REKLAMA

Nowy 2-litrowy diesel Mercedesa ma wadliwy wał korbowy!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Mercedes-Benz · Dodane: 11 stycznia 2022
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Zaprezentowany w 2016 roku, dwulitrowy diesel Mercedesa z serii OM 654 może ulec awarii z uwagi na wadliwy wał korbowy. Silnik może ulec uszkodzeniu i wyłączeniu w tracie jazdy, dlatego Mercedes rozpoczął akcję serwisową.

Dwulitrowy diesel Mercedesa z serii OM 654, spotykany w samochodach z oznaczeniem 200d, 220d czy nawet 300d, to pierwszy w pełni aluminiowy, 4-cylindrowy silnik diesla od niemieckiego producenta. Kiedy pojawił się na rynku w 2016 roku rozpoczął erę modułowych jednostek napędowych ze Stuttgartu. Dwulitrowy motor OM 654 zastąpił tym samym stosowaną od lat jednostkę 2.2 CDI OM 651 o mocy 170 KM. Mimo mniejszej pojemności skokowej, nowy silnik osiąga on moc aż 195 KM i moment obrotowy 400 Nm w zakresie od 1600-2400 obr./min. Aby uzyskać taki wynik konstruktorzy tego motoru zastosowali m.in. system common rail czwartej generacji (ciśnienie wtrysku 2050 barów), pojedynczą turbosprężarkę oraz tuleje cylindrowe pokryte specjalną powłokę ograniczającą poziom tarcia. Niestety niedawno dostrzeżono pewien problem.

Wadliwy diesel 2.0 w Mercedesie Klasy E, GLE, GLB i GLC

Okazuje się jednak, że niektóre egzemplarze silnika OM 654 mają problem z nadmiernym obciążeniem silnika czego rezultatem są uszkodzenia wału korbowego. W rezultacie może dojść do uszkodzenia czy wręcz zniszczenia silnika. Jest to o tyle niebezpieczne, że może się stać np. w trakcie wyprzedzania, kiedy silnik jest najmocniej eksploatowany. Na chwilę obecna w Polsce nie ma oficjalnego komunikatu dotyczącego problemów z tym silnikiem, ale na Zachodzie Europy już trwają akcje przywoławcze do serwisów.

Wadliwy wał korbowy silnika Mercedes-Benz 200d/220d/300d OM 654 

Z tego co wiemy, Mercedes przyznaje, że problem z wałem korbowym istnieje, ale dotyczy niewielkiej liczby samochodów. Wadliwy silnik trafił do aut wyprodukowanych od 2 lipca 2020 roku do 9 grudnia 2020 roku. Teoretycznie zdaniem niemieckiego koncernu problem dotyczy tylko 149 pojazdów na całym świecie. Biorąc pod uwagę okres produkcji wynoszący aż 5 miesięcy trochę trudno w to uwierzyć. Jeśli zatem w Twoim Mercedesie z 2-litrowym silnikiem Diesla dojdzie do usterki jednostki napędowej, sprawdź przede wszystkim czy wina nie leży po stronie wału korbowego. Wadliwy silnik stosowany był w samochodach Mercedes Klasy E, GLE, GLB i GLC.

Zobacz: Mercedesy Klasy E, S i CLS mają wadliwe hamulce! Rusza akcja serwisowa!

2
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
KrzysztofKonrad Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Krzysztof
Gość
Krzysztof

Artykuł chyba wyssany z palca. Źródło?

Konrad
Gość
Konrad

A czemu w Polsce jeszcze nie ma żadnej informacji? Dzwoniłem wczoraj do Mercedes Idea i nic nie wiedzą barany. To jest marka Premium? Silnik który się rozlatuje w trakcie jazdy i jeszcze nie wiedzą w autoryzowanym serwisie o akchi serwisowej? Kpina

Aktualności