Kolejne 1,1 miliona aut marek Audi i Volkswagen z silnikami 2.0 TDI z serii EA189 trafi do serwisów na wymianę oprogramowania fałszującego wyniki emisji spalin. Do serwisów wzywane są takie modele jak VW Tiguana, Caddy, Golf, Passat a także Audi A4, A5, A6 oraz Q5. Uwzględniając poprzednie akcje serwisowe do warsztatów ASO trafić ma już 2,5 miliona samochodów.
Volkswagen kontynuuje wdrażanie akcji serwisowej w modelach, których dotyczy sprawa diesli. Federalny Urząd ds. Ruchu Drogowego (KBA) zezwolił na wprowadzenie zmian w kolejnych 1,1 mln samochodów marek Volkswagen Samochody Osobowe, Volkswagen Samochody Użytkowe oraz Audi. Pierwsi właściciele modeli Tiguan oraz Caddy (z silnikami 2.0 TDI typu EA 189) zostaną poinformowani o akcji, a następnie będą mogli uzgodnić indywidualnie termin wizyty w serwisie. Zezwolenie dla 1,1 mln samochodów oznacza, że w sumie KBA zezwolił dotąd na objęcie akcją ponad 2,5 miliona pojazdów koncernu Volkswagen.
Zobacz: Silniki TDI Volkswagena, które nie spełniają norm spalin
W wypadku marki Volkswagen Samochody Osobowe potwierdzono wdrożenie środków technicznych w różnych wersjach silnika 2.0 TDI montowanego w popularnych modelach – Golf, Passat i Tiguan. Akcja serwisowa rozpoczęła się również w odniesieniu do samochodów marki Audi. KBA zezwolił na przeprowadzenie akcji w modelach A4, A5, A6 oraz Q5 wyposażonych w jednostki 2.0 TDI typu EA 189. Akcja przebiega planowo także w przypadku Seata Exeo z takim samym silnikiem.
Zobacz: Jak Volkswagen naprawi silniki Diesla EA189?
Wszystkie autoryzowane serwisy poszczególnych marek są przygotowane technicznie oraz organizacyjnie do przeprowadzenia aktualizacji oprogramowania silników. Przeszkoleni pracownicy serwisów służą klientom pomocą przy uzgadnianiu terminu wizyty, a także odpowiadają na pytania związane z przebiegiem czynności serwisowych.
Zobacz: Akcja serwisowa na silnik diesla 2.0 TDI – VW Passat, CC i EOS
Działania techniczne w krajach Unii Europejskiej oraz na pozostałych rynkach (poza USA i Kanadą) są przeprowadzane w oparciu o przepisy obowiązujące w danym kraju. W Niemczech klienci są informowani o akcji dwustopniowo – wszyscy właściciele samochodów zostali powiadomieni specjalnym pismem, że ich auta podlegają akcji serwisowej. Zaraz po wydaniu przez KBA zezwolenia na przeprowadzenie akcji w odniesieniu do kolejnej grupy pojazdów, klienci są proszeni drugim pismem o ustalenie terminu wizyty z autoryzowanym serwisem. Do nich należy wybór stacji serwisowej. Wdrażanie środków technicznych w kolejnych grupach pojazdów odbywa się etapami, celem zapewnienia płynnego przebiegu tego procesu.
Zobacz: Volkswagen Golf 2.0 TDI BMT – rusza akcja serwisowa
KBA potwierdziła w odniesieniu do 1,1 miliona pojazdów objętych ostatnim zezwoleniem na przeprowadzenie akcji serwisowej, że po zaktualizowaniu oprogramowania nie zmieni się ich zużycie paliwa, osiągi, ani poziom emitowanego hałasu. To samo dotyczy wszystkich samochodów, na których modyfikacje KBA wyraziła zgodę wcześniej.
Zobacz: Wadliwe silniki EA 189 – sprawdź czy Twoja Skoda ma jeden z nich
Samochody, których dotyczy akcja są sprawne i bezpieczne. Do czasu przeprowadzenia zmian technicznych mogą w pełnym zakresie uczestniczyć w ruchu drogowym. Wdrażanie koniecznych zmian w silnikach odbywa się w całej Europie według planu oraz terminarza uzgodnionego z KBA.
Dodaj komentarz