REKLAMA

Klapa gasząca i dziwne dźwięki w BMW 320d?

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: DailyDriver.pl · Dodane: 15 lutego 2024
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Do naszego warsztatu trafiło BMW 320d F31 (typoszereg F30), którego silnik wydawał dziwne dźwięki. Sam motor pracował normalnie, ale wyczuwalne były drgania rezonujące, które nie dawały spokoju właścicielowi. Przyczyna problemu została jednak zdiagnozowana przez naszego mechanika.

BMW 320d F31 wyposażone w silnik Diesla N47 to bardzo popularny samochód na polskich drogach. Kusi przystępną ceną, dobrymi osiągami i niskim zużyciem paliwa. Ale motor ten ma też swoje mankamenty na czele z legendarnym już rozrządem. W tym konkretnym przypadku problemem było jednak zupełnie coś innego.

Drgania w BMW 320d

Właściciel BMW 320d F31 skarżył się na dziwne dźwięki będące efektem drgań generowanych przez silnik Diesla N47. Problemem była właściwa diagnostyka pojazdu. Zanim trafił do naszego warsztatu, po drodze wymieniono w nim sporo części, ale problem z drganiami nie zniknął. Do tego drgania te generowały nieprzyjemne odgłosy, co dodatkowo ograniczało komfort jazdy BMW.

Drgania i dziwne dźwięki z okolic silnika były przyczyną, z powodu której w naszym warsztacie pojawiło się BMW 320d F31.

Gdy BMW 320d trafiło do naszego mechanika, pozornie wszystko było z nim w porządku. Żadnych błędów zapisanych w ECU, silnik w bardzo dobrej kondycji, żwawy i dynamiczny. Ale drgania, choć niewielkie, cały czas były wyczuwalne. Nasz mechanik, bazując na swojej wiedzy, skontrolował w pierwszej kolejności układ wtryskowy. Ten okazał się bez zarzutu. Następnie zwrócił uwagę na klapę gaszącą (przepustnicę)  i tutaj dostrzegł pewne nieprawidłowości. Zdecydował, że klapa gaszącą musi zostać wymieniona no nową, bo zawór nie pracuje w pełnym zakresie.

Klapa gasząca w BMW N47 – jaki jest koszt wymiany?

Wymiana klapy gaszącej w BMW 320d okazała się strzałem w dziesiątkę. Kultura pracy silnika powróciła do oczekiwanego poziomu, nieoczekiwane drgania zniknęły, a właściciel nie zaobserwował potem już problemów z nieprzyjemnym rezonowaniem odczuwalnym z okolic silnika. Trzeba jednak mieć na uwadze fakt, że wymiana przepustnicy (klapy gaszącej) w BMW F31 to droga naprawa.

Oryginalna część kosztuje 2355 zł. Na rynku są jednak zamienniki, które w tym przypadku kosztowały 560 zł. I co ciekawe, wyglądały zadziwiająco podobnie do oryginału, a jedyną różnicą był … zeszlifowany napis w miejscu, w którym w oryginalnej części widnieje logo … BMW.

Zobacz: Uszkodzona maglownica BMW – objawy i regeneracja

2
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Daily DriverStoczek Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Stoczek
Gość
Stoczek

Więcej takich tekstów. Super sprawa. Gdzie macie warsztat?

Aktualności