REKLAMA

Sportowy Opel Insignia GSi w wersji kombi i z dieslem!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 7 września 2017
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Opel Insignia kombi, określana mianem Sports Tourer, doczekała się sportowej wersji GSi! Sęk w tym, że będzie ona wyposażona w silnik Diesla wyposażony w dwie turbosprężarki. Moc i osiągi będą więcej niż zadowalające, ale amatorzy sportowej jazdy raczej się na nią nie skuszą. Opel to jednak przewidział i zaoferował Insignię GSi kombi także z silnikiem benzynowym! Chapeau bas!

Jakiś czas temu pisaliśmy, że na tegorocznym, Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym IAA we Frankfurcie zadebiutuje Opel Insignia GSi. Model ten okazał się szybszy na torze Nurburgring od poprzedniej Insignii OPC, mimo że dysponuje on słabszym o 45 KM motorem. Wyraźnie zredukowano za to jego masę (o 160 kg względem starej OPC), wprowadzono adaptacyjne zawieszenie (obniżone o 10 mm) i układ hamulcowy Brembo z 345-milimetrowymi tarczami na przedniej osi. Zastosowano też nowoczesny napęd 4×4, w którym konwencjonalny mechanizm różnicowy tylnej osi zastąpiono dwoma sprzęgłami. Pozwalają one indywidualne zwiększać prędkość każdego z tylnych kół w ułamku sekundy, w zależności od warunków jazdy, dzięki czemu można nadać autu nadsterowną charakterystykę prowadzenia. Wystarczy aktywować tryb Competition, a auto będzie mogło pokonywać zakręty zamaszystymi poślizgami. Teraz Opel postanowił rozszerzyć gamę modeli GSi o Insignię kombi określaną przydomkiem Sports Tourer.

Rodzinne kombi do jazdy na torze – Insignia GSi Sports Tourer

Opel Insignia GSi Sports Tourer będzie wyposażona w 2,0-litrowy silnik Diesla, którego pracę będą wspomagać 2 turbosprężarki. Łączna moc wysokoprężnej jednostki napędowej sięgnie 210 KM przy 4000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 480 Nm i to już przy 1500 obr./min.! Insignia GSi kombi będzie dzięki niemu rozpędzać się 0-100 km/h w 7,9 s, a jej prędkość maksymalna wyniesie 231 km/h.

Zobacz: Tory wyścigowe w Polsce – lista świętych miejsc automaniaków!

Przy tym wszystkim auto ma zużywać rozsądne ilości paliwa – 8,9 l/100 km w mieście, poza nim 6,1 l/100 km oraz 7,3 l/100 km w cyklu mieszanym. Amatorzy benzynowych silników mogą jednak spać spokojnie. Opel nie zapomniał też i o nich.

Lepiej brać benzynę – większa moc i lepsze osiągi

Niemieckie kombi, wyposażone w bagażnik o pojemności 560-litrów, będzie dostępne także z benzynowym silnikiem 2.0 Turbo. Aż 260 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego pozwoli Insigni GSi kombi na sprint 0-100 km/h w 7,5 s oraz osiągnięcie maksymalnej prędkości 245 km/h. Wyniki bardzo dobre, ale biorąc pod uwagę moc, spodziewałem się, że GSi osiągnie setkę w 6,7-6,9 sekundy. Liczę jednak na to, że podczas testów Insignia GSi pozytywnie nas zaskoczy pod tym względem.

Opel Insignia GSi Sports Tourer to auto, do którego bagażnika będzie warto od czasu do czasu wrzucić wyścigowy kask, po czym odwiedzić jeden z wielu, polskich torów!

Nieco wyższe będzie za to zużycie paliwa , ale powiedzmy sobie szczerze – to auto ma pełnić rolę daily drivera, a nie oszczędnego woła roboczego. Szkoda tylko, że niemiecki producent nie przewidział do tej wersji manualnej skrzyni biegów. Byłaby to prawdziwa gratka dla osób lubiących okazjonalną jazdę na torze wyścigowym. A trzeba przyznać, że odmiana GSi jest adresowana właśnie do takich osób. Jeśli chcesz dowiedzieć się nieco więcej o nowej Insigni GSi to zapraszam do lektury poniższego materiału:

Zobacz: Nowy Opel Insignia GSi szybszy na Nurburgring niż OPC!

17
Dodaj komentarz

avatar
3 Comment threads
14 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
OpaniaDaily DriverwassermannPawel Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Opania
Gość
Opania

Osiągi Insigni Gsi nie rzucają na kolana. Ale jeśli napęd będzie lepszy niż Haldex Skody Super to chyba warto rozważyć.

Pawel
Gość
Pawel

Nie szukam. Często mam możliwość jeżdżenia szybkimi samochodami 🙂 AMG A45 jeździłem i to auto mnie zaskoczyło. Mały szatan hehe 🙂 z wydechu strzelał podczas puszczania pedału. Czekam na test Octavi RS 🙂

Pawel
Gość
Pawel

Ten silnik jest juz w nowej insigni od kilku miesięcy, wiec gsi to głównie pakiet stylizacyjny

Aktualności