Valeo ogłosiło plan redukcji ponad 1000 miejsc pracy w Europie, w tym zamknięcie dwóch zakładów we Francji, w związku z restrukturyzacją spowodowaną trudnościami w sektorze motoryzacyjnym. Cięcia obejmą głównie stanowiska kierownicze i administracyjne, a także pracowników produkcji w Polsce, Niemczech, Czechach i Francji.
Valeo planuje zlikwidować ponad 1000 miejsc pracy w Europie i zamknąć dwie placówki w ramach restrukturyzacji dostosowującej firmę do zmieniających się warunków w europejskim sektorze motoryzacyjnym. Z około 1000 planowanych redukcji etatów, 900 dotknie pracowników we Francji, a około 200 w Czechach, Niemczech i Polsce – poinformował rzecznik Valeo 28 listopada. Większość redukcji obejmie stanowiska kierownicze i administracyjne, natomiast około 200 pracowników produkcyjnych otrzyma propozycję dobrowolnego odejścia z pracy.
Valeo redukuje etaty i liczbę fabryk
Wcześniej w tym roku Valeo ogłosiło zamiar redukcji około 1100 stanowisk biurowych w związku z połączeniem działów komponentów do pojazdów hybrydowych typu plug-in oraz w pełni elektrycznych. W lipcu firma zapowiedziała również sprzedaż trzech fabryk we Francji w ramach planu zbycia aktywów o wartości około 500 milionów euro.
Dwie z tych placówek – małe centrum badawczo-rozwojowe w pobliżu Paryża oraz fabryka w regionie Sarthe produkująca komponenty hybrydowe – zostaną zamknięte. Pracownikom centrum R&D zostaną zaoferowane nowe stanowiska w większej placówce w tym samym regionie, natomiast produkcja z fabryki w Sarthe zostanie przeniesiona do Reims, we wschodniej Francji. Trzecia placówka, znajdująca się w okolicach Lyonu, pozostanie otwarta, ale z mniejszą liczbą pracowników.
„Branża motoryzacyjna przechodzi transformację, a wolumeny produkcji nie osiągnęły zakładanych poziomów. Musieliśmy zrewidować nasze zasoby produkcyjne”.
– wyjaśnił rzecznik. Valeo dwukrotnie obniżyło w tym roku prognozy sprzedaży rocznej, ponieważ europejski sektor motoryzacyjny zmaga się z niskim poziomem zamówień na rynku wewnętrznym oraz rosnącą konkurencją ze strony azjatyckich producentów, którzy często oferują tańsze pojazdy elektryczne.
Podobne plany cięcia zatrudnienia ogłosiły również inne wiodące firmy, takie jak Robert Bosch, ZF Friedrichshafen, Continental, Michelin i Forvia. Wśród producentów samochodów, Grupa Volkswagen negocjuje zamknięcie trzech fabryk w Niemczech, a Ford zapowiedział redukcję zatrudnienia w Europie o 14%.
Zobacz: Volkswagen planuje zamknięcie trzech fabryk i masowe zwolnienia
Dodaj komentarz