REKLAMA

Porsche 718 Boxster i Cayman GTS 4.0! Jednak 6 cylindrów lepsze niż 4 gary!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 16 stycznia 2020
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowe Porsche 718 Cayman GTS 4.0 oraz Boxster GTS 4.0 będą mieć 6-cylindrowy, 4-litrowy silnik o mocy 400 KM! Nie da się ukryć, że ktoś w Porsche zorientował się, że 6 cylindrów jest lepsze niż 4 cylindry, bo przecież mówimy o sportowym aucie z centralnie umieszczonym motorem. Cieszy zatem fakt, że Porsche 718 GTS będzie mieć motor na poziomie Porsche 718 GT4, które także napędzane jest 4-litrową jednostką.

Ktoś w Porsche chyba zorientował się, że 4 cylindry nie bardzo pasują do sportowego auta klasy Premium i zarządził istotne zmiany. Porsche 718 GTS 4.0, zarówno Cayman jak i Boxster, otrzymały 4-litrowy, sześciocylindrowy silnik typu boxer, który oferować ma nie tylko wysoką moc, ale i piękne brzmienie. Ten zaskakujący krok na pewno nie przejdzie bez echa w środowisku motoryzacyjnym, bo mało kto spodziewał się tego po ostatnich trendach downsizingowych. Można było przypuszczać, że to odmiany GT4 będą ostatnimi, jakie pozwolą cieszyć się pracą 6-garowego silnika w Porsche 718. A tu taka niespodzianka!

Silnik 4.0 B6 zagości w Porsche 718 GTS 4.0 Cayman i Boxster

Podobnie jak w przypadku modeli 718 Spyder i 718 Cayman GT4, potężna 4-litrowa jednostka napędowa o mocy 400 KM ma być nie tylko mocna, ale i oszczędna. Ma to być zasługa takich rozwiązań jak np. adaptacyjne sterowanie pracą cylindrów, które przy niewielkich obciążeniach na zmianę wyłącza jeden z dwóch rzędów cylindrów, a także bezpośredni wtrysk paliwa z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami czy kanały dolotowe o zmiennej długości. Silnik ma imponować jednak przede wszystkim dużymi rezerwami mocy i natychmiastową reakcją na dodanie gazu. Jest to bowiem motor wolnossący, który się  do 7800 obr./min, a za sprawą standardowego, sportowego układu wydechowego z aktywną regulacją brzmienia, ma cieszyć też akustycznymi walorami bogatej ścieżki dźwiękowej 6-cylindrowego boxera. Modele 718 GTS 4.0 wyposażono w dwudrożny sportowy układ wydechowy ze zintegrowanym filtrem cząstek stałych, pochodzący z 718 Spyder i 718 Cayman GT4. Dzięki „rozwidlonej” konstrukcji zapewnia on przestrzeń dla kontrastującej dolnej sekcji w kolorze czarnym, którą opracowano specjalnie dla modeli GTS.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0

Nie da się ukryć, że osiągi będą jednym z tym co robić ma wrażenie. Niezależnie od wersji nadwoziowej, Porsche 718 GTS przyspiesza 0-100 km/h w 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 293 km/h. Ale w czerpaniu jak najlepszych wrażeń zza kierownicy ma pomagać przede wszystkim manualna, 6-stopniowa skrzynia biegów i tylny napęd z mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału i systemem wektorowania momentu obrotowego Porsche Torque Vectoring (PTV). Charakter obu samochodów z centralnie umieszczonym silnikiem podkreśla również standardowy pakiet Sport Chrono z udoskonaloną aplikacją Porsche Track Precision. Czarne, kontrastujące elementy karoserii i ciemne wnętrze z elementami z Alcantary tworzą wizerunek typowy dla rodziny modeli GTS.

Porsche 718 GTS 4.0 podwozie i hamulce

Kolejnym mocnym (jeśli nie najmocniejszym) punktem Porsche 718 GTS ma być jego podwozie. W standardzie tej wersji jest zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM), seryjnie występujące z prześwitem zmniejszonym o 20 mm. Opcjonalnie sportowe zawieszenie PASM może być obniżone o 10 mm.

Porsche 718 Boxster i Cayman w wersji GTS 4.0 

Oba nowe samochody sportowe Porsche z centralnie umieszczonym silnikiem wyposażono w 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów w kolorze czarnym, z satynowym wykończeniem, oraz opony przeznaczone do aut o wysokich osiągach (w rozmiarze 235/35 ZR 20 z przodu i 265/35 ZR 20 z tyłu). Za nimi kryje się ulepszony układ hamulcowy, który otrzymał nawiercane krzyżowo tarcze i czerwone zaciski. Jako opcja dostępny jest układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Porsche ani słowem nie zająknęło się czy same tarcze różnią się gabarytami od tych z „normalnego” 718 GTS, który wyposażony jest w mniejszy, tylko 4-cylindrowy silnik 2.5 Turbo o mocy 365 KM. Posiada on z przodu tarcze o średnicy 330 mm, a z tyłu 299 mm (na obu osiadach 4-tłoczkowe zaciski). Czy 718 GTS 4.0, dysponujący cięższym silnikiem zyskał coś jeszcze oprócz nowego sposobu perforowania tarcz? Okaże się niebawem.

Porsche 718 GTS 4.0 cena

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 będzie oferowane w cenie 407 tys. zł, a 718 Boxster GTS 4.0 – 410 tys. zł (kwoty obejmują VAT). Oba modele będą dostępne w Porsche Centrach od końca marca 2020 r. Bez dopłaty GTS posiada systemy i rozwiązania ukierunkowane w stronę sportowej jazdy takiej jak system Porsche Stability Management (PSM) z osobno uruchamianym trybem PSM Sport, pakiet Sport Chrono wraz z udoskonaloną aplikacją Porsche Track Precision, Porsche Active Drivetrain Mounts (PADM) oraz Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego.

Zobacz: Porsche kupuje udziały w Rimac! Tworzy on sportowe elektryki!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności