Rusza akcja serwisowa dotycząca Porsche 718 z silnikiem 4.0 boxer. Wykryty problem dostrzeżono w modelach 718 Spyder, Boxster GTS, Cayman GT4 i Cayman GTS czyli najbardziej rasowych wersjach 718-stki. Winne całemu zajściu są śruby mocujące korbowody.
Samochody marki Porsche przez lata uznawane były za wzór niezawodności. Jednak i najlepszym zdarzają się wpadki jakościowe. A te w ostatnich miesiącach zdarzają się Porsche zauważalnie częściej. Pękające wahacze w elektrycznym modelu Taycan, albo problem z połączeniami śrubowymi w zawieszeniu modelach 718 i 911 to zaskakujące problemy mogące mieć istotny wpływ na bezpieczeństwo. Teraz rozpoczęła się kolejna akcja serwisowa, tym razem związana z silnikami Porsche.
Problematyczne śruby korbowodów w silniku 4.0 Porsche
Problem dotyczy flagowego silnika 4.0 stosowanego w topowych modelach z serii 718. Ten czterolitrowy, wolnossący motor zbiera rewelacyjne oceny za swój wyścigowy charakter i świetne parametry techniczne. W modelach 718 GT4 czy Spyder osiąga aż 420 KM i to przy 7600 obr./min co daje poczucie obcowania z wyjątkową jednostką napędową, przecząca czasom downsizingu, w których żyjemy. Ale niemiecki koncern odkrył w nim pewną wadę, która może mieć poważne konsekwencje. Okazuje się, że w samochodach marki Porsche 718 Spyder (982), 718 Boxster GTS 4.0 (982), 718 Cayman GT4 (982) i 718 Cayman GTS 4.0 (982), które wyprodukowano w Niemczech, może dojść do poluzowania śruby korbowodów.
Zobacz: Jak jeździć, aby wydłużyć trwałość i żywotność koła dwumasowego?
Zobacz: Porsche 718 Boxster i Cayman GTS 4.0! Jednak 6 cylindrów lepsze niż 4 gary!
W takim przypadku podczas prowadzenia samochodu może dobiegać hałas z wału korbowego znajdującego się w silniku, a na zestawie wskaźników może zostać wyświetlone ostrzeżenie dotyczące ciśnienia oleju. W przypadku kontynuowania pracy silnika może dojść do wycieku oleju i uszkodzenia silnika. Usterka jest zatem poważna i może zakończyć się poważnym uszkodzeniem lub zniszczeniem silnika. W związku z tym ruszyła akcja, mają wyeliminować problematyczne łączenie śrubowe. Na szczęście skala problemu jest nieduża, a na polskim rynku kampania naprawcza obejmie tylko 7 samochodów. Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu wymiany silnika.
Zobacz: Porsche Taycan, 911 i 718 wzywane do naprawy! Rusza akcja serwisowa!
Czy PORSCHE może pozwalać sobie na takie błędy?