REKLAMA

Toyota notuje jeszcze wzrosty sprzedaży aut w Europie

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Toyota · Dodane: 25 października 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

W trzecim kwartale 2019 roku Toyota Motor Europe (TME) utrzymała jeszcze wzrosty sprzedaż z pierwszego półrocza. Przyczyniły się do tego nowe modele oraz bogata gama hybryd. Od stycznia do września 2019 roku TME sprzedała 838 691 aut, notując 3,1-procentowy wzrost przy kurczącym się rynku. Wyraźny spadek sprzedaży w porównaniu z zeszłymi latami pokazuje odpływ klientów od japońskiej marki.

„W pierwszej połowie tego roku sprzedaż naszych samochodów osiągnęła rekordowe poziomy, zaś w trzecim kwartale nie zwolniliśmy tempa. Choć europejski rynek samochodów słabnie, sprzedaż Toyota Motor Europe wzrosła, do czego przyczyniła się popularność hybryd. Przewidywaliśmy, że w tym roku nasz udział w rynku wzrośnie, ale rzeczywisty poziom zainteresowania naszymi modelami przerósł oczekiwania. Jesteśmy przekonani, że czwarty kwartał przyniesie równie dobre wiadomości i że roczna sprzedaż naszej firmy w Europie przekroczy zakładane 1 065 000 egzemplarzy” – powiedział Matt Harrison, wiceprezydent Toyota Motor Europe.

Wyniki sprzedaży Toyota Motor Europe

W tym roku, od stycznia do września, Toyota Motor Europe sprzedała 838 691 samochodów, o 3,1 procent więcej niż w tym samym okresie 2018 roku. To spowodowało, że udział TME w rynku motoryzacyjnym w Europie wzrósł o 0,3 punktu procentowego do 5,3 procent.

Toyota Camry Hybrid z 2019 roku

Sprzedaż hybryd zwiększyła się rok do roku o 16% do liczby 435 881 egzemplarzy. Stanowią one już 52% wszystkich samochodów dostarczonych klientom przez europejski oddział koncernu, a w krajach Europy Zachodniej i Środkowej 62%. Na rynkach wschodnich, obejmujących Rosję, Ukrainę, Kazachstan, kraje Kaukazu, Turcję i Izrael, hybrydy odpowiadają za 23% sprzedaży TME.

Wyniki sprzedaży marki Toyota w Europie

Europejscy klienci kupili w tym roku 775 201 samochodów marki Toyota, o 2,6% więcej niż w ciągu pierwszych 9 miesięcy 2018 roku. Najpopularniejszy model to Yaris – na drogi wyjechało 177 538 egzemplarzy miejskiego hatchbacka w omawianym okresie. Drugie miejsce zajęła Corolla z wynikiem 158 579 egzemplarzy, a trzecie Toyota RAV4 notująca 107 633 sprzedanych aut. Największymi wzrostami wykazały się modele Mirai (+76%), Camry (+30%) i RAV4 (+24%).

Liderem rynku hybryd jest nowa Corolla Hybrid, której sprzedaż wyniosła 113 926 aut. Na drugim miejscu znalazła się Toyota C-HR Hybrid (86 330 egz.), na trzecim Yaris Hybrid (86 330 egz.), a na kolejnym RAV4 Hybrid (75 168 egz.).

Zobacz: Oto najlepiej sprzedające się auta na świecie w 2019 roku!

W porównaniu do tego samego okresu 2018 roku popularność hybryd Toyoty wzrosła o 15% do liczby 392 804 aut. Ich udział w całkowitej sprzedaży marki wynosi 51%, w tym w Europie Zachodniej i Środkowej 60%, zaś 22% na rynkach Europy Wschodniej i krajów ościennych (Izraela, Turcji, Kazachstanu, Gruzji, Armenii i Azerbejdżanu).

Wyniki sprzedaży Toyoty od stycznia do września 2019 roku

TOYOTA ME 838691
AYGO 78 530
Yaris (łącznie) 177 538
  Yaris Hybrid 86 330
Corolla (łącznie) 158 579
  Corolla Hybrid 113 926
Corolla HB i TS Kombi (łącznie) 106835
  Corolla HB i TS Kombi Hybrid 89835
Corolla Sedan (łącznie) 51744
  Corolla Sedan Hybrid 24091
Toyota C-HR (łącznie) 106632
  Toyota C-HR Hybrid 94536
Avensis 1242
Rodzina Priusa 16974
Prius 4240
Prius+ 10731
Prius Plug-in Hybrid 2003
Mirai 220
Camry (łącznie) 37997
  Camry Hybrid 5870
GT86 787
RAV4 (łącznie) 107633
  RAV4 Hybrid 75168
Highlander 1159
Land Cruiser 32500
Hilux 28563
PROACE 21844
Inne modele 5003

Z bardzo dobrym przyjęciem klientów spotkała się Corolla w wersjach Hatchback i TS Kombi, których gama napędowa obejmuje dwa układy hybrydowe – 122-konny z silnikiem 1,8 l oraz 184-konny, oparty na silniku 2,0 l. Strategia wprowadzenia do oferty dwóch napędów hybrydowych o różnej mocy i charakterystyce zaowocowała 84-procentowym udziałem hybryd w sprzedaży Corolli Hatchback i TS Kombi (89 835 egz.). Corolla Sedan jest po raz pierwszy dostępna z napędem hybrydowym, który odpowiada za około połowę sprzedaży tej wersji nadwozia (24 091 egz.). Udział napędu hybrydowego w sprzedaży nowej Toyoty C-HR wynosi prawie 90%. W Europie Zachodniej i Środkowej napęd hybrydowy odpowiada za 80% sprzedaży SUV-a RAV4.

Zobacz: Toyota będzie sprzedawać wyścigową Suprę GT4 amatorom!

4
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
LucjanDarekDaily Driver Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Darek
Gość
Darek

właśnie odczytałem wiadomość o samochodzie elektrycznym dostawczym z Bielska Białej – mam nadzieję, że wszystkie portale informacyjne z rynku motoryzacyjnego będą bombardowały i wszystkie instytucje państwowe, skarbu państwa, poczta polska itp będą obowiązkowo wyposażane jako flotowe w NASZE pojazdy. Mam nadzieje że Daily również do tego się przyłączy promując rodzime produkty – bez względu na ewentualne minusy.

Darek
Gość
Darek

no niby wszyscy się chwalą wynikami sprzedaży, niby wszystko jest ok w oficjalnych serwisach, niestety rynek wyglada dużo dużo gorzej, sprzedaż nowych wyhamowała i to strasznie – może toyota pokazuje wyniki podrasowane z okresu przedsprzedażowego, samochody używane – jest niesamowita zapaść!!! tąpnięcie rynku wtórnego ciągnie za sobą brak popytu na nowe. Obszar działania 5 województw – wszyscy mają zastój ze sprzedażą nawet od maja. Urzędy robią co mogą aby handlującym „wyrwać” ostatnie grosze z tego co mają ale z tego co widzę nie ma z czego – więc zastanbawiam siekiedy wasz portal zacznie wstawiac artykuły z rynku wtórnego pokazując rzeczywistość.… Czytaj więcej »

Lucjan
Gość
Lucjan

hmm dziwne , bo dzwonilem do 6 salonów ostanio pytając o hybrydę 1.8 i znalazly się 2 na stanie – na juz, ale usłyszałem że zalecają decydować się szybko bo zejdą do 2 dni. Zadzonilem następnego dnia i juz ich nie było. znalazlem wersje demo gdzies w polsce i natychmiast zarezerwowalem bo auta schodza „na pniu”.

Aktualności