Alfa Romeo Giulia – niska masa i świetne osiągi!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Alfa Romeo · Dodane: 8 marca 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Pierwsze dane techniczne Alfy Romeo Giulii robią wrażenie. Auto ma być niezwykle lekkie, co pozytywnie wpłynie na jego osiągi, prowadzenie i drogę hamowania. Wyposażona w tylny napęd Giulia może być niezwykle ciekawą alternatywą dla nacechowanych sportowym charakterem aut marki BMW czy Jaguar. Czy klienci dadzą się przekonać do tego modelu?

Alfa Romeo Giulia, sedan klasy średniej wyższej, to konkurent m.in. BMW serii 3, Mercedesa klasy C czy Jaguara XE. Wszystkie wyposażone są w szlachetny, tylny napęd i mocne silniki, stanowiące podstawę aut klasy wyższej. Do tego nowoczesne wyposażenie, eleganckie linie nadwozia i najnowsze systemy bezpieczeństwa. Popyt na tego typu auta stale wzrasta, a ich nabywcy potrafią wyjątkowo głęboko sięgać do swych portfeli. Nie dziwi zatem fakt, że Alfa Romeo chce przyciągnąć ich do swoich salonów. A dzięki Giulii ma na to spore szanse.

Zobacz: Premiera Alfy Romeo Giulia: napęd na tył i nawet 510 KM

Prace nad Giulią trwają od dłuższego czasu. Mimo że samochód został zaprezentowany już w zeszłym roku, model ten nadal nie trafił do salonów. Ma się to jednak stać jeszcze w tym roku. Zamówienia na auto ruszają podobno 14 kwietnia! Ostatnio pojawiły się nowe informacje na temat tego modelu.

Alfa Romeo Giulia – niska masa kluczem do sukcesu?

Alfa Romeo Giulia ma być niezwykle lekką konstrukcją, zdecydowanie lżejszą od swojej poprzedniczki. Tylny napęd, mocne silniki i niska masa maja zagwarantować świetne osiągi i prowadzenie godne aut sportowych. Biorąc pod uwagę informacje, do których dotarliśmy, jest to bardzo możliwe.

Alfa Romeo Giulia 2016

Alfa Romeo Giulia 2016

Zobacz: Audi SQ7 4.0 TDI – ultra skomplikowana konstrukcja!

Oprócz sztandarowej wersji Quadrifoglio wyposażonej w 510-konny, podwójnie doładowany silnik V6 od Ferrari, gama silnikowa Giulii będzie rozszerzona o dwie mniejsze jednostki z turbo. Benzynowy motor 2.0 TBi o mocy 200 KM będzie generował 300 Nm momentu obrotowego, co pozwoli rozpędzić auto 0-100 km/h w zaledwie 6,6 sekundy.  Dla porównania znacznie cięższa Alfa Romeo 159 wyposażona w motor 1.75 TBi 200 KM potrzebowała na to aż 8,1 s.

Zobacz: Test BMW M4 Coupe F82

Amatorzy silników Diesla także nie powinni być rozczarowani. Pod maskę Giulii trafi bowiem motor 2.2 JTDM 180 KM. Co ciekawe nawet z cięższym, dieslowskim silnikiem masa auta ma wynieść 1374 kg, dzięki czemu sprint 0-100 km/h ma trwać zaledwie 6,9 sekundy. Biorąc pod uwagę, że poprzednik wyposażony w mocniejszy, 2,4-litrowy silnik o mocy 210 KM potrzebował na to co najmniej 8,4 sekundy, różnica na korzyść nowego modelu jest ogromna!

Alfa Romeo Giulia 2016

Alfa Romeo Giulia 2016

Z czasem paleta silników ma zostać rozszerzona o diesle 2.2 JTD 150 KM i 210 KM oraz o jednostkę benzynową 2.0 TBi o mocy 280 KM.

Alfa Romeo Giulia – droga hamowania

Niska masa to jednak nie tylko lepsze prowadzenie i przyspieszenia, ale także większa skłonność do wytracania prędkości. Zdaniem przedstawicieli Alfy Romeo, standardowy egzemplarz Giulii będzie potrzebował 38,5 m drogi na wyhamowanie do zera z prędkości 100 km/h. Odmiana Quadrifoglio wyposażona w ceramiczny układ hamulcowy marki Brembo (przednie tarcze o średnicy 360 mm, tylne 350 mm i 4-tłoczkowe zaciski z przodu oraz z tyłu), potrzebować będzie na to zaledwie 32 m!

Alfa Romeo Giulia 2016

Alfa Romeo Giulia 2016

Zobacz: Lexus RC 200t – rozsądne Gran Turismo?

Alfa Romeo Giulia ma wszystko aby stać się idealnym daily driverem. Mocne silniki, tylny napęd, niska masa i czterodrzwiowe nadwozie z dużym bagażnikiem brzmią jak przepis na sukces. Wszystko rozstrzygnie za kilka miesięcy kiedy to okaże się, czy w trakcie projektowania tego modelu nie popełniono większych błędów.

Zobacz: Opóźnienia w produkcji Forda Focusa RS III – główne przyczyny

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności