REKLAMA

Silniki TDI Volkswagena, które nie spełniają norm spalin

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Volkswagen · Dodane: 26 września 2015
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Lista silników Volkswagena z serii EA189, które nie spełniają norm emisji spalin jest bardzo długa. Trzeba pamiętać bowiem, że koncern z Wolfsburga sukcesywnie wprowadzał pewne zmiany do swoich motorów, zwłaszcza do silnika 2.0 TDI. W rezultacie liczba jego odmian jest zaskakująca duża.

Skandal jaki ujawniła amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) na temat silników Volkswagena wywołał duże zamieszanie wśród posiadaczy aut z Wolfsburga. Co gorsza, koncern przyznał, że te same silniki stosował także w autach pozostałych marek należących do grupy Volkswagena tj. w Skodach, Seatach i w Audi.

Zobacz: jest gotowy sposób naprawy silnika 1.6 TDI – DailyDriver.pl pokryje koszty

Gama silników Volkswagena, które nie spełniają norm emisji spalin obejmuje jednostki 1.6 TDI i 2.0 TDI. Do całej serii motorów EA 189 należy jednak jeszcze 3-cylindrowa jednostka 1.2 TDI o mocy 75KM. W specjalnym oświadczeniu wydanym przez zarząd VW w sprawie wadliwych silników, jednostka 1.2 TDI nie została wymieniona. Będziemy jednak na bieżąco śledzić ten temat i na pewno poinformuje naszych czytelników gdyby jednak i ten silnik został objęty akcją serwisową.

Zobacz: Silnik 1.6 TDI 105 KM – typowe usterki i problemy

Oznaczenia silników należących do serii EA 189 obejmuje:

Silnik Moc Oznaczenie Dane techniczne
1.2 TDI CR 75 KM (55 kW) CFWA 1199 cm3, R3, 12V, DOHC, common rail, turbosprężarka
1.6 TDI CR 75 KM (55 kW) CAYA 1598 cm3, R4, 16V, DOHC, common rail, turbosprężarka
1.6 TDI CR 90 KM (66 kW) CAYB 1598 cm3, R4, 16V, DOHC, common rail, turbosprężarka
1.6 TDI CR 105 KM (77 kW) CAYC 1598 cm3, R4, 16V, DOHC, common rail, turbosprężarka
2.0 TDI CR 110 KM (81 kW) CBDC, CFHA, CFHF 1968 cm3, R4, 16V, DOHC, common rail, turbosprężarka
2.0 TDI CR 120 KM (88 kW) CAGC 1968 cm3, R4, 16V, DOHC, common rail, turbosprężarka
2.0 TDI CR 140 KM (103 kW) CFHC, CBEA, CBAB, CFFB, CBDB, CJAA 1968 cm3, R4, 16V, DOHC, common rail, turbosprężarka
2.0 TDI CR 143 KM (105 kW) CAGA 1968 cm3, R4, 16V, DOHC, common rail, turbosprężarka
2.0 TDI CR 170 KM (125 kW) CBBB, CFJA, CFGB, CEGA, CAHA 1968 cm3, R4, 16V, DOHC, common rail, turbosprężarka
2.0 TDI CR 177 KM (130 kW) CGLC 1968 cm3, R4, 16V, DOHC, common rail, turbosprężarka
2.0 TDI CR 180 KM (132 kW) CFCA 1968 cm3, R4, 16V, DOHC, common rail, dwie turbosprężarki

Jak sprawdzić jaki dokładnie silnik Volkswagena jest pod maską auta?

Oznaczenie silnika jakie widnieje na klapie bagażnika danego auta z koncernu Volkswagena np. 1.6 TDI czy 2.0 TDI nie pozwala ocenić jaki dokładnie motor znajduje się w samochodzie. Aby to zrobić należy odnaleźć tabliczkę znamionową pojazdu z numerem VIN (dokładny opis wraz ze zdjęciami znajdziecie w linku poniżej).

Zobacz: Jak sprawdzić czy mam wadliwy silnik Volkswagena?

W zależności od modelu i roku produkcji znajduje się ona albo w komorze silnika (np. VW Amarok) albo na słupku B tuż obok fotela kierowcy (np. VW Golf). Obok nr VIN będzie tam także oznaczenie motoru zamontowanego w samochodzie rozpoczynające się 3- (starsze silniki VW np. BXE) lub 4-cyfrowym ciągiem literowym (nowsze silniki, których dotyczy omawiany problem, np. CAHA).

Zobacz: Abonament RTV za radio w samochodzie – kto musi płacić?

Jeśli podobał Wam się tekst (lub macie do niego uwagi merytoryczne) i chcielibyście dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat, polubcie Nasz profil na Facebooku i wyślijcie wiadomość z propozycją tematu, uwagą lub pytaniem. Wasze pytania pozwalają tworzyć nam najciekawsze artykuły! Temat wadliwych silników Volkswagena śledźcie na naszym profilu. 

4
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
dedeFace2FaceDaily Driveraa Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
dede
Gość
dede

Wiejskie pasaty w tedeiku nie mają takich problemów.

aa
Gość
aa

1.2 TDI mozna juz dodac do tej listy

oficjalny list z 2 pazdzienika z zarzadu VW do ministerstwa transportu Niemiec to potwierdza, w sumie w Europie 8 mln samochodow

Aktualności