REKLAMA

Szybko migający kierunkowskaz – przyczyna problemu

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 9 lipca 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Dlaczego kierunkowskaz zbyt szybko miga? Przyczyna tego problemu jest zazwyczaj banalna. Zdarza się jednak, że usterka ma głębszy charakter. Paradoksalnie problem ten może pojawić się po wymianie żarówek na modne LED-y. Sytuacja ta miała miejsce też w Naszym redakcyjnym Peugeocie 406. Zobaczcie jak sobie z nią poradziliśmy.

Nasz redakcyjny Peugeot 406 to nieoceniona skarbnicy wiedzy motoryzacyjnej. Nie ma tygodnia, by czymś Nas nie zaskoczył. Jak nie sprężyny zawieszenia, to akumulator, albo niezamykający się bagażnik czy cieknąca miska olejowa. Ostatnio pojawił się nowy problem – szybko migający kierunkowskaz. Ale tylko prawy. Lewy działa bez zarzutu. Czy jest to poważna awaria? I tak, i nie. Przyczyna może być banalna i do usunięcia w kilka chwil. Ale zdarza się, że wymaga już większego wkładu pracy. I wizyty u elektryka. Jeśli wymieniłeś żarówkę kierunkowskazu na ledową, to także możesz się spodziewać tego problemu.

Migający kierunkowskaz i przepalone żarówki

Najczęstszym powodem szybko migającego kierunkowskazu jest przepalona jego żarówka. Sprawdzić należy wszystkie żarówki kierunkowskazów po tej stronie, po której szybciej migocze ich kontrolka na tablicy rozdzielczej. W naszym przypadku szybciej pracowała kontrolka prawego kierunkowskazu. Wystarczyło zmienić spaloną żarówkę w lampie na prawym błotniku i problem został rozwiązany od ręki. Tym bardziej, że demontaż bocznego kierunkowskazu w przypadku Peugeota 406 jest całkiem łatwy, a montaż błyskawiczny.

Sama idea tego pomysłu jest bardzo ciekawa i prosta zarazem. Wychwytując spadek oporu na jednej z żarówek, auto potrafi zasygnalizować kierowcy, że ma problem z kierunkowskazami i wskazać mu kierunek poszukiwań. Warto jednak pamiętać, że auto posiada 3 kierunkowskazy boczne, dlatego sprawdzić trzeba wszystkie lampy. Jazda z przepaloną żarówką którejkolwiek z nich, stwarza poważne zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego.

Popsuty przekaźnik kierunkowskazów lub brak masy

Niestety zdarza się, że to nie spalona żarówka odpowiada za szybko migający kierunkowskaz. Jeśli wymiana żarówek nie przynosi efektu, to wina prawdopodobnie leży po stronie przerywacza, zwanego inaczej przekaźnikiem kierunkowskazów. A to oznacza, że naprawa będzie droższa i wymagać będzie nieco więcej pracy (choć nie jest to regułą, wszystko zależy od tego, gdzie w danym samochodzie zlokalizowany jest przekaźnik). Przerywacz to urządzenie elektryczne odpowiedzialne za zmianę prądu stałego w impulsy, dzięki czemu światła kierunkowskazów migają. Najczęściej zlokalizowany jest przy bezpiecznikach. Jego cena kształtuje się na poziomie od 15 do nawet 150 zł. Przeciętnie jest to jednak 30 zł.

Zanim jednak wymienicie żarówki czy przekaźnik kierunkowskazów, warto także sprawdzić przewody elektryczne i gniazda żarówek. W starszych autach zawieźć może np. kiepski styk, słaba masa przy którejś żarówce (sprawdzić połączenie z masą np. masa akumulatora z masą żarówki za pomocą omomierza), albo po prostu brak połączenia. Zdarza się, że to ostatnie pojawia się i znika na skutek wibracji i drgań silnika bądź nadwozia. I wtedy problem jest cięższy do zdiagnozowania.

Migający kierunkowskaz po montażu żarówek LED

Co najbardziej ciekawe, problemy z kierunkowskazami mogą pojawić się także w sytuacji, gdy zmienimy żarówki na nowe. Jeśli przed wymianą żarówki nie było problemów z szybko migającym kierunkowskazem, to prawie na pewno wina leży po stronie żarówki. Najczęściej problem dotyczy żarówek LED. Dlaczego? Z uwagi na niewielki ich opór. Wspomniany wcześniej przekaźnik dostosowany jest do pracy z żarówkami o określonym oporze, zatem jeśli jego czujnik dostrzeże różnicę w oporze pomiędzy nimi, to „myśli”, że jedna z nich uległa przepaleniu. I właśnie dlatego zaczyna wtedy sygnalizować to szybko migającym kierunkowskazem. W takiej sytuacji najlepiej po prostu zmienić przerywacz na taki, który dostosowany jest pracy z żarówkami ledowymi.

Zobacz: Jak wymienić żarówkę w samochodzie?

9
Dodaj komentarz

avatar
5 Comment threads
4 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
8 Comment authors
ZbigniewWaldikrisJoannaRafał Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Zbigniew
Gość
Zbigniew

Żarówka led ma DUŻY ,a nie mały opór dlatego sygnalizowane jest PRZEPALENIE i żarówki kierunkowskazu szybciej migają . Chciałem wymienić tylko tylne od kierunkowskazów na led-y ,ale wtedy wszystkie migają szybko W Renault modus w tylnich światłach wszystkie po 5 żarówek mają jeden wspólny styk . Cały prąd z wszystkich tych żarówek płynie przez ten styk i styk się WYPALA ! Ledy obniżyłyby prąd przez ten styk , ale kierunkowskazy cykają jak szalone

Rafał
Gość
Rafał

Witam mam wlasnie taki problem z kierunkowskazami po wymianie na led. Czy mozecie doradzic na jaki przerywacz wymienic by to dobrze dzialalo? Samochud renault laguna ii lift

Slawomir
Gość
Slawomir

Zbyt szybko migajacy kierunkowskaz to norma we Francuzach. Renault Megane II sniedzieje na wszystkich pinach i od razu padają wtedy nie tylko żarówki ale i rozruszniki szyby karty dostępu…francuskie auta to zlomy. Udało się namierzyć co u Was zawiodło w Peugeocie?

Joanna
Gość
Joanna

Nagrzewnica, silnik się poci, Kierunkowskazy, światła stopu, światła przeciwmgielne, światła boczne, w dodatku łącze czujników parkowania tylnych z kontrolką nad lusterkiem. Fatalnie zamontowane uszczelki drzwi, i elementy podbicia-listwy. Odklejają się też listwy boczne, główka od zmiany biegów. Ekran komputera zaczyna mieć poprzeczne pasy. Dawno nie miałam tak paskudnie wykończonego samochodu. Nigdy więcej francuza…

kris
Gość
kris

Sam jesteś złom, jak dbasz tak masz. Obecnie 3 francuz z PSA, wcześniej c5,407, obecnie 508 z przebiegiem 330tys i po 9 latach pierwsza droższa naprawa to przepustnica powietrza i czyszczenie FAP, łacznie za 2tys.. Znajdź mi niemieckie padło z takim przebiegiem i oprócz kosztów eksploatacji brak napraw

Waldi
Gość
Waldi

Witam mam problem za szybko mi mruga kierunkowskaz w Reno captur jak daję go w lewo co może być przyczyną?

Zbigniew
Gość
Zbigniew

Jeśli nie przepalona jedna żarówka , to styk(pin) we wtyczce zaśniedziały , nadpalony i on zwiększa opór w tym obwodzie . I sygnalizowane jest jakby żarówka była uszkodzona . Żarówka za tym stykiem noże słabiej świecić bo uszkodzony styk ogranicza prąd . Tak jest u mnie i czyszczę ten sty co jakiś czas

Siaomi
Gość
Siaomi

Standardowy problem w peugeocie 307.

reniu
Gość
reniu

Jeśli wymieniliscie lampy na zamienniki to też może być problem z zarowkami. Te ich mocowania są często źle porobione i dlatego nie łączy masa. Mam tak u siebie o wstawieniu reflektorow Tyc do golfa V. Trzeba pokombinować z mocowaniem zarowki.

Aktualności