Lista silników Volkswagena z serii EA189, które nie spełniają norm emisji spalin jest bardzo długa. Trzeba pamiętać bowiem, że koncern z Wolfsburga sukcesywnie wprowadzał pewne zmiany do swoich motorów, zwłaszcza do silnika 2.0 TDI. W rezultacie liczba jego odmian jest zaskakująca duża.
Skandal jaki ujawniła amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) na temat silników Volkswagena wywołał duże zamieszanie wśród posiadaczy aut z Wolfsburga. Co gorsza, koncern przyznał, że te same silniki stosował także w autach pozostałych marek należących do grupy Volkswagena tj. w Skodach, Seatach i w Audi.
Zobacz: jest gotowy sposób naprawy silnika 1.6 TDI – DailyDriver.pl pokryje koszty
Gama silników Volkswagena, które nie spełniają norm emisji spalin obejmuje jednostki 1.6 TDI i 2.0 TDI. Do całej serii motorów EA 189 należy jednak jeszcze 3-cylindrowa jednostka 1.2 TDI o mocy 75KM. W specjalnym oświadczeniu wydanym przez zarząd VW w sprawie wadliwych silników, jednostka 1.2 TDI nie została wymieniona. Będziemy jednak na bieżąco śledzić ten temat i na pewno poinformuje naszych czytelników gdyby jednak i ten silnik został objęty akcją serwisową.
Zobacz: Silnik 1.6 TDI 105 KM – typowe usterki i problemy
Oznaczenia silników należących do serii EA 189 obejmuje:
Silnik | Moc | Oznaczenie | Dane techniczne |
1.2 TDI CR | 75 KM (55 kW) | CFWA | 1199 cm3, R3, 12V, DOHC, common rail, turbosprężarka |
1.6 TDI CR | 75 KM (55 kW) | CAYA | 1598 cm3, R4, 16V, DOHC, common rail, turbosprężarka |
1.6 TDI CR | 90 KM (66 kW) | CAYB | 1598 cm3, R4, 16V, DOHC, common rail, turbosprężarka |
1.6 TDI CR | 105 KM (77 kW) | CAYC | 1598 cm3, R4, 16V, DOHC, common rail, turbosprężarka |
2.0 TDI CR | 110 KM (81 kW) | CBDC, CFHA, CFHF | 1968 cm3, R4, 16V, DOHC, common rail, turbosprężarka |
2.0 TDI CR | 120 KM (88 kW) | CAGC | 1968 cm3, R4, 16V, DOHC, common rail, turbosprężarka |
2.0 TDI CR | 140 KM (103 kW) | CFHC, CBEA, CBAB, CFFB, CBDB, CJAA | 1968 cm3, R4, 16V, DOHC, common rail, turbosprężarka |
2.0 TDI CR | 143 KM (105 kW) | CAGA | 1968 cm3, R4, 16V, DOHC, common rail, turbosprężarka |
2.0 TDI CR | 170 KM (125 kW) | CBBB, CFJA, CFGB, CEGA, CAHA | 1968 cm3, R4, 16V, DOHC, common rail, turbosprężarka |
2.0 TDI CR | 177 KM (130 kW) | CGLC | 1968 cm3, R4, 16V, DOHC, common rail, turbosprężarka |
2.0 TDI CR | 180 KM (132 kW) | CFCA | 1968 cm3, R4, 16V, DOHC, common rail, dwie turbosprężarki |
Jak sprawdzić jaki dokładnie silnik Volkswagena jest pod maską auta?
Oznaczenie silnika jakie widnieje na klapie bagażnika danego auta z koncernu Volkswagena np. 1.6 TDI czy 2.0 TDI nie pozwala ocenić jaki dokładnie motor znajduje się w samochodzie. Aby to zrobić należy odnaleźć tabliczkę znamionową pojazdu z numerem VIN (dokładny opis wraz ze zdjęciami znajdziecie w linku poniżej).
Zobacz: Jak sprawdzić czy mam wadliwy silnik Volkswagena?
W zależności od modelu i roku produkcji znajduje się ona albo w komorze silnika (np. VW Amarok) albo na słupku B tuż obok fotela kierowcy (np. VW Golf). Obok nr VIN będzie tam także oznaczenie motoru zamontowanego w samochodzie rozpoczynające się 3- (starsze silniki VW np. BXE) lub 4-cyfrowym ciągiem literowym (nowsze silniki, których dotyczy omawiany problem, np. CAHA).
Zobacz: Abonament RTV za radio w samochodzie – kto musi płacić?
Wiejskie pasaty w tedeiku nie mają takich problemów.
1.2 TDI mozna juz dodac do tej listy
oficjalny list z 2 pazdzienika z zarzadu VW do ministerstwa transportu Niemiec to potwierdza, w sumie w Europie 8 mln samochodow
Podziękował pięknie! Czyli tak jak zakładaliśmy. A teraz czas na 3.0 TDI…
Miales racje. 3.0 TDI tez juz oprotestowane przez Amerykanow……