REKLAMA

Legendarna Toyota 2000GT wystawiona na aukcji! Stan kolekcjonerski!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Darin Schnabel · Dodane: 15 lipca 2020
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Toyota 2000GT z 1967 roku trafiła do domu aukcyjnego RM Sotheby’s. To jeden z zaledwie 62 egzemplarzy z kierownicą po lewej stronie. Biorąc pod uwagę fakt, że Toyota 2000GT należy do najbardziej poszukiwanych japońskich samochodów sportowych, za które kolekcjonerzy są gotowi płacić ogromne kwoty, cena na aukcji może osiągnąć niebotyczne rozmiary.

Toyota 2000GT jest jednym z tych japońskich samochodów, które łatwo osiągają na aukcjach klasyków zawrotne ceny. Auto zostało opracowane we współpracy z Yamahą i zadebiutowało na rynku w 1967 roku. Produkcja zakończyła się w 1970 roku po zbudowaniu 351 egzemplarzy. Jeden z nich będzie można kupić 23 – 24 października podczas licytacji domu aukcyjnego RM Sotheby’s w Elkhart w stanie Indiana. Auto można podziwiać na zdjęciach Darina Schnabela wykonanych dla RM Sotheby’s.

Toyota 2000GT od pasjonata motoryzacji

Czerwone, pięknie zachowane coupe to jeden z 62 egzemplarzy przystosowanych do ruchu prawostronnego, które trafiły na amerykański rynek. To konkretne auto z 1967 roku przez 30 lat należało do amerykańskiego kierowcy wyścigowego Otto Lintena. Urodzony w Wiedniu pasjonat samochodów, który opuścił Europę na samym początku wojny, był jednym z pierwszych członków założonego w 1943 roku Antique Automobile Club of America i uczestnikiem Watkins Glen 1948, pierwszego zorganizowanego po wojnie wyścigu w Ameryce. Linten zmarł w 2018 roku w wieku 100 lat.

Zabytkowa Toyota 2000GT posiada felgi ze stopu magnezu

Samochód został poddany renowacji, w czasie której odświeżono jego oryginalny kolor Solar Red. Dom aukcyjny reklamuje go jako doskonały egzemplarz jednego z najpiękniejszych samochodów z Japonii. 2000GT wyróżnia się wspaniałymi proporcjami, które Toyota zapożyczyła z Jaguara E-Type. Samochód jest napędzany 2,0-litrowym silnikiem o 6 cylindrach ustawionych w rzędzie, który współpracuje z 5-stopniową manualną skrzynią biegów. Jak wiadomo, 6-cylindrowy rzędowy silnik to znak rozpoznawczy flagowych sportowych modeli Toyoty, czego najnowszym przykładem jest aktualna GR Supra, a najbardziej znanym – legendarny silnik 2JZ-GTE z Supry 4. generacji. 2000GT o mocy 152 KM rozpędzał się od 0 do 100 km/h w 8,4 sekundy, a jego maksymalna prędkość to 220 km/h.

Zobacz: Dlaczego silnik szarpie gdy jest zimny? Jakie mogą być tego przyczyny?

Toyota zastosowała w nim wiele najnowocześniejszych japońskich technologii, w tym 2-litrowy, 6-cylindrowy, rzędowy silnik DOHC, dwuwahaczowe zawieszenie wszystkich kółhamulce tarczowe przy każdym kole, radialne opony, koła ze stopu magnezu i otwierane reflektory. Samochód rozpędzał się do prędkości 220 km/h, dorównując swoim europejskim konkurentom.

Japońskie samochody od dłuższego czasu zyskują coraz większą renomę na rynku klasyków, choć wciąż rzadko się zdarza, aby ich ceny sięgnęły miliona dolarów. Do tych chlubnych wyjątków należy 2000GT. Na przykład w 2013 roku żółte coupe Toyoty ustanowiło rekord niemal 1,2 miliona dolarów, stając się najdroższym azjatyckim samochodem w dotychczasowej historii. O tym, czy auto z kolekcji Lintena powtórzy ten sukces, dowiemy się już w październiku.

Zobacz: Toyota wznawia produkcję części do sportowego modelu 2000GT!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności