfigurowany, szczególnie w trybie Track, dla zapewnienia najwyższej precyzji i stabilności. System ESC nadal może być jednak w pełni odłączony.

Wydajniejsze hamulce i nowe opony

W przypadku modelu A110S potężniejsze zaciski hamulcowe Brembo i przednie tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm wykonane z dwóch metali są montowane w standardzie. W innych wersjach A110 są one dostępne opcjonalnie. Co niezmiernie istotnie, idealny rozkład mas pomiędzy osiami sprawia, że z tyłu można było zastosować równie duże tarcze (320 mm), dla jeszcze lepszego wytracania szybkości.

W skróceniu drogi hamowania i polepszeniu trakcji na zakrętach, pomóc mają też nowe koła i opony Michelin Pilot Sport 4. Na przedniej osi pracuje ogumienie w rozmiarze 215/40/R18, a na tylnej 245/40/R18. Inżynierowie przyznają, że choć Alpine A110 został stworzony jako auto na co dzień, to jednak wersja A110S jest wyraźnie szybsza na torze od pozostałych odmian w gamie. Podstawowym celem serii Alpine jest jednak dawanie przyjemności z jazdy kierowcom z każdym doświadczeniem, a nie coraz krótsze „czasy okrążeń”, najwyższe prędkości czy maksymalne wartości przyspieszeń. Dla Alpine istotne jest, żeby samochody były wygodne i dobrze sprawowały się w codziennym użytkowaniu. Nie da się ukryć, że Alpine A110S ma wiele cech idealnego daily drivera, dlatego postaramy się, aby zagościł też na Naszym portalu!

Zobacz: Alpine A110 Pure i A110 Legende – dwie nowe wersje!

2
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
DenisStasi Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Denis
Gość
Denis

Szkoda ze wnętrze to plastik fantastic

Stasi
Gość
Stasi

Jedyny problem to cena. Za 300 000 zł można mieć BMW Supre która ma 340 KM. Ale z tak niska masa to na torze musi być genialne to Alpine. Czekam żeby w końcu na żywo zobaczyć.

Aktualności