REKLAMA

Hybrydowe MINI Countryman SE – oszczędne, choć sportowe

Autor: Artykuł sponsorowany · Zdjęcia: MINI · Dodane: 24 czerwca 2022
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

MINI Countryman SE ALL4 to hybrydowy SUV, który łączy niskie zużycie paliwa i bardzo dobre osiągi. Jednocześnie ma być odpowiedzią na rosnącą popularność uterenowionych modeli aut.

Aby lepiej zrozumieć dlaczego spalinowo-elektryczne MINI Countryman SE ALL4 przełamuje stereotypy na temat hybrydowych SUV-ów, musimy rozłożyć tę długą nazwę na czynniki pierwsze. Zacznijmy od samego Countrymana.

MINI Countryman – wszechstronny i praktyczny

MINI Countryman to kompaktowy SUV MINI cieszący się dużą popularnością i sympatią wśród kierowców. Jest na tyle niewielki, by łatwo było poruszać się nim po mieście i wystarczająco duży, aby bez problemu wybrać się nim w dłuższą podróż. Ma 450-litrowy bagażnik oraz wnętrze, w którym wygodnie może podróżować pięć osób. To zdecydowanie najpraktyczniejsze i najbardziej wszechstronne MINI.

To jednak aspekty typowe dla całej rodziny Countrymana, na którą składa się kilkanaście wersji napędowych. Spośród nich ta hybrydowa, oznaczona jako SE, zdaje się równie wszechstronna, co sam Countryman i jednocześnie jest w stanie zaoferować znacznie więcej niż rekordowo niskie zużycie paliwa.

Co oznacza marka skrót SE?

„SE” w oznaczeniu MINI Countryman oznacza, że mamy do czynienia z napędem hybrydowym. Ale nie jest to zwyczajny napęd hybrydowy. Mowa o najwyższym stopniu wtajemniczenia w hybrydowy napęd, czyli o hybrydzie typu plug-in (w skrócie PHEV). Cechą charakterystyczną hybrydy plug-in jest fakt, że energię elektryczną do akumulatora możesz dostarczać z zewnętrznego źródła prądu (np. podczas ładowania w domu z tradycyjnego gniazdka 230 V).

Zobacz: Test Peugeot 308 HYbrid 225

Hybrydowe MINI Countryman SE ma akumulator o pojemności 8,8 kWh, czyli większej niż zwykłe hybrydy oraz mocny silnik elektryczny, który bez problemu może wziąć na siebie zadanie napędzania samochodu. A to sprawia, że hybrydowym MINI Countrymanem możesz jeździć wyłącznie na silniku elektrycznym – w ciszy i spokoju, jak w samochodzie elektrycznym – na dystansie około 60 km. Osiągi zapewnione przez silnik elektryczny pozwalają sprawnie poruszać się po mieście, cieszyć się zużyciem paliwa na poziomie zera litrów oraz lokalną zerową emisją spalin.

Zobacz: Hybrydowe Volkswageny Arteon eHybrid i Passat GTE mają problem

Zalety napędu hybrydowego w Countrymanie SE wcale nie kończą się na możliwości bezemisyjnej jazdy. Właściwie to dopiero ich początek. Jeśli tylko chcesz, Countrymanem SE możesz poruszać się przy wykorzystaniu obydwu silników – w trybie hybrydowym. Wówczas hybrydowy układ MINI Countrymana oferuje 220 KM mocy i przyspieszenie do 100 km/h na poziomie 6,8 s. To osiągi jedynie nieznacznie gorsze w porównaniu z najmocniejszym, 306-konnym, najbardziej sportowym MINI Countrymanem John Cooper Works. Innymi słowy, przy starcie spod świateł hybrydowy Countryman SE zostawia w tyle większość kierowców. To dlatego w oznaczeniu tej wersji napędowej obok literki „E” występuje również literka „S”, należna najszybszym i najbardziej sportowym odmianom Countrymana.

Zobacz: BMW M4 ‌Edition 50 Jahre na jubileusz BMW Motorsport GmbH!

Oprócz możliwości jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym oraz świetnych osiągów hybrydowe MINI Countryman ma jeszcze jednego asa w swoim napędzie. Chodzi o ALL4, czyli wydajny napęd na wszystkie koła. Gwarantuje pewność za kierownicą oraz bezpieczeństwo niezależnie od warunków na drodze. Pozwala również bez obaw zjechać z utwardzonej drogi i w pełni wykorzystać świetne osiągi Countrymana SE oraz efektywnie przenieść całą spalinowo-elektryczną moc na koła również poza asfaltem. Zastanawiasz się pewnie, gdzie jest haczyk. Cóż… nie ma. Musisz jednak pamiętać, że jeśli chcesz w pełni wykorzystać potencjał hybrydowego Countrymana SE i cieszyć się jego osiągami oraz bezemisyjną jazdą, powinieneś mieć możliwość łatwego ładowania samochodu w domu każdego wieczoru. To istotny element w najefektywniejszym wykorzystaniu napędu hybrydowego MINI Countrymana SE ALL4.

MINI Countryman SE – nie tylko napęd

Emocje i sportowego ducha w hybrydowym MINI Countryman zapewnia nie tylko napęd. Te dwie cechy możesz poczuć jeszcze zanim zbudzisz do życia oba silniki. Wystarczy, że na niego spojrzysz. Od razu dostrzeżesz, że to SUV inny niż wszystkie. Owszem, ma typowe dla SUV-a elementy stylizacyjne, ale idealnie połączono je z typowymi dla DNA MINI nutami retro. Wersja SE wyróżnia się oryginalnymi detalami w kolorze Energetic Yellow, które dyskretnie dają do zrozumienia, że mamy do czynienia z odmianą napędzaną nie tylko benzyną. Na tym nie koniec, bo do wyboru masz cztery wyróżniające się linie stylizacyjne, z których zdecydowanie najbardziej emocjonująca i najodważniejsza jest sportowa stylizacja John Cooper Works.

Zobacz: Test MINI Cooper S F56

Detale Energetic Yellow znajdziesz również we wnętrzu MINI Counrymana SE. Podobnie jak wygląd zewnętrzny, również charakter wnętrza Countrymana możesz kształtować zgodnie ze swoimi upodobaniami i również tutaj możesz wprowadzić sporo sportowego klimatu. Niezależnie od linii stylizacyjnej, na jaką się zdecydujesz we wnętrzu MINI Countrymana SE, poczujesz moc nowoczesnych technologii. Wszystkimi najważniejszymi systemami samochodu zarządzasz na dużym ekranie systemu multimedialnego, który możesz obsługiwać nie tylko dotykowo, ale również pokrętłem na tunelu środkowym. Parametry jazdy obserwujesz na niewielkiej, cyfrowej lub tradycyjnej analogowej tablicy wskaźników oraz dostępnym na życzenie, przeziernym wyświetlaczu HUD, zaś relaks w długich trasach oraz manewry na zatłoczonych parkingach wspiera armia rozbudowanych asystentów jazdy.

Warto doświadczyć osobiście, jak wiele pozytywnych wrażeń potrafi dostarczyć hybrydowe MINI Countryman SE i przekonać się, że hybrydowy SUV może być naprawdę emocjonujący!


Artykuł sponsorowany

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
jerry Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
jerry
Gość
jerry

az dziwne ze go nie testowaliście jeszcze skoro jest funckjonalny i sportowy zarazem. idealne daily

Aktualności