Płyta podłogowa CMF-EV czyli przyszłość aut Nissana

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Nissan · Dodane: 4 marca 2022
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Płyta podłogowa CMF-EV będzie stosowana przez Nissana w samochodach elektrycznych. Koncern przedstawił pierwsze informacje na jej temat, przypominając, że jest ona już w użyciu w modelu Nissan Ariya. Stosują ją także inne auta z grupy Renault, Mitsubishi.

Płyta podłogowa do element auta decydujący o jego możliwościach. Od niej zależy nie tylko ilość miejsca w kabinie czy prowadzenie, ale rodzaj zastosowanego napędu i możliwość adaptacji do nowych technologii. Platforma CMF-EV Nissana, nieoficjalnie nazywana w koncernie „czarodziejskim latającym dywanem”, pozwala projektantom na wprowadzeniu wielu innowacji. Pierwszym autem Nissana, który z niej skorzystał jest Ariya, ale lada moment pojawią się inne pojazdy elektryczne zbudowane w oparciu o nią.

Platforma CMF-EV

Kładąc podwaliny koncepcji otwartej płyty podłogowej (open floor concept), inżynierowie Nissana zaprojektowali platformę CMF-EV jako w pełni płaską. Miejsca na silniki elektryczne zostały zaplanowane w bezpośrednim sąsiedztwie przedniej i tylnej osi, a zestawy akumulatorów stworzono tak, by były maksymalnie spłaszczone i tworzyły wzmocnienie konstrukcyjne platformy. Możliwości tej płyty pokazuje Nissan Ariya. Przesunięcie np. układu klimatyzacji nieco dalej do przodu oraz optymalizacja położenia przednich i tylnych siedzeń, pozwoliło wyeliminowanie tunelu środkowego, zapewniając znacznie większość przestronność kabiny.

Platforma CMF-EV jest kompatybilna z licznymi zespołami napędowymi – w tym z pojedynczym silnikiem oraz dwoma silnikami współpracującymi z innowacyjnym napędem e-4ORCE. Ten ostatni to najbardziej zaawansowana technologia sterowania napędem na wszystkie koła Nissana. System e-4ORCE oferuje przyjemność płynącą z dynamicznej jazdy, zapewniając jednocześnie pełne poczucie bezpieczeństwa za kierownicą. Precyzyjnie minimalizuje również efekt ściągania samochodu podczas hamowania, optymalizując rozdział siły hamowania między przednie i tylne koła dla jeszcze bardziej stabilnej i komfortowej jazdy. W Polsce samochód pojawi się latem tego roku.

Zobacz: Renault, Nissan i Mitsubishi razem będą tworzyć auta elektryczne!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności