Elektryczny SUV Alpine zostanie stworzony na bazie Renault i Nissana

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 31 stycznia 2022
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Alpine GT X-Over to pierwszy sportowy SUV (crossover) tej firmy napędzany prądem. Bazę stanowić będzie platforma CMF-EV, którą wykorzystają także inne samochody sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi. Czego można się spodziewać?

Elektryfikacja motoryzacji nie słabnie, a kolejne bastiony petrol headów upadają. Co prawda np. BMW zapowiedziało, że stworzy nowe silniki spalinowe R6 i V8, ale większość firm ostro przestawia produkcję w stronę samochodów z napędem elektrycznym. Nawet Bentley zamierza niebawem pokazać swój pierwszy, elektryczny model.

Elektryczny SUV od Alpine

Także kultowa, odrodzona marka Alpine, będzie mieć w swojej ofercie samochody elektryczne. Co jeszcze bardziej zaskakujące, pierwszym z nich  będzie … crossover. Nie coupe, na bazie których firma stworzyła swoją legendę (jak np. Alpine A110), ale właśnie SUV. I to opracowany na bazie znacznie tańszych modeli, aby ograniczyć koszty produkcji. A pomoże w tym sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi, o którym pisaliśmy kilka dnia temu.

Elektryczne Alpine GT X-Over ma pojawić się na rynku w 2025 roku.

Bazę techniczną dla Alpine GT X-Over stanowić ma nowo opracowana platforma CMF-EV (Common Module Family Electric Vehicle) stworzona w ramach kooperacji Renault-Nissan-Mitsubishi. Pierwszym autem Renault korzystającym z niej jest Megane E-Tech, a niebawem pojawi się jeszcze eVision. Także zaprezentowany już Nissan Ariya również bazuje na tej platformie. I to właśnie te dwa modele stanowią również pierwsze kamienie węgielne dla nadchodzącego Alpine GT X-Over. Co istotne, w Megane eVision platforma oferuje akumulator o pojemności 60 kWh w podłodze pojazdu, który można szybko naładować z mocą ładowania do 130 kW. Zasięg na 1 ładowaniu powinien wynosić około 470 kilometrów. Moc napędu elektrycznego wynosi 160 kW.

 

Zobacz: Następca Bugatti Chirona będzie mieć silnik spalinowy – to pewne!

Z kolei CMF-EV w Nissanie oferuje akumulator o pojemności do 87 kWh, który umożliwia przejechanie do 500 kilometrów. Ponadto platforma w Ariya opcjonalnie oferuje dwa silniki elektryczne o łącznej mocy do 290 kW (394 KM) i momencie obrotowym 600 Nm. Dwa silniki oznaczają także napęd na wszystkie koła. Nie da się ukryć, że taka konstrukcja techniczna może trafić właśnie do elektrycznego Alpine GT X-Over. Samochód ma trafić do sprzedaży w 2025 roku. Więcej na temat przyszłości i planów sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi przeczytacie w poniższym materiale:

Zobacz: Renault, Nissan i Mitsubishi razem będą tworzyć auta elektryczne!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności